رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 230587

کرباسچی: فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی را چیزی جبران نمی کند

ساعت 24- دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی شصخیت بزرگی بودند که فقدان ایشان را چیزی جبران نمی کند.

كرباسچي
غلامحسین کرباسچی روز سه شنبه در حاشیه آیین خاکسپاری پیکر مطهر آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: یک کلیتی وجود دارد که نبود شخصیت هایی به این بزرگی و با این عظمت را چیزی جبران نمی کند.


وی ادامه داد: در بعد سیاسی اگر مردم راه هاشمی را ادامه دهند و آموزش ها و الگو بودن ایشان را تداوم بخشند تغییرات مثبتی را در کشور شاهد خواهیم بود.


کرباسچی در زمینه تاثیر فقدان آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات آتی گفت: اگر مردم حضور پیدا کنند و راه آقای هاشمی را ادامه دهند شاهد تغییرات مثبتی در انتخابات آتی خواهیم بود.


کرباسچی همچنین گفت: به روایات هم اگر نگاه کنید آورده شده است وقتی عالمی با این عظمت از دنیا می میرد هیچ چیزی جای آن را پر نمی کند و در مورد آقای هاشمی هم حتی اگر سال ها بگذرد، فکر نمی کنم چیزی بتواند جایش را پرکند.


وی ادامه داد: 'هیهات ان یعطی الزمان بمثله' روایتی است که بیان می کند خیلی طول می کشد تا روزگار بتواند یک نفر مثل ایشان را بیاورد.


کرباسچی گفت: در انتخابات اگر مردم حضور پیدا کنند هم آقای هاشمی را می شناسند هم صحبت های ایشان است و اگر جسم و خودش در دنیا نیست اما افکار و عقاید و آنچه در زندگی از او باقی مانده ، هست؛ انتخابات تاثیر چندانی از نبود فیزیکی آقای هاشمی پیدا نمی کند اما اگر مردم حضور نداشته باشند در آن صورت باید از شرایط انتخابات نگران بود.


وی ادامه داد: فکر می کنم مردم حضور پیدا می کنند و هم خاطرات آقای هاشمی و هم صحبت هایشان و هم موضع گیری های آقای هاشمی در یاد مردم است و نسبت به این موضوع نگرانی جدی وجود ندارد.


کرباسچی در خصوص شخصیت آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ویژگی بارز ایشان را نمی توان در چند کلمه خلاصه کرد شاید از جمله کسانی باشد که درباره اش می توان گفت کسی مانند ایشان نیست. مجموعه مشخصات آقای هاشمی از دانش، تعقل، تفکر، صبر و بردباری گرفته تا مقاومت و دور اندیشی و دیگر ویژگی هایی که در تاریخ ملت و زندگی خودشان سرنوشت ساز بوده است، چیزی نیست که بتوان خلاصه کرد اما می توان گفت آقای هاشمی یک انسان منحصر به فرد در تاریخ معاصر است.


وی در ادامه در خصوص خاطرات خود از آیت الله هاشمی اظهار داشت: خاطره فراوان است اما مهمترین چیزی که از آقای هاشمی به یاد همه ما است و حتی خارجی ها، دشمنان و اغیار به آن اعتراف و اذعان داشتند این بود که آقای هاشمی سمبل خیرخواهی برای همه بود.


کرباسچی افزود: یک جمله ای را در یکی از سفرها به عربستان از ایشان یادم است که در آنجا ملک عبدالله پادشاه سابق عربستان درباره آقای هاشمی به دوستان خود گفته بود که آقای هاشمی کسی است که حتی برای دشمنان خود هم خیرخواهی می کند و این جمله از قول کسی است که به هیچ وجه با ایشان نقطه مشترکی ندارد. در داخل کشور هم دیدیم هر وقت حرفی یا صحبت و نظریه ای می داد همین حالت را داشت.


پیکر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام روز سه شنبه در داخل ضریح و در کنار مقبره امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به خاک سپرده شد و آرام گرفت.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها