رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 231815

ادامه رتبه‌بندی معلمان در سال ۹۶

ساعت 24- مدیرکل امور اداری، تشکیلات و تحول اداری وزارت آموزش و پرورش از ادامه اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان در سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سیدحسن حسینی با اشاره به اجرایی شدن نظام رتبه‌بندی معلمان از نیمه دوم سال ۹۴، اظهار داشت: به منظور اجرای نظام رتبه بندی معلمان، ۱۳۵۰ میلیارد تومان در شش ماهه دوم سال ۹۴ و ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال جاری تخصیص یافته است.

وی میزان افزایش حقوق معلمان در سه سال اخیر دولت تدبیر و امید را کم سابقه دانست و افزود: در اجرای نظام رتبه بندی به طور میانگین حدود ۴۰۰ هزار تومان افزایش حقوق داشته‌ایم چرا که بیشتر افراد در رتبه‌های خبره و عالی قرار دارند.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات آموزش و پرورش با اشاره به تأثیر نظام رتبه‌بندی در سامان‌دهی نیروها خاطرنشان کرد: بازنشستگی پیش از موعد و اضافه شدن پایه ششم به دوره ابتدایی که در راستای اجرای نظام ۳-۳-۶ انجام شد، موجب کمبود نیرو در دوره ابتدایی شد اما با اجرای نظام رتبه‌بندی، برخی کارکنان ترغیب شدند تا در دوره ابتدایی مشغول به کار شوند.

حسینی تصریح کرد: نظام رتبه‌بندی برای نیروهای دارای سابقه بیشتر از ۶ سال اجرا می شود و در چهار گروه؛ پایه، ارشد، خبره و عالی به ترتیب ۳۵،۲۵،۱۵ و۵۰ درصد حق شاغل، افزایش حقوق داشته‌ایم و افراد در هر زمان که شرایط جدیدی را کسب کنند از مزایای رتبه بالاتر برخوردار می‌شوند.

وی از ادامه اجرای طرح رتبه بندی در سال ۹۶ خبر داد و افزود: هر ساله قسمتی از بودجه ‌آموزش و پرورش به نظام رتبه‌بندی اختصاص می‌یابد و افزایش آن نیز تابع افزایش سالانه بودجه ‌آموزش و پرورش است؛ پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۶، حدود ۴ هزار میلیارد تومان به نظام رتبه‌بندی تخصیص یابد.

مدیرکل امور اداری و تشکیلات وزارت آموزش وپرورش با اشاره به آنچه که در برنامه ششم توسعه در خصوص رتبه بندی معلمان آمده است، گفت: در اجرای سند تحول آموزش و پرورش، «نظام سنجش صلاحیت» برای معلمان ایجاد خواهد شد و بر اساس شاخص های تعریف شده در این نظام، افراد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پس از احراز شایستگی‌های لازم، ارزیابی مستمر آنها ادامه می‌یابد تا در نهایت رتبه‌بندی که در سند تحول آورده شده، محقق شود.

حسینی تصریح کرد: اجرای نظام سنجش صلاحیت، نیازمند طی شدن فرآیندی است که پس از آماده شدن طرح مذکور در آموزش و پرورش به هیأت دولت ارسال و پس از تصویب در کمیسیون مربوطه، برای قانونی شدن در قالب لایحه به مجلس فرستاده می‌شود و در صورت تصویب، اجرایی خواهد شد که البته گذر از این مراحل، زمان بر خواهد بود.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها