رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 228280

ارزیابی نیم فصل اول لیگ برتر - نفت تهران

نفت تهران، تیم داخل خانه

ساعت24- تیم نفت تهران نسبت به فصل گذشته تغییرات بسیاری داشت.

نیمکت این تیم کاملا عوض شد و علی دایی و یارانش جای منصوریان و دوستانش را گرفتند اما بازیکنان زیادی هم راهی تیم‌های دیگر شدند. علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی و وحید امیری به پرسپولیس آمدند. علی قربانی به استقلال رفت و مهدی شیری هم راهی پیکان شد. علی دایی به جای آنها محمد قاضی، میلاد فراهانی و اکبر صادقی را از صبای قم آورد، پراهیچ و میلاد فخرالدینی را از استقلال تهران جذب کرد.
این تیم به دلیل همین تغییرات خیلی دیر شکل گرفت و دایی زمان لازم را برای آماده‌سازی پیش از فصل تیمش نداشت. در عوض تعطیلی‌های چند باره لیگ به خاطر اردوهای تیم ملی برای نفت تهران توفیق اجباری بود تا کادر فنی این تیم بتواند مشکلات بدنی را برطرف و هماهنگی‌های لازم را به وجود آورد. در مجموع عملکرد این تیم در لیگ خوب بود و بخصوص که حالا در یک قدمی کسب عنوان قهرمانی جام حذفی هم هستند.

فینالیست جام حذفی
نفت تهران در اولین بازی حذفی میهمان تیم نساجی مازندران بود که با تک گل رضا اسدی به پیروزی رسید و حریف شهرداری فومن شد. شاگردان علی دایی با چهار گل قاضی، فخرالدینی، مطهری و پراهیچ رقیب شمالی‌شان را بدرقه کردند اما بازی‌های سخت این تیم در راه بود. آنها در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف استقلال رفتند و در مسابقه‌ای پر گل و حساس آبی‌های پایتخت را در زمان اضافه بازی 3 بر 2 شکست دادند.
نفت تهران به مرحله نیمه‌نهایی راه پیدا کرده بود و باید برای بازی با سپاهان به اصفهان می‌رفت. مسابقه‌ای که با اعلام پنالتی در دقیقه 88 برای میزبان به جنجال کشیده و در نهایت علی دایی اخراج شد.
اما ضربه پنالتی حاجی‌صفی به بیرون رفت و نفت تهران با تک گل ایمان مبعلی از روی نقطه پنالتی به برتری رسید و حالا باید بازی فینال را مقابل تراکتورسازی در شهر خرمشهر برگزار کند. مسابقه‌ای که دایی به دلیل اخراجش در بازی با سپاهان اجازه نشستن روی نیمکت‌ تیمش را ندارد.

مبعلی موثرترین بازیکن
در تیم نفت تهران نقش چند بازیکن پررنگ‌تر از بقیه است، محمد قاضی و ایمان مبعلی دو نفر از آنها هستند که اولی با زدن 7 گل در 15 مسابقه و میانگین تقریبی هر دو بازی یک گل یا به عبارت دقیق‌تر هر 191 دقیقه یک گل از بازیکنان کلیدی نفت تهران به حساب می‌آید اما مهندس این تیم درون زمین کسی نیست جز ایمان مبعلی. هافبک طراحی که روز به روز آماده‌تر می‌شود و همین مهم در کنار تجربه‌اش کمک زیادی به تیمش می‌کند. شماره 23 نفت در 14 مسابقه‌ای که در زمین حضور داشته سه گل زده و هشت پاس گل داده است. قطعا آمادگی او در نیم‌فصل دوم و البته فینال جام حذفی می‌تواند به نوعی عصای دست دایی درون زمین باشد.

15 دقیقه خنثی
حریفان تیم نفت تهران خیالشان راحت که این تیم خیلی عادت به گلزنی در 15 دقیقه ابتدایی نیمه دوم ندارد. آنها در فاصله زمانی 60-46 هیچ وقت موفق به گلزنی نشدند. البته همین حریفان هم نباید برای باز کردن دروازه نفت در این زمان مشخص انرژی بگذارند چون آنها به گل نخوردن در این مدت 15 دقیقه عادت دارند.

نیم‌ساعت آخر پر گل
بررسی دقایق گل‌های زده و خورده نفت تهران نکات قابل توجهی را مشخص می‌کند. اینکه آنها 12 گل از 20 گل زده‌شان را در نیم‌ساعت پایانی به ثمر رسانده‌اند، نشان از توان بدنی بالایشان دارد. البته شاگردان دایی در همین زمان مشخص 9 گل دریافت کرده‌اند که شاید به نداشتن تمرکز لازم آنها مربوط باشد. آنها در نیمه اول هشت گل زده و 10 گل دریافت کرده‌اند. به هر حال باید دید در نیم‌فصل دوم تا چه اندازه این آمار دستخوش تغییرات می‌شود.

نفت، تیم داخل خانه
نفت تهران با اینکه تماشاگران زیادی ندارد اما معمولا در خانه خیلی بهتر بازی می‌کند و به همان نسبت هم امتیاز به دست می‌آورد. طبق آمار آنها از 8 بازی خانگی 16 امتیاز کسب کردند که به طور میانگین هر بازی دو امتیاز می‌شود اما همین تیم از هفت بازی خارج از خانه‌اش هفت امتیاز جمع کرده که به طور متوسط برای هر بازی یک امتیاز می‌شود. حالا این تعداد بازی در نیم‌فصل دوم جایشان را عوض می‌کنند و باید ببینیم که آیا آنها می‌توانند در نیم‌فصل دوم در خارج از خانه هم عملکرد خوبی داشته باشند.

میزبان بازی‌های سخت
بر اساس قرعه مسابقات در ابتدای فصل، تیم نفت تهران در نیم‌فصل اول در چند بازی سخت میزبان بود. شاگردان علی دایی با سه تیم تبریزی گسترش، ماشین‌سازی و تراکتورسازی و دو تیم اصفهانی سپاهان و ذوب‌آهن در ورزشگاه تختی بازی کردند و حالا در نیم‌فصل دوم باید به زمین آنها بروند. البته نفتی‌ها با دو تیم پرسپولیس و استقلال در آزادی روبه‌رو شدند که در بازی برگشت میزبان آنها در ورزشگاه تختی خواهند بود.

ایران ورزشی

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها