رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 227821

زن جوان نوزادش را به آتش کشید

ساعت 24-زن جوان که دختر شیرخواره‌اش را عامل تمامی مشکلات و بدبختی‌هایش می‌دانست، در جنایتی هولناک با ریختن نفت روی کودک گریان، او را زنده زنده سوزاند.

روزچهارشنبه 8 دی، مأموران پلیس شیراز در جریان قتل فجیع نوزاد 5 ماهه در یک مجتمع مسکونی قرار گرفتند. پس از اعزام تیم تحقیق مشخص شد نوزاد بر اثر سوختگی شدید جان باخته است و مادر 34 ساله‌اش نیز بربالین‌اش شیون می‌کرد.

با گزارش حادثه به بازپرس ویژه قتل، مادر جوان که دچارتناقض گویی شده بود به‌عنوان مظنون اصلی بازداشت شد و ازسوی پلیس آگاهی شیراز تحت بازجویی قرارگرفت. وی با اینکه هرگونه دخالت در قتل دخترش را رد می‌کرد و سعی داشت مرگ نوزاد بی گناهش را حادثه نشان دهد اما تمامی شواهد و مدارک موجود علیه او بود. ازسوی دیگر با انتقال جسد نوزاد به پزشکی قانونی، علت مرگ او سوختگی شدید اعلام شد و فرضیه قتل قوت گرفت.
درهمین حال مادر جوان که چاره‌ای جزبیان حقیقت نداشت لب به اعتراف گشود و گفت: «از وقتی دخترم به دنیا آمد شرایط مناسبی نداشتم و همیشه او را عامل بدبختی هایم می‌دانستم. روز حادثه خیلی گریه می‌کرد و خسته‌ام کرده بود. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که ازخودم بی خود شدم و ناگهان بطری نفت را برداشتم و روی او ریختم و کبریت را کشیدم. دخترم مثل یک گلوله آتش شده بود و گریه می‌کرد. با شنیدن صدای گریه‌هایش تازه فهمیدم چه کاری کردم و پشیمان شدم. به همین خاطر فریادزنان از همسایه‌ها کمک خواستم اما دیگر دیر شده بود و دخترم نفس نمی‌کشید.»

جنون پس‌از زایمان

دکتر مهدی کریمی، روانپزشک و عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

به‌طور معمول افرادی که در شرایطی دست به رفتارهای پرخطر می‌زنند و باعث مرگ و آسیب جدی به اطرافیان‌شان می‌شوند دچار یک نوع جنون آنی شده‌اند که به‌طور حتم باید تحت درمان قرار بگیرند.
در این پرونده که مادر جوان دختر 5 ماهه‌اش را به‌طرز وحشتناکی به قتل رسانده باید به عوامل مختلفی توجه کرد و آن را مد نظر قرار داد.
یکی از عوامل که باعث بروز این جنایت شده است می‌تواند جنون پس از زایمان باشد که در هر هزار تولد احتمال دارد یک نفر به این جنون دچار شود، از آنجایی که مادر جوان دختر 5 ماهه داشته است می‌توان احتمال جنون پس از زایمان از سوی مادر را در نظر گرفت. در چنین جنونی مادر تحت تأثیر توهم هیجان دست به رفتار پرخطر می‌زند که باعث آسیب به خود، فرزند، یا اطرافیان می‌شود. همچنین توهم نیز از عوامل بروز چنین رفتارهایی است که در آن فرد گمان می‌کند فردی به او دستور می‌دهد تا چنین کاری را انجام دهد و وی براساس صداهایی که می‌شنود بدون برنامه‌ریزی و نقشه از پیش تعیین شده دست به جنایت می‌زند. در هیجان نیز باورهای غلط فرد می‌تواند باعث بروز جنون آنی از سوی وی شود. در این شرایط فرد بیمار، به‌دلیل استرس زیاد و ناتوانی در کنترل رفتار حرکاتی انجام می‌دهد که باعث بروز اقدامات وحشیانه می‌شود. البته باید در نظر داشت جنون پس از زایمان که تحت تأثیر توهم و هیجان رخ می‌دهد با افسردگی پس از زایمان تفاوت اساسی دارد. در این شرایط از مادری که دچار افسردگی پس از زایمان شده انتظار نداریم که به اطرافیان حمله کند و باعث آسیب به دیگران و فرزندش شود بلکه وی بیشتر غمگین، ناامید از زندگی و احساس دلمردگی می‌کند و به امور خود و فرزندش بدرستی رسیدگی نمی‌کند اما دست به رفتارهای پرخطر نمی‌زند.
متأسفانه باید توجه داشت، شیوع مصرف مواد مخدر و محرک در جامعه ما و در میان خانم‌ها نیز روبه‌افزایش است و احتمال می‌رود زنی که فرزند کوچکش را به قتل رسانده تحت تأثیر مواد مخدر دست به این کار زده باشد که البته این یک احتمال است و باید تمام این عوامل مورد بررسی قرار گیرد و وی تحت درمان روانپزشک، مشاوره شود. همچنین گرفتن شرح حال کامل از زندگی‌اش در زمان قبل از ازدواج و پس‌از آن و بارداری نیز بسیار مهم است. با داشتن شرح حال از فامیل درجه یک فرد جنایتکار، سابقه خانوادگی در خصوص مصرف مواد مخدر و رفتارهای تکانه‌ای می‌توان انگیزه و علت این حادثه دلخراش را به‌دست آورد.

آنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها