رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 227371

به بهانه انتشار خبر فعالیت ۳ هزار وب‌سایت علیه دولت

بیراهه و هدرروی ۴۰۰ نشریه و صدها سایت دولتی

ساعت ۲۴- جبهه ضداصلاحات در ایران از اوایل دهه ۱۳۸۰ سازماندهی شده است و در شکل‌ها و قالب‌های گوناگون در همه این سال‌ها علیه اصلاح طلبی فعالیت داشته است. جلوگیری از ورود جریان و اندیشه اصلاح‌طلبی به مجلس قانونگذاری و نهاد دولت هدف اصلی جبهه ضد اصلاحات است که اتفاقا در این باره همه طیف‌ها اشتراک نظر دارند.

ايرنا
dir="RTL" style="text-align:justify">تنگ کردن دامنه اصولگرایی و توسیع جریان اصلاح‌طلبی موجب شد حسن روحانی که یک سیاستمدار میانه بود و اصولا در همه سی و چند سال قبل از حضور در انتخابات در جبهه اصلاح‌طلبان قرار نداشت نیز در تیررس قرار گیرد. با وجود اینکه حسن روحانی دولتی که طعم شرکت سهامی دارد تاسیس و وزارت کشور،‌ دادگستری، ارشاد، دفاع و حتی دفتر رییس‌جمهوری را به نیروهای متمایل به طیف معتدل اصولگرا داد اما تندروها گناه او را که چند وزیر غیراصولگرا اما معتدل را به کابینه راه داده است را نبخشیدند. به این ترتیب بود که تخزیب نهاد دولت و نهاد ریاست جمهوری از همان روز اعلام نتایج شروع و ادامه دارد.

در حالی که آگاهان بارها به روحانی و افراد بانفوذتر کابینه یادآوری کردند که نباید به طیف‌های تندرو اصولگرایان گونه‌ای برخورد کرد که آنها دوست هستند و منتقد، اما گوش شنوا نبود. واقعیت این است که جبهه ضد اصلاحات هرگز اصلاح‌طلبی را شریک نمی‌داند و با هر ابزار و ترفندی قصد دارد این اندیشه و حاملان آن را از صحنه خارج کند و این مشخص بود اما این روزها که کارشان از تخریب غیرعلنی عبور کرده و به مسخره و تهدید کردن دولت رسیده است.

دولت می‌گوید که ۳ هزار وب‌سایت با بودجه هزار میلیارد تومانی علیه دولت فعالیت و برای تخریب از برخی خبرگزاری‌ها خط می‌گیرند. این کار از طرف جبهه ضد اصلاحات امر طبیعی به حساب می‌آید و نمی‌توان جز اینکه دولت تلاش کند با استفاده از اطلاعات بگوید که این خبرگزاری‌ها کدامند و مناسبات آنها با سایت‌ها چه شکل و ماهیتی دارد، باید به درون خود برگردد.

یک مقام ارشد کابینه به ساعت ۲۴ گفت: ۴۰۰ نشریه با بودجه دولت از سوی وزارتخانه‌ها، شرکت‌ها و موسسه‌های دولتی منتشر می‌شوند اما کارآیی و کارآمدی ندارند و نمی‌توانند یا نمی‌خواهند به طور موثر از دولت دفاع کنند.

واقعیت اما نشان می‌دهد جز ۴۰۰ نشریه که هر کدام منابع مالی جداگانه دارند که سرجمع رقم قابل توجهی است، این نشریه‌ها به جای حمایت از دولت از روسای خود حمایت می‌کنند و چون در ایران رفتارهای جزیره‌ای از طرف وزارتخانه‌ها و شرکت‌های دولتی رایج است هر نشریه احتمالا علیه یک سازمان رقیب مطلب تولید و منتشر می‌کند. علاوه بر این نشریه‌های مکتوب، اما هر وزارتخانه دولتی یک خبرگزاری یا سایتی نزدیک به خبرگزاری دارد که به جای حمایت از دولت، ‌تنها از منافع و قلمرو سازمان خود دفاع می‌کنند و کلیت دولت برایشان مهم نیست.

چند روزنامه در دولت جدید راه افتاده است که هرگز به فکر کمک به دولت نیستند و فقط از سازمانی که منابع مالی آنها را تامین می‌کند حمایت می‌کنند. نهاد مرکزی که دولت برای انتشار اخبار، گزارش، تحلیل و یادداشت‌های دارای بار علمی – کارشناسی برای خود تدارک دیده است کجا قرار دارد؟ ده‌ها موسسه پژوهشی متعلق به دولت یا نهادهایی که از بودجه دولت کمک می‌گیرند برای دفاع از کیان دولت چه کرده‌اند؟ کدام گزارش کارشناسی دقیق و روزآمد از سیاست‌های دولت حمایت می‌کند؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها