رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 232263

بیرون راندن اصلاح‌طلبان از قوه مجریه پروژه بسیار جدی اصولگرایان

روحانی منتظر بدترین روزها باشد

ساعت ۲۴- برخی از تحلیلگران جبهه اصلاحات انگار هنوز باورشان نشده است که طیف‌های گوناگون اصولگرایان با چهره‌های متفاوت اما با هدف استراتژیک بیرون راندن اصلاح‌طلبان از کاخ ریاست جمهوری هر کاری می‌کنند وهر حرفی می‌زنند.

روحاني عصباني
dir="RTL" style="text-align:justify">تجربه چند هفته تازه سپری شده نشان می‌دهد در عزم جدی اصولگرایان برای به دست آوردن منصب ریاست جمهوری نباید تردید کرد و این تحلیل که آنها نفری برای مبارزه با روحانی ندارند را باید کنار گذاشت. واقعیت این است که جز قوه مجریه و آن هم تا اندازه‌ای، منتقدان تندخوی دولت قدرت زیادی برای ناکام کردن روحانی در انتخابات دارند. فضای کار در زمستان حاضر با زمستان پارسال به طور بنیادین دگرگون شده است و اصولگرایان با تکیه بر رسانه‌ای نیرومند خبری خود که رسانه‌های رسمی و غیررسمی متعددی هستند کار را بر روحانی سخت خواهند کرد.

اقدام‌های افشاگرانه و بر پایه نشان دادن فساد در دولت فعلی اساس کار تندخویان است. افشای سندهایی از احتمال رانت‌خواری همسر و پسر معصومه ابتکار در یکی از رسانه‌های منتقد دولت در شرایطی که هنوز هیچ جرمی اثبات نشده است نشان می‌دهد که آنها می‌خواهند از هر امکانی استفاده کنند.

رویکرد عدالت‌خواهانه و پوپولیستی اصولگرایان و نشان دادن چهره اشرافی از کابینه فعلی و افشاگری‌های بی‌پایه و اساس درباره پرونده برادر روحانی، خرید ایرباس، حقوق‌های نجومی، فساد صندوق ذخیره فرهنگیان و.. هر روز ابعاد تازه‌ای می‌گیرد. وقتی یحیی آل اسحاق که فردی نرم‌خو به حساب می‌آید و هنوز نیز بخشی از بازرگانان او را برای برخی مناصب مناسب تشخیص می‌دهند همانند زاکانی، انقلابی‌گری نشان می‌دهد از «دستاورد هیچ» برجام حرف می‌زند باید این را فهمید که کار جدی است.

برخی اصلاح‌طلبان تصور می‌کنند رقابت آینده ریاست جمهوری همانند رقابت سال ۱۳۹۲ است، اما واقعیت چیز دیگری است و نشانه‌های موجود چیز دیگری را آدرس می‌دهند. اصولگرایان هرگز حاضر نیستند ۴ سال دیگر کنار بمانند و شاهد حضور اصلاح‌طلبان حتی معتدل در دولت باشند. باور این طیف‌ها به ویژه تندخویان این است که اندیشه اصلاح‌طلبی باید ریشه‌کن شود و آنها تا نقطه زیر صفر رانده شوند و هرگز بار دیگر به قدرت برنگردند. این آرزوی اصولگرایان است و برای رسیدن به ان هیچ امکان کوچک و بسیار کوچک را هم نادیده نخواهند گرفت.

به گزارش ساعت ۲۴، تاکتیک افشاگری‌های مرتبط با مدیران دولت یازدهم به مثابه استراتژی شده و حسن روحانی و دوستانش روزهای سختی را پیش رو خواهند داشت. عبور از لایه‌های گوناگون برای جبهه اصلاحات تا رساندن روحانی به ریاست جمهوری در بهار ۱۳۹۶ کار بسیار سختی شده است و باید در مسیر این راه گام‌های نو و بلند برداشت. البته در این راه دشوار، اصلاح‌طلبان فاقد حساسیت کافی برای مبارزه هستند و امکانات رسانه‌ای چندان نیرومندی هم ندارند و از رسانه‌های موجود نیز به دلیل پراکندگی نیروها، استفاده نامطلوب انجام می‌دهند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها