رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 227136

نیروی پرقدرتی این آدم‌های متناقض را به هم پیوند داده است

مهدی محمدی یا آل‌اسحاق کدامیک رهبر فکری جبهه تازه تاسیس خواهند بود

ساعت ۲۴- جریان سیاسی ضد اصلاحات طیف‌های پرشماری را در دل خود جای داده است که در یک چیز اشتراک رای دارند: «جریان اصلاحات باید از کشور ایران رانده شود» و برای همیشه از این سرزمین برود.

آل اسحاق و محمدي-1
dir="RTL" style="text-align:justify">طیف‌های گوناگون جبهه ضد اصلاحات اگر توانایی پیدا کنند شاید کاری کنند که انتخابات ریاست جمهوری هرگز برگزار نشود و هنوز فضا برای اجرای این خواسته آماده نیست. پس از پایان جنگ و عادی شدن زندگی در ایران از ۱۷ انتخابات برگزار شده برای ریاست جمهوری، اصولگرایان تنها ۲ انتخابات را برده و ۵ بار نتیجه را به اصلاح‌طلبان واگذار کرده‌اند.

آخرین رویارویی جبهه ضد اصلاحات در انتخابات بهار ۱۳۹۲ بود که فردی منتسب به اصلاح‌طلبی برنده شد و بیم آن می‌رود که بار دیگر او برای ۴ سال بعد رییس‌جمهور شود. این چیزی است که اصولگرایان به ویژه طیف‌های رادیکال این جریان راضی نیستند و می‌خواهند از همه نیروهای مادی پنهان و پیدای خود استفاده کرده و انتخابات بهار ۱۳۹۶ را به نفع جبهه ضد اصلاحات تمام کنند.

آنچه تاکنون دیده شده این است که یک تشکل تازه به نام «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» تاسیس شده است و به نظر می‌رسد این جبهه جایگزین نیروهای قدیمی‌تر اصولگرایان برای مبارزه با اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری باشد. دقت در ترکیب اعضای این جبهه و سابقه و کارنامه آنها می‌توان حدس زد که برخلاف سخنان برخی از اعضای این جبهه، نخستین اثر وجودی آنها حذف تک‌چهره‌هایی مثل سعید جلیلی از جریان انتخابات باشد.

اعضای این جبهه اما کارنامه و سابقه‌های متفاوت دارند و معلوم نیست که حرف آخر را در میان آنها چه کسی خواهد زد. آیا در آینده نزدیک رییس‌ معنوی این جبهه نوپا ظهور خواهد کرد و یا از میان خودشان فردی را به عنوان رییس برمی‌گزنند؟ اگر شق دوم صحیح باشد باید دید که آیا «مهدی محمدی» ستون‌نویس رسانه‌های تند ضد اصلاحات در آن حرف اول را می‌زند یا آل‌اسحاق نرم‌خوی نزدیک به بازرگانان ایرانی؟

به گزارش ساعت ۲۴، تجربه و کارنامه این دو نفر به مثابه نماد نرم‌خویی و درشت‌گویی نسبت به دولت فعلی و نسبت به اصلاحات آنقدر دور از هم است که متصل کردن آنها به هم به نیرویی بسیار نیرومند نیاز دارد که دست‌کم در میان این ۱۰ نفری که به عنوان موسس معرفی شده‌اند این نیرو دیده نمی‌شود.

مهدی محمدی بسیار تند می‌نویسد و یک انقلابی جوان است که می‌خواهد از هر وسیله‌ای برای حذف اصلاح‌طلبان استفاده کند اما آل‌اسحاق نشان داده است که می‌خواند و توانسته‌ است با اصلاح‌طلبان همکاری کند. اگرچه مهدی محمدی هنوز درباره اقتصاد چیزی نگفته است اما آل‌اسحاق دست‌کم آن‌طور که نشان داده است طرفدار اقتصاد آزاد و حذف دخالت‌های دولت در کسب و کار مردم به حساب می‌آید.

هنوز زود است که درباره دلایل تاسیس این جبهه، نیروی قوی که آنها را دور هم جمع کرده و می‌خواهد از آنها پشتیبانی کند و اهداف جزیی‌تر آنها صحبت کرد، اما می‌توان گفت که ال‌اسحاق با مهدی محمدی نمی‌توانند تا آخر ادامه دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها