رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 232232

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

۱۵۰ ثروتمند ایرانی در مسیرتوسعه ایران بدون دخالت دولت

ساعت ۲۴- ۱۵۰ نفر از ثروتمندان ایرانی عاشق توسعه ایران شناسایی شده و با آنها گفت‌وگو کرده‌ایم که بدون توجه به اینکه دولت پای کار می‌آید یا نه، خودشان کار توسعه ایران را پیش ببرند. به این افراد که علاقه دارند ایران توسعه یافته شود اگر بگوییم که کار دست خودشان است و دولت کمترین دخالت را خواهد داشت می‌توانند نقش بانک برای تامین منابع مالی را هم ایفا کنند.

نعمت‌زاده
dir="RTL" style="text-align:justify">آنچه خواندید بخشی از صحبت‌های محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت،‌معدن وتجارت است که در ۳۸ سال سپری شده به جز سال‌های اندکی در دوره فعالیت دولت دوم محمود احمدی‌نژاد در بالاترین سطح اجرایی دولت فعالیت کرده است. این تکنوکرات قدیمی ایران البته در دولتی کردن صنعت ایران از ۱۳۵۸ تا امروز نقش داشته است و حالا می‌خواهد که بخش خصوصی و مردان ثروتمند بیایند وتوسعه ایران را در دست بگیرند.

نعمت‌زاده این خبر را به مناسبت بحث درباره منطقه «قلعه گنج» استان کرمان داد که به گفته استاندار این منطقه در جنوب شرقی ایران با کمک شهروندان و بدون کمک دولت کار توسعه را آغاز کرده و مدل تازه‌ای از توسعه بدون دخالت دولت در آنجا شکل گرفته است.

نعمت‌زاده ضمن تایید صحبت‌های استاندار درباره کامیابی این طرح گفت: من این نمونه از مدل توسعه را دیده‌ام و یک تحول بزرگ است. در همین سال‌هایی که طرح توسعه گنج قلعه از طرف بخش خصوصی شروع شده بود ۵-۶ واحد بزرگ صنعتی در آن شکل گرفته است.

نعمت‌زاده خطاب به بخش خصوصی ایران گفت: هر کدام از فعالان عضو اتاق و سایر فعالان بخش خصوصی می‌توانید با نوآوری و سرمایه‌گذاری کار توسعه ایران را پیش ببرید و کار نباید در سطح یک شهرستان متوقف بماند. من در جایی بودم و گفتم اگر ایران فقیر دارد شما مدیران مقصر هستید و باید کار توسعه توسط بخش خصوصی انجام شود.

وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و کار بزرگ او در توسعه و آبادانی ایران گفت: زمانی که آیت‌الله فقید می‌خواست دانشگاه آزاد را راه‌اندازی کند همین اندیشه را داشت و می‌خواست نقش دولت را کاهش دهد و الان این دانشگاه ۳ میلیون دانشجو دارد وبار بزرگی از دوش دولت برداشته است. این کار بزرگ بود و بخش خصوصیایران باید کارهای بزرگ کند. من از بخش خصوصی خواهش می‌کنم دنبال کارهای بزرگ باشد تا مملکت توسعه پیدا کند. بخش خصوصی ایران استعداد بزرگ شدن و بالنده شدن را دارد.

به گزارش ساعت ۲۴، استاندار کرمان نیز در نشست شورای گفت‌وگو در اتاق بازرگانی ایران ضمن توضیح درباره رشد برخی شاخص‌ها در کرمان گفت: در ۶ ماه اول امسال و بر اساس آمارهای ارایه شده از طرف سازمان تامین اجتماعی که به کارگران جدید دفترچه بیمه می‌دهد ۲۷ هزار شغل در استان ایجاد شده است. بالاترین میزان اشتغال‌زایی دراین استان ۲۳ هزار شغل در یک سال بوده است.

او سپس به موضوع قلعه گنج پرداخت و گفت از زمانی که کار توسعه این منطقه با مشارکت بخش خصوصی شروع شده است آسیب‌های اجتماعی مثل نزاع جمعی و اعتیاد در این منطقه کاهش داشته است.

منطقه قلعه گنج از محروم‌ترین نقاط کشور و کرمان بود که حالا با کمک بخش خصوصی فعالیت‌های مفیدی در آن انجام می‌شود و الگوی تازه‌ای از توسعه خواهد بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها