رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 226706

اظهارات جنجالی آزاده نامداری درباره ممنوع التصویر بودنش

ساعت24-آزاده نامداری مجری جنجالی تلویزیون که ممنوع التصویر نیز هست این روزها با برنامه ” آبان” پس از سه سال دوری از عرصه اجرا به شبکه آپارات آمده است.

آزاده نامداری
"آبان” برنامه‌ای زنانه است و به گفت‌وگو با شخصیت‌های زن معاصر در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و ورزشی و علمی می‌پردازد. تاکنون منیژه حکمت، افسانه بایگان، چیستا یثربی، نیلوفر اردلان و… در مقابل نامداری نشسته‌اند به سؤالات او پاسخ داده‌اند. این برنامه هر شنبه روی سایت آپارات قابل دریافت است. علاوه بر این او این روزها منتظر اکران”مالاریا” اولین تجربه حضورش در سینما نیز هست.


نامداری درباره برنامه "آبان” گفت: مدت‌ها بود که در نظر داشتم برنامه‌ای مختص به خانم‌ها کارکنم. برنامه "خانومی که شما باشید ” را در تلویزیون داشتم، اما به دلیل وجود برخی خط قرمزها در تلویزیون نمی‌شود به خیلی از موضوعات پرداخت، حس کردم این جای خالی وجود دارد و دوست داشتم در این زمینه کار کنم، بنابراین وقتی اجرای این برنامه پیشنهاد شد پذیرفتم.

وی ادامه داد: تاکنون هفت قسمت از آبان منتشرشده است و در این هفت برنامه از بانوان شاغل در رشته‌های مختلف مهمان برنامه ما بودند. قصد ندارم یک برنامه چند صدقسمتی کارکنم و نمی‌خواهم برنامه طولانی باشد، اما قطعاً یک برهه‌ای از زمان را در برمی‌گیرد. از سوی دیگر حس می‌کنم خانم‌هایی در جامعه هستند که من هم باحرف‌هایشان آشنا نیستم، بنابراین این برنامه فرصتی را ایجاد کرده است تا پای صحبت‌های آن‌ها بنشینم. به‌طور مثال ما واژه فمینیسم را داریم و بارها آن را شنیده‌ایم، اما هیچ معنای درستی در کشور ما برای آن وجود ندارد و هرکسی برای خودش و از دیدگاه خود آن را معنی کرده است. بنابراین به‌صورت تعمدی در برنامه از همه مهمانان درباره این واژه پرسیدم و می‌خواهم معنی درست آن را به خانم‌ها بگویم تا طرفدار کورکورانه این واژه نباشیم. بسیاری دقیقه نمی‌دانند که فمینیست چه معنایی می‌دهد، به همین جهت به دنبال یک متخصص هستم که بیاید دراین‌باره صحبت کند و پس از قانع شدن و درک مفهوم صحیح آن تصمیم بگیریم که طرفداری کنیم یا در مقابل آن بایستیم. بیشتر به دنبال دردهایی هستم که خانم‌ها با آن درگیر هستند. بحث تابوشکنی و ساختارشکنی نیست به دنبال این هستم که صحبت‌ها گفته شود تا برای آن بشود کاری کرد.

مجری برنامه "تازه‌ها ” درباره راه‌حل‌هایی که برای مشکلات زنان در جامعه وجود دارد نیز عنوان کرد: رسالت برنامه‌های تلویزیون و اینترنتی طرح موضوع به شکل خوب است و حل کردن آن بر عهده کسانی است که می‌توانند کاری کنند و نمی‌کنند. با نمایش این موضوعات برخی تازه دردهایشان یادشان افتاده است و دردها تازه بیرون زده است. ما اول می‌خواهیم همه دردها را بگوییم و بعد راه‌حل را به دست کاردانان امر بسپاریم. در تاریخ هم همواره ابتدا دردها عنوان‌شده و وقتی قبح آن ریخته است، بعد به دنبال راه‌حل رفته‌اند. ضمن این‌که این دردها ریشه‌دار هستند و به زمان احتیاج داریم.

نامداری درباره برنامه چیستا یثربی و حواشی که برای آن به وجود آمد، بیان کرد: ما با مهمانان خود بحث می‌کنیم و هیچ‌کدام هم ناراحت نیستند. فکر می‌کنم خانم یثربی کمی دچار سو برداشت‌ شده است، چراکه ما خیلی خوب از هم جدا شدیم و نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده است، اما پس از صحبتی که باهم داشتیم رفع کدورت شد.

مجری برنامه ” غیرمنتظره ” درباره اقبال شبکه‌های اینترنتی و برنامه‌هایی که در این شبکه‌ها در حال تولید هستند، گفت: تا جایی که من می‌دانم شبکه‌های اینترنتی قصد رقابت با تلویزیون را ندارند. تلویزیون رسانه‌ای است که سابقه بسیار زیادی دارد و اگر خیلی بد هم عمل کند ممکن است برای مدتی مخاطب خود را از دست بدهد، اما از دور خارج نمی‌شود. آپارات در جایی قرارگرفته است که بسیاری از مجریان تلویزیون به آپارات طرح می‌آورند و دوست دارند که با این سایت کار کنند.

وی افزود: از این بابت که تلویزیون بسیاری از مجریان برجسته خود را ازدست‌داده است متأسف هستم، اما اتفاقاً امروز مجریانی که به این سایت طرح ارائه می‌دهند، در تلویزیون برنامه خود را نیز دارند. مشکل ما برنامه‌سازان هستند و تلویزیون آفت‌زده است. بعد از ۱۲ سال کارکرده این را می‌گویم که تلویزیون بخشی از مخاطب خود را از دست‌ داده است.

نامداری که با فیلم "مالاریا ” اولین تجربه سینمایی خود را رقم زد، درباره این فیلم و حضورش در سینما نیز گفت: "مالاریا” اولین فیلم سینمایی من است. عمدتاً وقتی می‌خواهی کاری را شروع کنی تلاش می‌کنی بهترین را انتخاب کنی، من هم این‌طوری بودم فکر بازی کردن در سینما دغدغه من نبود، اما بدم نمی‌آمد این مدیوم را هم تجربه کنم. وقتی پرویز شهبازی پیشنهاد همکاری می‌دهد دیگر نمی‌توانی نه بگویی حس کردم اتفاق خوبی است و تجربه مالاریا هم برای من خیلی خوب بود. فکر می‌کنم الآن متوجه سطح سلیقه خودم شده‌ام و قطعاً آگاهانه می‌توانم سینما را انتخاب کنم.وی درباره این فیلم و ویژگی‌های آن اظهار کرد: "مالاریا” سینمای قصه‌گویی نیست و سرشار از صحنه‌هایی است که می‌تواند فیلم‌بازان و کسانی را که اهل دیدن فیلم هستند، میخکوب کند. پر از درد است، درد قشر جوان و نوجوان که به نگاه جامعه‌شناسانه‌ای احتیاج دارد. "مالاریا” درواقع می‌گوید زیر پوست شهر چه می‌گذرد. درگذشته جوانانی بودند که در بیست‌سالگی مسئولیت یک زندگی را می‌پذیرفتند و حالا ما می‌خواهیم در این فیلم بگوییم چرا جوانان امروز ما مسئولیت‌پذیری ندارند. نسل دهه شصت نیز حتی مسئولیت‌پذیری بیشتری داشت. درواقع "مالاریا” می‌خواهد این را نشان دهد و سرگذشت این جوانانی را که نسل جدید ما را شکل می‌دهند بیان کند.

این مجری بازیگر در ادامه به بازخورد و استقبال مخاطبان از این فیلم اشاره کرد و ادامه داد: من اگر بودم این فیلم را در گروه هنر و تجربه به نمایش می‌گذاشتم. چراکه باید دردمند باشی تا فیلم‌های این‌چنینی را ببینی. شهبازی چهره‌باز نیست و به همین دلیل به دنبال فروش فیلم هم نیست و بیشتر هدفش نمایش دردهاست، اما امیدوارم فیلم دیده شود. "ابد و یک روز ” هم پر از درد بود و من خودم نتوانستم این فیلم را برای بار دوم ببینم، ولی این دردها با تمام تلخی که دارند باید دیده شوند، نمی‌توان واقعیت‌ها را نادیده گرفت.

نامداری درباره تجربه و حضور دوباره‌اش در سینما گفت: به‌طور خاص فکر نمی‌کنم، در طی این مدت نیز پیشنهادهایی داشتم ولی هنوز اتفاق نیفتاده است و انتخابی نکردم. کار کردن در سینما بسیار سخت و زمان‌بر است و من به دلیل اینکه فرزندم کوچک است و نیاز به این دارد که در کنارش باشم ترجیحم این است که این کار را نکنم ولی قطعاً در آینده تجربه خواهم کرد.

وی همچنین درباره ممنوع‌التصویری خود در تلویزیون بیان کرد: روزی که بتوانم در تلویزیون کار خوب و درست انجام دهم بازمی‌گردم. من عاشق تلویزیون هستم، ولی باید کار خوبی ارائه دهم و اگر بتوانم همان‌طور که بودم برگردم قطعاً این کار را انجام می‌دهم. در طول دوازده سال گذشته کارهایی داشتم که به در بسته خورد. اگر این را ممنوع‌التصویری بدانید، بله ممنوع‌التصویر هستم، ولی نامه رسمی از سازمان مبنی بر ممنوع‌التصویری به من داده نشده است. حتماً صلاح این است که مدتی من و تلویزیون از هم دور باشیم. ضمن اینکه قدرت تهیه‌کنندگان در تلویزیون آن‌قدر نیست که بخواهند پشت یک مجری بایستند. اگر این‌طور باشد خیلی‌ها به تلویزیون بازمی‌گردند و روزهای خوب گذشته را بار دیگر تجربه می‌کنند.
24 انلاین
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها