رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 232591

ولایتی: ایران قاطعانه مخالف حضور آمریکا در اجلاس آستانه است

ساعت24-نخست‌وزیر سوریه و هیئت همراهش صبح امروز (سه‌شنبه) با رییس مرکزتحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص روابط دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کردند.

علی اکبر ولایتی
علی‌اکبر ولایتی، رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام سفر عماد خمیس، نخست وزیر سوریه به تهران را موفقیت‌آمیز خواند و گفت: شنیده‌ام هیئت همراه شما با طرف‌های ایرانی توافق‌های خوبی داشته‌اند و مهم این است که دو طرف پیگیر اجرایی شدن توافق‌ها باشند.

وی گفت: طبق صحبت‌هایی که با سفیر سوریه در تهران داشتم می دانم این توافق‌ها قرار بوده مدت‌ها پیش محقق شود.
وی ادامه داد: پیروزی نیروهای سوری و متحدان سوریه که ایران هم جز آنها است را تبریک می گویم. آتش بس گامی مثبت است به شرط آن که فرصتی برای تجهیز دشمنان نباشد.
رییس مرکز تحقیقات استراتژیک با بیان این که مذاکرات آستانه حاصل پیروزی دولت و ملت سوریه و حامیانشان بوده، گفت:
طوری نباشد تروریست‌ها و حامیانشان که شکست خورده‌اند حالا بخواهند عرصه را در صحنه سیاست به نفع خود تمام کنند.
ولایتی گفت: در راس آنها آمریکا است که تاکید به روی کار آوردن حکومتی مزدور در دمشق داشتند حال که شکست خورده‌اند اصرار دارند که در آستانه حضور یابند که جمهوری اسلامی ایران قاطعانه مخالف حضور آمریکاست. اگر اوضاع این‌طور پیش برود نگرانی از این است که عربستان و قطر هم بخواهند حضور یابند در حالی که در اعزام و تجهیز تروریست ها نقش داشتند.
وی تاکید کرد: امیدواریم اجلاس آستانه سوریه را به سمت صلح ببرد. صلحی که با عزت و قوت سوریه باشد چرا که الان دولت و ملت سوریه در موضع قدرت هستند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها