رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 229700

لاریجانی: در مجلس در اتاق‌های در بسته تصمیم‌گیری نمیکنیم

ساعت 24- رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر رییس فراکسیون شاهد مجلس دهم گفت: ما در مجلس اتاق دربسته ای نداریم که بخواهیم در اتاق ها تصمیم گیری کنیم، هر کس حرفی دارد می‌تواند بیان کند.

لاریجانی.jpg
محمدمهدی مفتح با استناد به مواد 18، 22، 196 و 197 آیین نامه داخلی مجلس، متذکر شد: مجلس ساختار و فراکسیون ایثارگران و شاهد دارد. اگر قرار بر مدیریت کار در اتاق هایی از مجلس است بد نیست در این اتاق‌ها از ساختارهای مجلس نیز دعوت شود.


نماینده مردم تویسرکان در مجلس با انتقاد از مطرح کردن بار مالی بندهای 102 تا 106 لایحه برنامه ششم توسعه که درباره ایثارگران است، گفت: تهیه این مواد بحث چند ماهه و چند باره است. در احکام دائمی آوردیم و حضرتعالی به درستی گفتید اینها را حذف کنیم تا در لایحه برنامه که ایراد بار مالی نمی گیرند، تصویب کنیم اما حالا می گویید ایراد بار مالی دارد.
وی که با تاییدهای لاریجانی روبرو بود، ادامه داد: این مواد در لایحه برنامه آمده است و مغایرتی با قانون جامع ایثارگران ندارد.


علی لاریجانی در واکنش به این سخنان مفتح، گفت: این قانون در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده است نه در مجلس.


مفتح پاسخ داد: بالاخره مجلس این قانون را تصویب کرده است و شورای نگهبان هم ایراد نگرفت.


رییس مجلس متذکر شد: اما تلقی شورای نگهبان چیزی که شما گفتید، نیست. مصوباتی که مصدرش مجمع تشخیص مصلحت است اگر مخالف داشته باشد جور دیگری تلقی می کند.


مفتح ادامه داد: اینکه هر ماده ای را گیر می کنیم به کمیسیون بر می گردانیم پس کی می خواهیم لایحه را به اتمام برسانیم. گروه های مختلف بدون اطلاع فراکسیون ایثارگران و شاهد روی این مواد که به کمیسیون ارجاع دادید کار کرده اند و نمی دانم پاسخ ایثارگران را چه باید داد.


لاریجانی در واکنش به نماینده مردم تویسرکان، اظهار کرد: اینکه می گویید در اتاقهای دربسته، از شما متعجبم، آیا شناخت شما از بنده این گونه است؟ هر کسی هر حرفی دارد بیان کند، ما در مجلس اتاق درِ بسته نداریم. کمیسیون تلفیق لایحه و مواد مربوطه را تصویب کرده و حالا در صحن علنی آنها را بررسی می کنیم.


نماینده مردم قم در مجلس ادامه داد: اینکه گفتید نوبت ایثارگران شد، ارجاع دادید کمیسیون، کم لطفی می کنید. حدود 15 ماده لایحه را به کمیسیون ارجاع داده ایم که چند ماده آن مربوط به ایثارگران است بنابراین این کار یک نوع روال است. در جامعه جوری تلقی نکنید که انگار مجلس با ایثارگران مشکل دارد.


وی با تایید بخشی از سخنان مفتح، گفت: در زمان رسیدگی به احکام دائمی لایحه برنامه ششم پیشنهاد دادم برای حل مشکل ایثارگران لایحه جامع ایثارگران که مصوبه مجمع تشخیص است به تایید نهایی شورای نگهبان برسد تا مشکلی وجود نداشته باشد تا بقیه موارد مربوط به ایثارگران را در قانون برنامه ششم اضافه کنیم. فرمایش شما کاملا درست است.


رییس مجلس شورای اسلامی افزود: از خدا می خواهم که شما قانون ایثارگران را هر قدر می توانید مفصل تر بنویسید اما بنده باید به شما یادآوریم کنم که حدی از بار مالی قابل تامل است اما اگر مثلا بار مالی اجرای این قانون 40 هزار میلیارد تومان باشد، تردید نکنید که شورای نگهبان ایراد می گیرد. با هم تفاهم می کنیم تا دولت بتواند این لقمه را حزم کند.


لاریجانی تاکید کرد: اگر دوست دارید به حرف بنده برسید می توانیم یک بار دیگر در بررسی موارد درخواست شما را تصویب کنیم تا ببینید چه خواهد شد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها