رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 231789

افشای اقدامات «ز-ح-م» در پرونده فساد نفتی

ساعت 24- کوهپایه زاده گفت: زنجانی از طریق ایمیل و تلفن کارها را مدیریت می‌کرد اما کسی که به صورت عملی و اجرایی کارها را پیش می‌برد فردی است که به تازگی از سوی پلیس اینترپل دستگیر شد.

رسول کوهپایه زاده در خصوص بازداشت یکی از متهمین اصلی پرونده فساد نفتی گفت: بدون شک بازداشت این فرد یک اقدام مهم در کشف حقیقت و احراز واقعیت است.

وی با بیان اینکه جای فرد بازداشت شده در طول 26 جلسه دادگاه فساد نفتی خالی بود، گفت: به عنوان کسی که پرونده را مطالعه کرده‌ام و در 26 جلسه دادگاه حضور داشتم، با قاطعیت می‌گویم که این اقدام مراجع قضایی و انتظامی یک اقدام قاطع، هوشمندانه و به موقع بود.

کوهپایه‌زاده با بیان اینکه متهم بازداشت شده نقش اصلی و اساسی را در عملیات اجرایی خرید و فروش نفت داشته است، گفت: زنجانی در طول 26 جلسه دادگاه بارها گفت که قبول دارد به شرکت نفت بدهکار است اما شرکت نفت باید بارنامه‌ها و اسناد نفتی را به دادگاه ارائه دهد.

وکیل زنجانی تصریح کرد: ما از دادگاه خواستیم که شرکت نفت را مکلف به تحویل اسناد کند هر چند که هیچ وقت اسنادی را ندیدیم.

وی ادامه داد: زنجانی از طریق ایمیل و تلفن کارها را مدیریت می‌کرد اما کسی که به صورت عملی و اجرایی کارها را پیش می‌برد فردی است که به تازگی از سوی پلیس اینترپل دستگیر شد.

وی تصریح کرد:‌ اگر این فرد دستگیر شود حقایق بسیاری کشف خواهد شد بنابر این ما نباید در اجرای حکم زنجانی تعجیل کنیم چرا که روند رسیدگی قضایی فرد بازداشت شده و بازجویی از او می‌تواند زوایای پنهان این پرونده و حلقه‌های مفقوده را پیدا کند.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از خریداران نفتی ادعا کرده بود که محمولات نفتی را که خریداری کرده با آب قاطی بوده در اینجا فرد بازداشت شده باید پاسخگو باشد من نمی‌خواهم بگویم او نفت و آب را قاطی کرده اما قطعاً اطلاعات مهمی دارد چرا که در خرید و فروش نفت و تحویل محموله‌های نفتی نقش اصلی را بر عهده داشته است.

وکیل زنجانی تأکید کرد: حداقل به عنوان کسی که از محتویات پرونده مطلع هستم می‌دانم که سرنوشت این دو حکم با هم عجین است و اظهارات متهم جدید پرونده در حکم موکل تأثیرگذار خواهد بود در هر صورت تا زمانی که حکم قطعی راجع این فرد صادر نشود نمی‌توان نظر قطعی داد.

کوهپایه‌زاده در خصوص آخرین اقدامات صورت گرفته در بحث بازپرداخت بدهی گفت:‌ یکسری اقدامات صورت گرفته که مقامات اجرایی و بانکی در جریان هستند اما فعلاً قرار نیست که در مورد آنها اطلاع‌رسانی شود.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها عنوان کرده‌اند فرد بازداشت شده علیرضا زیبا حالت منفرد است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها