رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 230777

کودک شگفت ‌انگیز ۳ ساله!

ساعت 24-«همیشه باور دارم که آرات محبوب ترین فرد در دنیا خواهد شد. من با این تخیل می‌خوابم و به این امید بیدار می‌شوم و یک روز بهتر را با آرات شروع می‌کنم.»

«همیشه باور دارم که آرات محبوب ترین فرد در دنیا خواهد شد. من با این تخیل می‌خوابم و به این امید بیدار می‌شوم و یک روز بهتر را با آرات شروع می‌کنم.»

این حرف‌های پدری است که از سر حوصله برای موفقیت پسرش وقت می‌گذارد. آرات حسینی آن‌قدر قدرت بدنی بالایی دارد که با وجود سن کم و حرکات عجیب و غریبش روز به روز به طرفدارانش در دنیا اضافه می‌شود. او روی دستگاهی با ارتفاع کمی بیشتر از زمین شنای تک دست می‌رود و از ارتفاع ترسی ندارد، می‌تواند ۴۸ بار نردبان را بالا و پایین برود و با بارفیکس و توپ حرکات متفاوت بسیاری از خودش نشان دهد. این تازه موارد اندکی از استعدادها و توانایی‌های کودک بابلی است که سه سال و سه ماه از عمرش می‌گذرد.

پسری از خطه شمال آن‌چنان حرکات غیر قابل باوری از خود نشان داده که همگان را در بهت فرو برده است. آرات حسینی در اندک زمان ممکن با وجود سن کم تقویمی زودتر از همسالانش پیش رفته و نمایشی را از خود به جای می‌گذارد که تماشاچیان را در جا میخکوب می‌کند. او علاوه بر نشان دادن توانایی بدن خود به انجام کارهای خیرخواهانه نیز مبادرت ورزیده است، آن‌چنان که با کمی جست‌وجو در پست‌های اینستاگرامش می‌توان بر این ادعا صحت گذاشت. با وجود این، ۶۶۶ هزار فالوئر مشتاق دیدن آینده درخشان این پسر هستند که با استعداد غیر قابل وصف دیری نمی‌پاید که به منصه ظهور می‌رسد، گرچه آرات طرفداران خود را پیدا کرده و در بنیه بدنی او شکی نیست ولی او نیاز دارد که برای قهرمان شدن در دنیا مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. آرات حتی چندی پیش به برنامه پربیننده «حالا خورشید» دعوت شد و در این بین ایرانیان بیشتری با او آشنا شدند و این روزها حرکات شگفت انگیزش در فضای مجازی دست به دست چرخیده و او را به شهرت بیشتری رسانده است. از سوی دیگر، فیلم‌های آرات در فیسبوک میلیون‌ها بیننده داشته و همیشه بیشترین طرفدارانش از آمریکا بوده اند. پدر آرات برای کشف استعدادش نقش موثری داشته و در این سن کم آینده درخشانی را برای او رقم زده است، تا جایی که بیوگرافی و داستان زندگی آرات به منظور شناخت و حمایت جهانی از او در یکی از بهترین و معروف‌ترین سایت‌های بزریلی گذاشته شده است. پدر آرات تنها مربی اوست و درباره آینده او می‌گوید: من برنامه‌های زیادی برای پسرم دارم و همیشه در قالب بازی و سرگرمی از او خواسته‌ام که حرکاتی را انجام دهد.

او اظهار می‌کند: من حدود یک ساعت در روز با آرات تمرین می‌کنم آن هم نه به صورت متوالی، چون بازدهی برایم مهم‌تر است و تمرین زیاد ممکن است آرات را از ورزش کردن خسته کند و مانع ادامه راه شود. با وجود این، شهرت آرات از مرزهای ایران گذشته و او به چهره محبوب چینی‌ها نیز تبدیل شده است. از پدر آرات می‌پرسیم او چگونه به این شهرت رسیده است که می‌گوید: در چین برنامه برای عجایب دنیا وجود دارد که بهترین‌های دنیا در تمام سنین از همه جای دنیا حضور می‌یابند و آرات طی دو مرحله در آن به نمایندگی از ایران حضور یافته و با انجام حرکات خارق العاده و نمایشی جزو کوچک‌ترین ورزشکارهای شناخته‌شده است، تا جایی که چینی‌ها از او به عنوان کودک محبوب یاد می‌کنند و احتمال اینکه جزو ۱۰ نفر برتر دنیا انتخاب شود، زیاد است. او اضافه می‌کند: چندی پیش یک خانم ایرانی که در چین زندگی می‌کند عکس‌هایی از یک برنامه اینترنتی در چین را برایم فرستاد که بیش از ۵۰۰ هزار نفر، نظرات خودشان را در مورد آرات فرستاده و لقب کوچولوی شگفت‌انگیز به آرات نسبت داده شده بود. همچنین آرات به ایتالیا نیز دعوت شده و در آینده نزدیک به آنجا می‌رود. پدر آرات می‌افزاید: باید کودکان را در مسیر رشد و تعالی قرار دهیم تا به موقع توانایی‌های خود را بروز دهند.

تنها یک نفر از مسئولان حامی است

پدر آرات درباره حامیان آرات می‌افزاید: شخصی به نام میلاد ماهانه مقداری برای آرات هزینه می‌کند. از سوی دیگر، مجموعه ورزشی اکسیژن قرار است که تجهیزات ورزشی را برای آرات مهیا کند و با پارس آنلاین هم قرارداد بستیم که آرات را مورد حمایت قرار دهد. او ادامه می‌دهد: همچنین از بین مسئولان تنها مهدی علیجانزاده کاشی، منشی دوم شورای شهر بابل، آرات را مورد حمایت خود قرار داده است و دیگر از هیچ حمایتی خبری نیست. به راستی باید حمایت از شکوفایی استعدادهای ایرانی به این حد کمرنگ باشد؟ مگر کشورهای دیگر برای به ثمر رساندن استعدادهای خود از همان ابتدا مربیان کارآزموده را به کار نمی‌گیرند تا انرژی کودکان تلف نشود؟ با وجود این ضروری است که مسئولان هر چه بیشتر از آرات حمایت کنند، چرا که این پسر بابلی می‌تواند مایه افتخار و مباهات ایران شود.

ورزش در خون آرات است

افراد بسیاری در جامعه حضور دارند که با وجود استعداد فراوان، کشف نشده و مشغول کارهایی هستند که به ناچار به آن روی آورده اند، در حالی که اگر آنها از همان کودکی مرتبط با توانایی‌هایشان پرورش می‌یافتند آینده روشنی در انتظارشان بود. این حال و روز بسیاری از جوانانی است که با وجود گذراندن دهه‌هایی از زندگی هنوز نمی‌دانند استعدادشان در چه زمینه‌ای است و این نشان‌دهنده خلأهایی است که مسیر زندگی افراد را تغییر داده است. از پدر آرات می‌پرسیم چگونه نبوغ آرات کشف شده است که می‌گوید: نبوغ ملاک نیست. درواقع قبل از به دنیا آمدن آرات مسیر او را مشخص کردم تا در او خلق و خوی ورزشی را ایجاد کنم. بعد از به دنیا آمدن او نیز شروع به تمرین دادن کردم. او اظهار می‌کند: بعد از آن آرات خودش مسیرش را انتخاب کرد. من تمایل دارم که او والیبالیست یا فوتبالیست شود، اما به حدی انعطاف دارد و پشتک می‌زد که هنوز معلوم نیست آینده ورزشی او چگونه است. او با اشاره به اینکه ورزش در خون آرات است، می‌افزاید: چندی پیش آرات را برای اولین بار به استخر بردم. او در هفت جلسه شنا کردن را یاد گرفت، به گونه ای که مربیان تعجب کردند. در واقع آرات با تمامی ورزش‌ها توانایی برقراری ارتباط را دارد و بسیار هم پا به توپ است. از او می‌پرسیم چه پیشنهادی برای والدین دارد تا فرزندانشان را در مسیر رشد قرار دهند که می‌گوید: تجربه من از بدو تولد تا سه سالگی است. تجربه سن‌های بعدی را ندارم و معتقدم که اگر والدین هدف داشته باشند مسیر مشخص می‌شود، چرا که من اصلا آرات را به کلاس‌های مدرن نبردم و تنها نرمش‌هایی را که در دوران مدرسه یاد گرفتم به او انتقال دادم. در واقع با چیزهای ساده هم می‌توان زمینه رشد کودکان را فراهم کرد. او درباره اینکه برخی والدین به فرزندان خود فشار می‌آورند، بیان می‌کند: نباید فرزندان را مجبور به انجام کاری کرد، چرا که آنها دلزده و خسته می‌شوند. پدر آرات ادامه می‌دهد: بارها شده که آرات انجام برخی حرکات را دوست نداشته و من سعی کردم که در قالب بازی‌های کودکانه نظر او را جلب کنم، تا جایی که بلافاصله مشتاقانه حرکات را انجام داده است. او عنوان می‌کند: من سعی کرده ام که آرات را در مسیر ورزش قرار دهم، چون هم به سلامتی او کمک می‌کند و هم فرد مثبتی برای جامعه می‌شود، اما در نهایت این آرات است که مسیر خودش را انتخاب می‌کند. من فقط به او راه را نشان داده ام.

تبعات منفی و مثبت غیر معمولی بودن


از پدر آرات درباره تبعات شناخته شدن آرات می‌پرسیم که می‌گوید: هرگاه برای تفریح آرات را به پارک می‌بریم، افرادی قصد بغل کردن و عکس انداختن با او را دارند و همین مساله باعث می‌شود او نتواند مانند همسالانش کودکی کند. از سوی دیگر، چون به چشم آمده دائما باید مراقب او باشیم. او در مورد تبعات مثبت شهرت آرات نیز می‌گوید: بارها پیش آمده که آرات از محبوبیتش استفاده کرده و توسط هوادارانش برای نیازمندان پول جمع کرده است. او با ذکر مثالی می‌افزاید: چندی پیش یک جوان گیلانی پاهایش قطع شده بود و برای انجام عمل جراحی به کمک نیاز داشت. با فراخوان در صفحه اینستاگرام آرات مبلغی جمع شد، این مساله حتی باعث شد بیمارستان هم به این جوان کمک کند. پدر آرات هدفمند جلو رفته و برای موفقیت پسرش تلاش بسیار می‌کند. پسری که می‌تواند پرچم کشور را در میادین بین‌المللی به اهتزار درآورد. از این رو آرات نیازمند حمایت همه جانبه مسئولان است تا استعدادش در مسیر درست سرمایه‌گذاری شود، چرا که آینده ایران به دست فرزندانی است که مورد حمایت واقع شوند.

تابناک

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها