رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 230844

اعزام اسکادران جنگنده‌های F-۳۵ آمریکا به ژاپن

ساعت24-فرماندهی تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده اسکادرانی از جنگنده‌های رادارگریز F-۳۵ را به ژاپن اعزام کرده است که نخستین استقرار عملیاتی برون مرزی این جنگنده‌های نیروی هوایی آمریکا است.

-*/*-+989+
به گزارش خبرگزاری فرانسه، استقرار این ۱۰ جنگنده آمریکایی در پایگاه هوایی تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا موسوم به "ایواکونی" در جزیره هونشو، ژاپن نقطه عطفی برای جنگنده‌های F-۳۵ است که به نظر می‌رسد مشکلات فنی آنها و هزینه‌های بالای ساخت آنها مناقشه آمیز شده است.

هزینه ساخت و استفاده از ۲۴۴۳ فروند از این جنگنده‌ها ۳۷۹ میلیارد دلار است و به این ترتیب جنگنده‌های F-۳۵ ساخت لاکهیدمارتین پر هزینه‌ترین جنگنده‌ها در تاریخ آمریکاست.

جنگنده‌های F-۳۵ لاکهیدمارتین برای نیروهای تفنگدار ویژه نیروی دریایی آمریکا موسوم به F-۳۵B قابلیت عمود پروازی دارند و می‌توانند از روی ناوهای هواپیمابر پرواز کنند.

ترامپ ماه گذشته میلادی گفت که به دلیل هزینه‌های زیاد کمپانی تسلیحات‌سازی لاکهیدمارتین، از رقیب این کمپانی یعنی بوئینگ خواسته تا کار ساخت جنگنده‌های F-۱۸ Super Hornet را برعهده بگیرد.

جنگنده‌های F-۱۸ Super Hornet قابلیت رادار گریزی را ندارند و از اواخر دهه ۹۰ میلادی عملیاتی هستند.

هزینه‌های کلی برنامه حفظ و نگهداری و عملیاتی کردن جنگنده‌های F-۳۵ تا سال ۲۰۷۰، ۱.۵ تریلیون دلار تخمین زده شده است.

فرماندهی تفنگداران ویژه نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده است:‌ ویژگی‌های رادارگریزی و رادار حساس به همراه تکنولوژی‌های سنسوری و سیستم‌های پیچیده دیگر در این جنگنده ظرفیت‌های زیادی را در اختیار نیروهای ما قرار می‌دهد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها