رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 230381

جزئیات مراسم بهترین های فیفا/ رونالدو بهترین بازیکن سال شد

ساعت 24- مراسم بهترین های فوتبال جهان در زوریخ سوئیس برگزار شد و بهترین های فوتبال جهان در سال گذشته میلادی مشخص شدند.

کریستیانو رونالدو برترین بازیکن سال
style="text-align:justify">مراسم بهترین های فوتبال جهان در زوریخ سوئیس برگزار شد و بهترین های فوتبال جهان در بخش های مختلف معرفی شدند. بعد از گذشت بیش از یک هفته از سال 2017 میلادی، فیفا مراسم بهترین های فوتبال جهان را در زوریخ سوئیس با حضور چهره های فوتبالی جهان برگزار کرد تا بهترین های فوتبال جهان در بخش های مختلف در سال گذشته معرفی شوند.

کریستیانو رونالدو که با پرتغال قهرمان یورو 2016 و با رئال مادرید قهرمان لیگ قهرمانان اروپا و جام باشگاه های جهان شد، لیونل مسی که بار دیگر در لباس بارسلونا خوش درخشید و آنتوان گریزمان که با فرانسه و اتلتیکو مادرید در هر دو عرصه ملی و باشگاهی به فینال های اروپایی رسید، سه مدعی کسب عنوان بهترین بازیکن سال به شمار می روند. آن ها از بین فهرست 23 نفره اولیه اعلام شده از سوی فیفا به مرحله نهایی راه یافته اند.

** جوایز برنامه

بهترین فوتبالیست مرد سال 2016

نامزدها: کریستیانو رونالدو (پرتغال- رئال مادرید)- آنتوان گریزمان (فرانسه - اتلتیکومادرید) و لیونل مسی (آرژانتین - بارسلونا)

بهترین فوتبالیست زن سال

نامزدها: ملانی برینگر (آلمان-بایرن مونیخ)، کارلی لوید (امریکا-هوستون دش)، مارتا (برزیل-هوزنگارد)

بهترین مربی مرد سال

نامزدها: فرناندو سانتوس (پرتغال)، کلودیو رانیری (لسترسیتی) و زین الدین زیدان (رئال مادرید)

بهترین مربی فوتبال زنان

نامزد ها: جیل الیس (امریکا)، سلویا نید (آلمان) و پیا سونزیژ (سوئد)

جایزه بهترین گل سال (پوشکاش)

نامزدها: گل مارلون در دیدار کورینتیانس برابر کوبرسال (کوپا لیبرتادورس)، گلدانیوسکا رودریگز در دیدار ونزوئلا برابر کلمبیا (جام ملت های امریکای جنوبی زنان در رده زیر 17 سال) و گل موحد فیض صبری در دیدار پولائو پینانگ برابر پاهانگ (سوپرلیگ مالزی)

جایزه بازی جوانمردانه سال

سال گذشته این عنوان به کلیه نهاد های فوتبالی ای رسید که از پناهندگان حمایت به عمل آوردند. نامزدی در این بخش اعلام نشده است.

بهترین هواداران سال

هواداران آدو دن هاگ، لیورپول و دورتموند (به طور مشترک) ، تیم ملی ایسلند

تیم منتخب سال فیفا

تیمی منتخب از سراسر جهان . برای این تیم 11 نفره، تقریبا 25 هزار بازیکن فوتبال در 70 کشور جهان منظور شده اند و در رای گیری شرکت کردند.

19:40

این مراسم در حالی برگزار می شود که هیچ کدام از اعضای بارسلونا حاضر به حضور در آن شدند تا غیبت لیونل مسی در این مراسم زمزمه انتخاب رونالدو به عنوان بهترین بازیکن سال را بیشتر کند. غیبت بارسلونایی ها همچنین باعث ناراحتی سران فیفا شد.

20:00

در فرش قرمز مراسم بزرگانی چون سر الکس فرگوسن، دوایت یورک، میشائیل سالگادو، کارلس پویول، رونالدو نازاریو، دیگو مارادونا، فالکائو ستاره فوتسال برزیل و دنی آلوز در مقابل دوربین فیفا به روی صحنه رفتند و عکس یادگاری گرفتند.

20:30

زین الدین زیدان یکی از شانس های کسب عنوان بهترین مربی سال با خیلی از بازیکنان هم دوره خود دیدار صمیمی و دوستانه ای داشت.

20:36

تقریبا بیست دقیقه تا شروع مراسم بهترین های فوتبال جهان در زوریخ زمان داریم و تمام مهمانان و بازیکنان در سالن محل برگزاری مراسم حاضر شدند.

20:43

روبرتو کارلوس از غیبت بازیکنان بارسلونا در مراسم بهترین های فوتبال جهان انتقاد کرد و عنوان کرد این غیبت عجیب و ناراحت کننده است.

21:00

مراسم بهترین های فوتبال 2016 آغاز شد و قرار است ابتدا تیم منتخب سال انتخاب شود. در این بخش هیده توشی ناکاتا ستاره سابق ژاپن نیز به روی صحنه آمد.

تیم منتخب سال 2016 فوتبال جهان اعلام شد

مانوئل نویر (آلمان - بایرن مونیخ) - جرارد پیکه (اسپانیا - بارسلونا)، مارسلو (برزیل - رئال مادرید)- سرخیو راموس (اسپانیا - رئال مادرید) دنی آلوز (برزیل - یوونتوس)- آندرس اینیستا (اسپانیا- بارسلونا)- لوکا مودریچ (کرواسی - رئال مادرید) تونی کروس (آلمان - رئال مادرید)- لوئیس سوارس (اروگوئه- بارسلونا)- کریستیانو رونالدو (پرتغال- رئال مادرید) و لیونل مسی (آرژانتین - بارسلونا)

با غیبت بازیکنان بارسلونا، پیام ویدئویی از آندرس اینیستا برای حاضرین در سالن پخش شد.

21:09

فیفا یاد یوهان کرویف و کارلوس آلبرتو دو بازیکن بزرگی که در سال 2016 از دنیا رفتند را با پخش ویدئویی گرامی داشت.

21:12

هواداران دورتموند و لیورپول بهترین تماشاگران سال


جایزه بهترین تماشاگر از طرف فیفا به هواداران بوروسیا دورتموند و لیورپول رسید که در لیگ اروپا فضای جالبی خلق کردند.

21:25

سیلویا نید بهترین مربی زن سال

جایزه بهترین مربی زن سال 2016 فوتبال جهان به سیلویا نید از آلمان رسید.

21:32

وقفه کوتاهی در مراسم با اجرای موسیقی برای حاضرین در سالن ایجاد شده است.

21:37

اتلتیکوناسیونال برنده جایزه بازی جوانمردانه فیفا

فیفا با پخش ویدئویی از تراژدی سقوط هواپیمای تیم چاپکوئنسه برزیل یاد کرد و از این اتفاق به عنوان یکی از ناراحت کننده ترین اتفاقات سال یاد کرد. به همین خاطر از تیم اتلتیکوناسیونال که پیشنهاد کرد تیم برزیلی قهرمان کوپاسود امریکا شود تجلیل شد و جایزه بازی جوانمردانه سال فیفا به این تیم اهدا شد.

21:47

جایزه برترین مربی سال به کلودیو رانیری رسید

کلودیو رانیری به عنوان برترین مربی سال 2016 انتخاب شد. او توانست لسترسیتی را به عنوان قهرمانی لیگ برتر برساند. این جایزه را مارادونا به او داد و اسطوره سابق آرژانتین در صحبتی جالب گفت بازی کردن برایم مثل خوابیدن و راه رفتن بود/ مربیگری خیلی سخت بود.

21:53

تقدیر از فالکائو برزیلی

فیفا از فالکائو به خاطر یک عمر تلاش در راستای سربلندی فوتسال برزیل تشکر کرد. فالکائو بعد از بازی با ایران در جام جهانی و شکست برابر ملی پوشان ایران از فوتسال خداحافظی کرد.

21:56

جایزه زیباترین گل سال به یک آسیایی رسید

جایزه زیباترین گل سال که به جایزه پوشکاش معروف است به موحد فیض صبری رسید که در لیگ مالزی این گل را به ثمر رساند. او جایزه این بخش را به خود اختصاص داد. جایزه این بخش را رونالدو نازاریو برزیلی داد.

تنها دو بخش باقی مانده است؛ بهترین بازیکن زن و مرد سال که در ادامه معرفی خواهند شد.

22:06

کارلی لوید بهترین بازیکن زن سال شد

جایزه برترین بازیکن زن سال به کارلی لوید آمریکایی رسید. این جایزه را گابریل باتیستوتا اهدا کرد.

22:09

کریستیانو رونالدو برترین بازیکن سال 2016 شد

فیفا در آخرین بخش جایزه بهترین بازیکن مرد سال 2016 را اعلام و کریستیانو رونالدو را به عنوان برنده این بخش معرفی کرد. جیانی اینفانتینو رئیس فیفا این جایزه را به برنده اهدا کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها