رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 229691

کاهش ۲۱ درصدی گردشگران ترکیه در سال ۲۰۱۶

ساعت 24- گردشگری ترکیه پس از حمله تروریستی اخیر به یک کلوپ شبانه با یک چالش بسیار جدی دیگر رو به رو شده است.

به گزارش سی‌ان‌ان، صنعت گردشگری ترکیه که به سبب ناامنی و حملات تروریستی در چند سال اخیر حال و روز خوشی را سپری نمی‌کرد با وقوع تروریستی اخیر در یک کلوپ شبانه که به کشته شده ۳۹ نفر از ۱۴ ملیت گوناگون منجر شد بار دیگر در بحرانی عمیق فرورفت.

در سال ۲۰۱۴ ترکیه پس از ایتالیا در جایگاه ششم پربازدیدترین کشورهای جهان جای داشت که سالانه میزان حضور ۴۰ میلیون گردشگر از سراسر جهان بود اما شمار توریست‌ها پس از کودتای نافرجام در این کشور و مجموعه‌ای از حملات تروریستی سقوط قایل ملاحظه‌ای داشت و بر اساس کمپانی بازاریابی گردشگری «ForwardKeys» ترکیه در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۱ درصد از گردشگران خود را که از طریق هوایی به این کشور سفر می‌کردند را از دست داده است.

حتی پیش از حملات تروریستی اخیر در استانبول نیز پیش‌بینی می‌شد شمار گردشگران ترکیه در چند ماه نخست سال ۲۰۱۷ تا ۲۲ درصد کاهش داشته باشد.

«ForwardKeys»، رئیس کمپانی «فورواردکی» معتقد است متاسفانه حمله تروریستی در شب سال نو در ترکیه همچنان موجب افزایش نگرانی‌ها نسبت به امنیت ترکیه خواهد شد. تعداد رزروهای گردشگران در استانبول در هفته بعد از حمله تروریستی شب سال نوی میلادی ۶۷ درصد ریزش داشته است و برای تعیین میزان تاثیر جملات بر گردشگری داخلی نیز باید یک با چمند هفته صبر کرد.

همچنین بر اساس شورای جهانی سفر و گردشگری، صنعت گردشگری ۵ ردصد از اقتصاد و ۲ میلیون شغل (۸ درصد اشتغال) را در ترکیه به خود اختصاص می‌دهد و بیشتر گردشگران نیز از کشورهای آلمان، روسیه و انگلیس هستند.

تعداد گردشگران روس در ترکیه پس از انهدام یک فروند هواپیمای جنگی روسی در مناطق مرزی در سال ۲۰۱۵ و تیره شدن روابط دو کشور کاهش چشمگیری داشت وحدود ۸ ماه ورود گردشگران روس به ترکیه ممنوع بود.

ترکیه تنها کشوری نیست که از تاثیرات منفی تروریسم رنج می‌برد و کشور فرانسه پربازدترین مقصد گردشگری جهان نیز پس از چند رویداد تروریستی و بمب‌گذاری آمار گردشگری ضعیفی را در مقایسه با گذشته ثبت کرده است.

گردشگران بین‌المللی این روزها ترجیح می‌دهند به مقاصدی امن چون اسپانیا، پرتغال و ایرلند سفر کنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها