رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 230359

ایران دعوتنامه رسمی عربستان را برای حج گرفت

ساعت 24- نماینده ولی فقیه در امور حج از دریافت دعوتنامه رسمی عربستان برای حج خبر داد و گفت: مقدمات لازم برای شرکت در مذاکرات دو جانبه با مسوولان حج عربستان فراهم می‌شود.

قاضی عسکر
div class="item-body content-full-news">

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی حج، در نشست امروز (دوشنبه، ۲۰ دی‌ماه) شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی‌عسکر تشکیل شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌که دعوتنامه عربستان برای برگزاری دیدارها و مذاکرات دو جانبه درباره حج ۹۶ به‌صورت رسمی دریافت شده است، اظهار کرد: متن این دعوتنامه با دعوتنامه‌های گذشته خیلی تفاوت ندارد و با توجه به محورهای مورد نظر، جمهوری اسلامی ایران در روزهای آینده پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

او لزوم سرعت بخشیدن به فعالیت کمیته‌های کارشناسی برای مشخص کردن محورهای مذاکرات و نکات مورد نظر برای حج‌گزاری زائران ایرانی را خواستار شد و گفت: تمام امور مرتبط با حج از جمله اسکان، تغذیه، امور پزشکی، حمل و نقل و امنیت حجاج، مسایل بانکی و کنسولی و ... باید سریعا کارشناسی و راهکار مناسب اندیشیده شود.

در این نشست، حمید محمدی ـ سرپرست سازمان حج و زیارت ـ و مدیران بخش‌های مختلف این سازمان و بعثه مقام معظم رهبری به بیان نقطه نظرات خود درباره‌ی مشکلات اجرایی حج و انتظاراتی که باید در مذاکرات دوطرف مطرح شود، پرداختند و تاکید کردند که برای اعزام زائران ایرانی به حج ۹۶ باید مقدمات لازم در ایران و عربستان فراهم شود و با توجه به قطع روابط دو کشور و فرصت باقی‌مانده، عربستان باید در مواردی که به این کشور مربوط است، همکاری کند.

قاضی‌عسکر در ادامه، از مسؤولان حوزه‌های مختلف در سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری درخواست کرد که اجرایی کردن محورهای ستادی را در برنامه‌ی خود قرار دهند و درباره نحوه ثبت نام از زائران با توجه به ملاحظاتی که وجود دارد، سیاست‌گذاری کنند.

فرهاد پرورش ـ مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ـ نیز درباره‌ی آمادگی‌ها و تمهیدات این شرکت برای پروازهای حج، گزارشی ارائه کرد و قرار شد محورهای مورد نظر هواپیمایی جمع‌بندی و به سازمان حج ارائه شود.

سرپرست حجاج ایرانی سپس با اشاره به این‌که هیأت ایرانی برای مذاکره به عربستان اعزام خواهد شد، تاکید کرد: در مذاکرات با طرف مقابل، خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران از جمله امور مربوط به شهدای مسجدالحرام و منا مطرح خواهد شد و امیدواریم زمینه برای انجام حجی باشکوه، عزتمند همراه با آرامش و امنیت زائران فراهم شود.

قاضی‌عسکر همچنین در آغاز این جلسه در سخنانی با عرض تسلیت به‌مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه (س) و درگذشت غیرمترقبه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، وجود این مجاهد خستگی‌ناپذیر را برای مردم، انقلاب و نظام پربرکت توصیف کرد.

او سابقه آشنایی خود با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به قبل از انقلاب مربوط دانست و با اشاره به این‌که توانایی‌های ایشان در همه زمینه‌ها برجسته بود، اظهار کرد: کسانی که با این یار و یاور رهبری مانوس بودند، هوش، زکاوت، سیاستمداری و مدیریت ایشان را به خوبی درمی‌یافتند.

وی گفت: آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در عین حالی‌ که سیاستمداری قوی و زیرک بود، از عواطف والای انسانی بهره‌مند بود و قبل از انقلاب پشتوانه‌ای قوی برای زندانیان سیاسی و خانواده آن‌ها به‌شمار می‌آمد.

قاضی‌عسکر ارتباط آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با امام راحل (ره) را ویژه و خاص توصیف کرد و با اشاره این‌که امام راحل به ایشان اهتمام خاصی داشت، افزود: این یار دیرین و صادق انقلاب از عنفوان جوانی با امام پیوند خورد و شخصیتش در کنار امام شکل گرفت و افکار انقلابی و سیستمی در ذهن‌اش در دهه ۴۰ شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان این‌که به اذعان کارشناسان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در بحث‌های اقتصادی بسیار دقیق بود، اضافه کرد: ایشان فردی برنامه‌ریز و آینده‌نگر و در سطح بین‌الملل نیز به‌عنوان یک شخصیت سیاستمدار مورد قبول بود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها