رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 232933

اصولگراها روی یک جمله رییس جمهور تامل و تمرکز کرده اند

عینک روحانی و خشم تند خوها و منتقدان

ساعت 24-حسن روحانی در حالی که می خواهد کادرها و نیروهای معتدل در جناح سیاسی اصولگرا برای خود نگهدارد اما در برخورد با تندخوهای این جناح دست کم در ظاهربردبارری اش را از دست داده و در گفت و گوهای رسانه ای آنها را با لحنی تند خطاب می کند.

42
علاوه بر این روحانی در برابر انتقادهای پرشمار منتقدان تندخو در باره اینکه برجام دستاوردی نداشته است پاپس نمی گذارد و با پای فشاری برروی دستاوردها آنها را خشمگین می کند. این رفتار زیرکانه روحانی چند پیامد دارد که یکی از آنها نابرد باری بیشتر تند خوهاست. نابردباری و خشم این گروه از اصولگرایان راه ورود آنها به بیان سخنانی از روی خشم راباز می کند و آنها رابه سوی روش های تندتر می کشاند. یکی از این روش ها که در بلند مدت به نفع روحانی خواهد بود طعنه و کنایه زدن به رییس جمهور است. به طور مثال چند نمونه از سخنان از سر خشم اصولگرایان را می توان در باره این جمله روحانی که "اگر برخی رشد اقتصادی را نمی بینند بهتر است عینک بزنند " را مرور می کنیم:
گردانندگان و مدیران روزنامه کیهان که در همه روزهای ریاست جمهوری حسن روحانی نشان داده اند در مخالفت با دیدگاهها و خواسته های او تردید نخواهند کرد تیتر یک خود را با این عنوان که . آمارهای رسمی رشد و رونق را تایید نمی کنند ّبه روحانی طعنه می زند که " حتی با عینک". در این گزارش کیهان با چند اقتصاد دان نه چندان نامدار گفت و گو شده و انها رشد ادعایی دولت در نیم سال نخست را رد کرده اند. گزارشگر کیهان اما توقف روی عینک را بانوعی عصبانیت آورده است. در نمونه ای دیگر عزت الله ضرامی رییس سابق رادیو تلویزیون حکومت ایران نیز حساسیت خود را به جمله عینک دار روحانی نشان داده است . او گفته است " انشاالله ایر باس های نو می آیند و از سوار شدن به آنها لذت می بریم اما ترمینال های یک و دو و سرویس های فرودگاه مهرآباد وضعیت خوبی ندارند و دیدن آن عینک هم نمی خواهد و کاملا اچ دی است. در نمونه ای دیگر از طعنه زدن به رییس جمهور یک نماینده فعلی مجلس نیز با نوعی خشم گفته است" رییس جمهور درست می گوید ، دستاوردهای برجام آنقدر ریز و کوچک است که برای دیدن آنها باید عینک زد" یک نماینده سابق مجلس نیز خطاب به روحانی گفته است " اقای روحانی هوای پاک راهم باید با عینک ببینیم"؟
اینها مشتی از دهها گفته منتقدان خشمگین تر رییس جمهوری هستند که به عمد یا از روی سهو حرفهایی می زند که این گروه را برجسته تر کند و شرایط به سمتی پیش رود که رسانه های اصولگرا سراغ کسانی بروند که تحلیل های آنها از روی خشم است و شاید کارشناسی شده نیست. به این ترتیب روحانی ضمن اینکه منتقدان جدی تر از روی صحنه بازی یک پرده عقب تر می کشاند به شهروندان نیز نشان می دهد که منتقدانش بیشتر کسانی هستند که از روی هیجان حرف می زنند. روحانی تا اینجای کار نشان داده است در پرت کردن حواس منتقدان خود و ایجاد سردرگمی در آنها درسهایش را بلد است و در این مسیر از وزیران و معاونانش نیز جلوتر است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها