رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 230214

خلاقانه ترین خودروی الکتریکی جهان رونمایی شد

ساعت 24-درنمایشگاه CES 2017 فناوری های مختلفی خودنمایی کردند ولی آنچه تعجب اکثر بازدیدکنندگان را برانگیخت، خودروی الکتریکی شرکت Faraday بود. این خودرو یکی از سریع ترین و خلاقانه ترین خودروهای ساخته شده تا امروز است.

1
از پی سی مگ، با وجود این که خودروهای الکتریکی متنوعی تاکنون به بازار عرضه شده‌اند، خودروی FF 91 محصول شرکت Faraday خلاقانه‌ترین نمونه این نوع خودروها است. این خودرو فاقد دستگیره در و سوییچ است و راننده با استفاده از فناوری تشخیص چهره شناسایی می‌شود.

درهای خودرو هم مجهز به حسگرهایی هستند که بسته به فاصله آن از اجسام دیگر امکان باز شدن درها را تا حد مناسبی فراهم می‌کنند.
این خودرو آیینه ندارد. در واقع نمایشگرهایی با وضوح تصویر بالا، نماهای جانبی و پشت را در اختیار راننده قرار می‌دهند و دوربین های HD که در اطراف آن نصب شده‌اند، محدوده دید بسیار وسیع‌تری را در مقایسه با سایر اتومبیل‌ها فراهم می‌کنند.
گاهی خودرو FF 91 حتی راننده هم ندارد. این خودرو مجهز به یک اسکنر لیزری سه بعدی است که به همراه مجموعه‌ای متشکل از 10 دوربین HD، سیزده حسگر رادار و 12 حسگر مافوق صوت امکان حرکت اتومبیل را بدون نیاز به راننده فراهم می‌کند.
خودروی FF 91 به سه موتور الکتریکی مجهز است که 1050 اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. مدت رسیدن سرعت خودرو از صفر تا 100 کیلومتر تنها 2.39 ثانیه است. در حال حاضر هیچ یک از اتومبیل‌هایی که به‌صورت انبوه تولید می‌شوند، چنین شتابی ندارند.
اما اوج خلاقیت در ساخت FF 91 به معماری آن باز می‌گردد. این خودرو از معماری VPA بهره می‌برد. این معماری اختصاصی شرکت Faraday امکان ساخت اتومبیل‌های مختلف را با استفاده از یک پلتفرم واحد فراهم می‌کند و بدین ترتیب هزینه تولید تا حد چشمگیری کاهش می‌یابد. قرار است این خودرو در سال 2018 میلادی وارد بازار شود.
نمایشگاه CES 2017 تا کنون بزرگترین نمایشگاه در نوع خود بوده است. در طول هفته، بیش از 175 هزار نفر برای بازدید از برترین شرکت‌های فناوری جهان به این نمایشگاه آمدند و محصولات بسیار متنوعی در این نمایشگاه رونمایی شدند. نمایشگاه فناوری CES به عنوان یک نمایشگاه فناوری بزرگ هر سال به طور رسمی پنجم تا هشتم ژانویه (16 تا 19 دی) در لاس وگاس برگزار می شود.

عصرایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها