رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 231847

سناریوی خطرناک البغدادی برای موصل

ساعت 24- یک کارشناس امور گروه های تروریستی گفت که ابو بکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش می کوشد با اعزام هیات هایی به کشورهای عربی و حوزه خلیج فارس به هر شیوه از سقوط زودهنگام این گروه جلوگیری کند.

ابوبکر البغدادی.jpg
div style="direction: rtl;">

خبرگزاری اسپوتنیک عربی به نقل از عمر بدر الدین گزارش داد که هدف البغدادی از اعزام این هیأت ها درخواست کمک مادی به منظور خرید سلاح بوده است. وی افزود، گروه تروریستی داعش این اقدام را پس از آن انجام داده که مقدار زیادی از توان تسلیحاتی اش را در جریان درگیری های اخیر از دست داده است.


بدر الدین به نقل از منابع ویژه در موصل ادامه داد، طرح البغدادی تماس با حامیان مالی برای خرید سلاح است، به ویژه پس از آنکه در حملات اخیر بخش زیادی از زرادخانه اش را از دست داد و نیروهای ارتش عراق، تروریست های آن را مجبور کردند بدون سلاح بگریزند. این کارشناس یادآور شد، داعش می کوشد پس از فرار شمار زیادی از تروریست هایش، یکپارچگی خود را حفظ کند.

بدر الدین افزود که اگر داعش قادر به تامین هزینه از هوادارانش در برخی از کشورهای عربی نباشد، عملیات آزادسازی موصل نیازمند بیشتر از 2 هفته مبارزۀ ارتش و تروریست های این گروهک نخواهد بود اما اگر قادر به تامین این هزینه شود، شرایط دگرگون خواهد داشت؛ زیرا وجود سلاح در دست آنان باعث خواهد شد بیشتر مقاومت کنند.

بدر الدین تصریح کرد، البغدادی اکنون در حال گدایی از حامیانش است چون می خواهد غرب موصل را بمب گذاری کند، البته مقدار زیادی بمب دارد که به وسیلۀ آن با ارتش عراق رو در رو شود. اگر چه این طرح برای نیروهای عراقی خطرناک است اما باعث اتمام سریع توانمندی تسلیحاتی گروه داعش می شود.
العالم
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها