رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 231340

دست فرمان تازه تندخویان این است؟

نبرد با خاطره‌های آیت‌الله فقید

ساعت ۲۴- آیت‌الله فقید این ظرفیت را داشت که در شروع کارش در منصب ریاست جمهوری با مخالفت گسترده چپ‌های مذهبی حاکم بر اداره کشور در دهه جنگ مواجه شود. این طیف بالا رفتن از پلکان پیشرفت سیاسی را به انتقاد از سیاست‌های تعدیل اقتصادی سنجاق کردند و هر روز در روزنامه مشهور خود و در برخی از هفته‌نامه‌ها و به صورتی عجیب در فصلنامه‌ای که ریاست آن با هاشمی رفسنجانی بود علیه سیاست‌های او می‌نوشتند.

هاشمي رفسنجاني
dir="RTL" style="text-align:justify">جوان‌ترهای این جناح سیاسی بعدها در جریان انخابات مجلس ششم آنقدر مطلب راست و ناراست درباره هاشمی رفسنجانی نوشتند و البته جامعه شهروندی ایران نیز آمادگی داشت تا آنها را بپذیرد و به این ترتیب هاشمی به مجلس راه پیدا نکرد. این طیف جوان‌تر چپ‌های مذهبی هرگز به این فکر نمی‌کردند اگر هاشمی رفسنجانی همه قدرت را دراختیار دارد چرا کاری نمی‌کند و چرا رسانه ملی پاسخی به این انتقادها نمی‌دهد. هاشمی رفسنجانی قربانی نیرنگ سیاسی و فریب بزرگ جوان‌ترهای اصلاح‌طلب شد و آنها مجلس را بدون یک اندیشه راهبردی دراختیار گرفتند.

اما این جناح در پا روی شانه‌های هاشمی رفسنجانی تنها نبودند و جناح سیاسی راستگرا به ویژه در انتخابات نهم ریاست جمهوری همه آنچه از راست و ناراست از سوی جوان‌ترهای اصلاح‌طلب درباره ثروت و قدرت و مافیایی بودن هاشمی رفسنجانی یاد گرفته بودند تحویل طیف عجیب‌تر خود دادند.

محمود احمدی‌نژاد و حلقه اول یاران او در جاهای گوناگون با تردستی هاشمی رفسنجانی را مردی معرفی کردند که همه جای ایران سرای اوست و هر برگی که از کسب و کارها روی زمین می‌افتد در میانه‌ راه به او و خانواده‌اش مالیات می‌دهد.

جامعه ایرانی البته به دلیل اینکه این حرف‌ها را یک بار از زبان و قلم اصلاح‌طلبان شنیده و خوانده بودند آنها را باور کردند و احمدی‌نژاد با ۱۷ میلیون رای در دور دوم انتخابات نهم ریاست جمهوری بر آیت‌الله فقید هاشمی رفسنجانی پیروز شد و ۸ سال اداره ناکارآمد جامعه و سرزمین را بر شهروندان تحمیل کرد.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اما جای بازی خود را عوض کرد و هنگامی که از مناصب حکومتی طرد شد به میان شهروندان آمد و ساختمان دوران تازه خود را در خانه مردم بنا کرد. شهروندان تهرانی در دو انتخابات پی در پی خبرگان رهبری بیشترین رای را به او دادند تا تفاوت وی با برخی بدخواهانش آشکار شود.

به گزارش ساعت ۲۴، هاشمی رفسنجانی وقتی اقبال شهروندان را دید با انرژی بیشتر در انتخابات ۱۳۹۲ نقش بازی کرد و بدخواهانش را در حیرت فرو برد. اتحادنی نانوشته میان هاشمی که به میان مردم آمده بود و اصلاح‌طلبان پیرامون نیامدن افرادی از جنس احمدی‌نژاد به کاخ ریاست جمهوری شکل گرفت و حسن روحانی ریاست جمهوری را به چنگ آورد.

در حالی که آیت‌الله فقید ساز خود را کوک کرده بود تا در مصافی سهمگین با تندخویان سیاسی بدخواهش بار دیگر آنها را ناکام کند، اما مرگ از راه رسید و او را با خود برد. حالا که آیت‌الله فقید حضور فیزیکی و جسمی ندارد اما برخی بدخواهان تندخو که بنای مبارزه خود در انتخابات را بر دو قطبی کردن کاندیدای خود و آیت‌الله فقید گذاشته بودند، مبهوت مانده‌اند. آنها اگرچه هنوز دست فرمان تازه‌ای از کانون‌های ضد هاشمی نگرفته‌اند اما یکی از تندخوترین آنها نسبت به اصلاحات و تازه‌جان از دست برا گرم کردن تنور خویش به سراغ خاطره آیت‌الله فقید رفته است. به نظر می‌رسد این یک تاکتیک باشد: نبرد با خاطره‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی.

این تاکتیک به مرور به سمت تندتر شدن می‌رود و در هنگامه نبرد چماقی خواهد شد که او تحت نظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده است. بدترین پاسخ اما می‌تواند این باشد که گروهی بخواهند از خاطره‌های این روحانی بلندپایه جان از دست داده برای مبارزه با تندخویان استفاده کنند. آیت‌الله فقید چشم بر دنیا بسته، ولی هنوز پتانسیل انتخاباتی دارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها