رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 232392

نشست عالی هماهنگی ستاد حقوق بشر با حضور عراقچی

ساعت24-نشست عالی هماهنگی ستاد حقوق بشر صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد و سیدعباس عراقچی معاون حقوقی وزارت امور خارجه و سایر اعضا از جمله مدیران عالی‌رتبه قضایی به منظور تدوین و بررسی برنامه‌های حقوق بشری داخلی و خارجی برگزار شد.

8-*-+99+6+
در این نشست سوء‌استفاده های دول غربی از موضوع حقوق بشر به منظور اعمال فشارهای سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران و نحوه مقابله با این اقدامات در مجامع بین المللی و همچنین نحوه استفاده از فرصت هایی که ایران در شرایط فعلی به دست آورده است، مورد بحث وبررسی قرار گرفت.

در این نشست تاکید شد که حقوق بشر برای جمهوری اسلامی موضوعی بسیار مهم است و سعی بر این است تا از هر موقعیت و فرصت مناسبی که در صحنه بین المللی بدست می آید، برای بیان دیدگاه جمهوری اسلامی در خصوص حقوق بشر بر اساس تفکر اسلامی استفاده شود و از تجاوزاتی که به حقوق بشر و حقوق انسان ها در منطقه و در دیگر نقاط دنیا صورت می گیرد، پرده‌برداری شود.

در این نشست تاکید شد که جمهوری اسلامی ایران همچنان ملجأ مظلومین دنیا در مباحث حقوق بشری است و باید در این خصوص از همه امکانات و ازجمله امکانات رسانه ای و دیپلماتیک در مجامع بین المللی بهره گیری شود.

بر اساس این گزارش و به نقل از ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، در این نشست همچنین در خصوص گفت‌وگوهای حقوق بشری کشورمان در خصوص مسایل حقوق بشری از جمله گفتگوهای دوجانبه و چند جانبه و نحوه تعمیق و توسعه آنها بحث و تبادل نظر شده و محورهایی پیشنهاد شد.

حضار در این نشست در خصوص گفت‌وگوهای حقوق بشری ایران و اتحادیه اروپا گفت‌وگو کرده و مرحله فعلی این گفت‌وگوها را مورد مرور اجمالی قرار داده و برای گام‌های بعدی در این گفت‌وگوها نیز راهکارهایی ارائه کردند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها