رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 232331

مافیای ۲۵۰ نفره ساخته شده در دوره احمدی‌نژاد با سهام عدالت چه می‌کنند

۹۶ هزار میلیارد تومان سهام دراختیار مافیای سهام عدالت

ساعت ۲۴- همین ماه رمضان گذشته بود که رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در مراسم افطاری اتاق ایران سخنرانی کرد و گفت پرونده مافیای سهام عدالت را در دستور کار کمیسیون اقتصادی قرار خواهند داد تا تکلیف آن روشن شود.

پور ابراهيمي
dir="RTL" style="text-align:justify">محمدرضا پورابراهیمی در نشست مدیرانفضای مجازی بسیج بار دیگر از مفایای ۲۵۰ نفره سهام عدالت اسم برد که حدود ۱۰۰ هزار میلیاردتومان منابع این سهام را دراختیار دارند ودر خدمت مدیران عامل ۵۶ شرکت بزرگ هستند که سهام آنها تحت عنوان سهام عدالت به ۴۵ میلیون ایرانی داده شده است.

بذر سهام عدالت از سوی گروه احمدی‌نژاد در زمان اجرای قانون خصوصی‌سازی پاشیده شد وبا این اقدام نه تنها پولی به مستضعفان داده نشد بلکه مافیای ۲۵۰ نفره تاسیس شده است که به قول رییس کمیسیون اقتصادی هیچ نظارتی بر کار آنها نیست.

سهام عدالت متصدی ندارد

وی در ادامه اظهارات خود در خصوص موضوع سهام عدالت نیز بیان داشت: سهام عدالت در حال حاضر رها شده است و هیچ متصدی ندارد، نه دولت نظارتی بر عملکرد آن دارد و نه مردم که سهام عدالت به انان اعطا شده است؛ سهام عدالت به جای اینکه به یک موقعیت ممتاز برای جمهوری اسلامی در راستای توسعه عدالت اجتماعی تبدیل شود به یک وضعیت اسف‌بار در حوزه اقتصاد کشور تبدیل شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجس با اشاره به موضوع واگذاری ۴۰ درصد از شرکت های بزرگ در دولت افزود: در مجلس موضوع بحث واگذاری ۴۰ درصد از شرکت‌های بزرگ در دولت قبل را تعریف کردیم و ۴۰ درصد سهام ۵۶ شرکت بزرگ کشور را به ارزش امروزی ۹۶ هزار میلیارد تومان در قالب «سهام عدالت» به ۴۵ میلیون نفر از جمعیت کشور واگذار کردیم.

پورابراهیمی در ادامه در توضیح این بخش ادامه داد: تعاونی های سهام عدالت در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها و کارگزاری سهام عدالت کشور تشکیل شد تا به نمایندگی از مردم کشور مجامع را تشکیل بدهند، در حالیکه مردم هیچ اطلاعات دقیقی در این زمینه ندارند به غیر از اینکه یک برگه بی خاصیت و بی ارزش تحت عنوان سهام عدالت در اختیار آنها قرار داده شده است.

وی همچنین در خصوص اتفاقات پشت پرده موضوع «سهام عدالت» نیز خاطرنشان کرد: وجود مافیای سهام عدالت اقتصاد کشور را به خاک سیاه نشانده‌اند و در چند سال آینده شاهد اتفاقات ناگواری در خصوص پرونده‌های مفاسد اقتصادی از محل مدیریت سهام عدالت خواهیم بود، چراکه این سهام در دست ۲۵۰ نفر است.

به گزارش ساعت ۲۴، نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیحات خود در خصوص سهام عدالت افزود: شبکه‌ای که به صورت یک شبکه مافیایی در اقتصاد کشور تشکیل شده پدر اقتصاد کشور را درآورده است، حتی یک نفر از این ۲۵۰ نفر که در شبکه عضو هستند به هیچ مرجعی پاسخ نمی‌دهد و به‌صورت زنجیره‌ای و شبکه‌ای همدیگر را تعیین و منصوب می‌کنند؛ این افراد به جای اینکه حافظ منافع ملی کشور باشند، به کارمند مدیرعامل شرکت‌های بزرگ تبدیل شده‌اند که باید فاتحه این شرکت ها را که عضو هیئت مدیره آن کارمند مدیرعامل شود را خواند.

پور ابراهیمی با بیان اینکه سهام عدالت بیشترین ضربه را به اقتصاد کشور زده است، بیان کرد: سهام عدالت در حال حاضر بیشترین ضربه را به اقتصاد و مردم کشور به عنوان سهامداران وارد کرده است، با توجه به این موضوع در مجلس نهم بر این شدیم تا موضوع تحقیق و تفحص از سهام عدالت را آماده کنیم و به تخلفات این بخش از اقتصاد کشور که ضربه مهلکی به مردم وارد کرده است را رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به نقش دولت در اقتصاد کشور و شکل گیری فساد سیستمی گفت: حضور و چنبره دولت در اقتصاد کشور و تسلط این بخش از کشور توسط دولت موجب شده است تا فساد سیستمی در کشور رواج پیدا کندهمچنین وجود نهادهای عمومی غیردولتی نیز در اقتصاد کشور از مهم ترین عوامل شکل‌گیری فساد سیستمی در کشور است که باید اصلاح اساسی در ساختار اقتصادی کشور صورت پذیرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها