رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 232950

ترفندهای عکاسی با گوشی

ساعت 24-اگر به عکس های گرفته شده با دوربین موبایل قدیمی تان نگاهی بیندازید، شاید اولین نکته ای که توجه تان را جلب کند کیفیت پایین عکس ها باشد؛ عکس هایی تار، بی کفیت و ناواضح که به سختی می توان جزییات اجزا یا چهره ها را در آن تشخیص داد. با دیدن این عکس های قدیمی، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند سرعت پیشرفت دوربین در تلفن های همراه است.

42
اگر به عکس های گرفته شده با دوربین موبایل قدیمی تان نگاهی بیندازید، شاید اولین نکته ای که توجه تان را جلب کند کیفیت پایین عکس ها باشد؛ عکس هایی تار، بی کفیت و ناواضح که به سختی می توان جزییات اجزا یا چهره ها را در آن تشخیص داد. با دیدن این عکس های قدیمی، اولین چیزی که به ذهن خطور می کند سرعت پیشرفت دوربین در تلفن های همراه است.

در 10 سال گذشته دنیای دوربین های تلفن همراه به زیر و رو شده است و حالا به راحتی و در هر موقعیتی می توانید با گوشی هوشمندی که در دست دارید عکس هایی زیبا و با کیفیتی ایده آل بگیرید. اما داشتن گوشی خوب با دوربین مناسب تمام قضیه نیست. کارکردن با دوربین گوش های هوشمند و ثبت تصاویر زیبا می تواند پردردسر باشد. علاوه بر این دوربین بعضی گوشی ها به صورت پیش فرض از تمام امکانات خود استفاده نمی کند، بلکه باید به تنظیمات آن آگاهی داشت.
اگر می خواهید عکس هایی زیبا و واضح با تلفن همراه تان بگیرید باید به یک سری از نکات توجه کنید و آن ها را درست اجرا کنید. به همین خاطر 10 ترفند معرفی می کنیم که شاید باعث بهبود کیفیت عکس های تان شود و شما را از دست تصاویر تار و مبهم با قابی به هم ریخته و درهم برهم نجات دهد.

انتخاب بهترین رزولوشن و کیفیت

پیش از شروع عکاس با گوشی به قسمت تنظیمات دوربین بروید. این قسمت معمولا بعد از باز کردن آپ دوربین به شکل چرخ دنده در پایین صفحه نمایش دیده می شود. در قسمت تنظیمات می توانید رزولوشن دوربین را به صورت دستی (Manual) تنظیم کنید و در حالت بیشینه قرار دهید یا بسته به موقعیت های مختلف مثلا برای کاهش حجم عکس، آن را روی رزولوشن پایین تر بگذارید.
ترفندهای عکاسی با گوشی
بیشتر اوقات، تنظیمات کارخانه ای مطلوب نیستند یا در حالت پایین تری نسبت به رزولوشن اصلی قرار گرفته اند. مثلا ممکن است رزولوشن اصلی گوشی 13 مگاپیکسل باشد، اما در فرم کارخانه ای روی رزولوشن هشت مگاپیکسل تنظیم شده باشد. گاهی دوربین ها به دلایل مختلف مثل ایجاد زوم دیجیتال بهتر برای عکس گرفتن روی رزولوشن پایین تری نسبت به حال تاصلی قرار می گیرند.

نکته دیگر نسبت ابعاد تصاویر (Aspect Ratio) است. معمولا دو نسبت ابعاد در اسمارت فون ها مورد استفاده قرار می گیرد: 16:9 و 3:4. اگر صاحب گوشی ای هستید که به سنسوری با ابعاد 16:9 استفاده می کنند، برای ثبت تصاویر عریض و پهن ساخته شده اند و قاعدتا باید، هنگامی که قصد ثبت منظره ای وسیع را دارید، از این حالت استفاده کنید، در غیر این صورت دوربین را روی حالت استاندارد یا 4:3 قرار دهید.

از نور طبیعی استفاده کنید

خیلی کم پیش می آید که عکس گرفته شده با فلاش دوربین خواب از آب دربیاید. بیشتر اوقات این عکس ها نورهای اغراق شده و سایه ها یعجیب و غریب روی چهره ها و سطوح مختلف می اندازند و نه تنها کیفیت رنگ ها کاهش پیدا می کند، بلکه روشنایی زننده فلاش دوربین تقریبا عکس را از بین می برد.

استفاده از فلاش باعث می شود جلوی تصویر بسیار روشن و پس زمینه تاریک و محو شود. پس تا زمانی که مجبور نشدید از فلاش دوربین استفاده نکنید و به دنبال منبع نور طبیعی بگردید تا تصاویری زیبا خلق کنید.

دلیل قرمز شدن چشم در استفاده از فلاش، برخورد فلاش با شبکیه چشم و برگشت آن به داخل لنز است. بیشتر دوربین ها قابلیتی برای از بین بردن قرمز شدن چشم دارند که با زدن یک فلاش سریع قبل از فلاش اصلی باعث می شود مردمک چشم بسته شود و با زدن فلاش اصلی چشم سوژه قرمز ثبت نشود.

راهی وجود دارد که بتوانید نور فلاش را ملایم کنید و عکس های بهتری بگیرید. در این روش کافی است یک تکه نوار چسب سفید بالای فلاش گوشی بچسبانید و به این ترتیب یک پخش کننده (Diffuser) دستی برای خود بسازید. این کار باعث می شود نور تابیده شده از فلاش ملایم تر شود و سایه ها، حالت ها و رنگ های اغراق شده کمتر می شوند و در نتیجه عکس حالتی طبیعی تر خواهدداشت.

می توانید از این شیوه عکسبرداری در مراسم که با نور کم طراحی شده اند، استفاده و عکس های زیبایی ثبت کنید.

فوکوس روی سوژه عکس

یکی از مهم ترین نکات هنگام گرفتن عکس و برای ثبت تصویری مناسب و دقیق، فوکوس است. گاهی پیش می آید که بخواهید درون یک قاب شلوغ و وسیع روی سوژه خاصی فوکوس کنید، اما دوربین نمی تواند آن را تشخیص دهد. در چنین حالتی مجبور نیستید دوربین را به سوژه موردنظر نزدیک کنید تا دوربین روی آن فوکوس کند.
ترفندهای عکاسی با گوشی

بلکه کافی است روی تصویر آن شی، در صفحه نمایش ضربه بزنید تا دوربین آن شیء را تشخیص بدهد و روی آن تمرکز کند. مثلا وقتی خورشید یا هر جسم پرنوری در تصویر باشد، با فوکوس روی آن، تصویر سیاه و تاریک می شود، اما با فوکوس روی جسمی که جلوتر از منبع نور قرار دارد، تصویر کاملا روشن و آماده عکسبرداری می شود.

گوشی های هوشمند امروزی این قابلیت را دارند که با لمس سوژه مورد نظر خود در تصویر، روی آن فوکوس می کنند و به این ترتیب سوژه شفاف تر دیده می شود.

نکته کارآمد دیگر آن است که اگر دوربین را به سوژه نزدیک کنید و روی تصویر آن ضربه بزنید، دوربین خود به خود سوژه را شفاف و پس زمینه را محو و تار می کند. این ترفند به مشخص شدن سوژه در عکس و تمایز آن با پس زمینه کمک شایانی می کند.

ثابت نگه داشتن دوربین

دقت در چگونگی نگاه داشتن گوشی در دست، یکی دیگر از اقدامات اولیه برای عکسبرداری است، اگرچه دوربین گوشی های هوشمند به گونه ای طراحی شده است که جلوی کمترین لرزش ها را بگیرد. بیشتر گوشی های هوشمند مجهز به سیستم «لرزش گیر اپتیکال» (Optical Imag Stabilizer) یا «لرزش گیر دیجیتال» (Digital Image Stabilizer) هستند و به این ترتیب باعث کاهش اثر لرزش دست و ثبت تصاویر با کیفیت تر می شوند اما مسئله این جاست که این لرزش گیرها نمی توانند اثر لرزش دست را کاملا از بین ببرند. به همین دلیل گرفتن گوشی با هر دو دست احتمال ثبت تصاویر با لرزش و تار را به کمترین حد می رساند.

گرفتن عکس با شاتر لمسی در گوشی های هوشمند یکی از دلایل ثبت تصاویر بی کیفیت است. از طرفی عکس گرفتن در گوشی های با صفحه نمایش بزرگ از این هم سخت تر است، چون در آخرین لحظه و پیش از فشار دادن دکمه به خاطر بزرگی ابعاد صفحه نمایش، کنترل گوشی در دست کار دشوارتری می شود و احتمال تکان خوردن و ثبت تصاویر تار افزایش پیدا می کند. در چنین حالت هایی یا از سه پایه برای عکسبرداری استفاده کنید یا دست کم گوشی هایی را انتخاب کنید که شاتر فیزیکی دارند که بتوانید با فشردن شان بدون نگرانی، تصاویری واضح و زیبا خلق کنید.

زوم نکنید

دوربین های تلفن همراه برخلاف دوربین های حرفه ای، زوم اپیتکال (زوم به کمک تغییر فاصله کانونی لنز) ندارند و از زوم دیجیتال استفاده می کنند. شاید زوم دیجیتال، شما را چند قدم بیندازد، اما عکس تان را خراب می کند. مشکل زوم دیجیتال این است که عکس را کشیده تر نشان می دهد و در نتیجه از کیفیت و شفافیت عکس کاسته می شود. پس برای متمایز کردن سوژه ای خاص از محیط اطرافش بدون از بین رفتن کیفیت عکس چه باید کرد؟ برای حل این مشکل سه راه وجود دارد.
ترفندهای عکاسی با گوشی

* راه اول این است که خودتان به سوژه نزدیک شوید و عکس را از نمایی نزدیک تر بگیرید. در این حالت بدون از دست دادن وضوح می توانید تصویر مناسبی ثبت کنید.

* در حالت دوم می توانید عکس را از فاصله ای دور بگیرید. به این ترتیب کیفیت عکس را از دست نمی دهید و سپس می توانید با استفاده از گزینه Crop یا برش (که از قابلیت های ساده تمام اسمارت فون های امروزی است) برای جدا کردن سوژه اصلی عکس خود استفاده کنید.

* راه سوم و مناسب تر استفاده از لنزی مخصوص به نام تله است. این لنز مخصوص را روی لنز اصلی دوربین نصب کنید و به کمک آن روی سوژه دلخواه خود زوم کنید.

تمیز کردن لنز دوربین

یکی از اقدامات اولیه پیش از عکسبرداری، بررسی لنز دوربین است. لنز گوشی همواره در پشت گوشی قرار دارد و به همین دلیل با سطوح مختلف در تماس است. گاهی لنز دوربین از نمایشگر گوشی هم کثیف تر می شود، چون عموما گوشی ها به پشت روی سطوح مختلف قرار می گیرند که باعث کثیفی لنز یا ایجاد خط و خش روی آن می شود. تصور کنید گوشی هوشمند با رزولوشن بالا در اختیار دارید، اما لنز آن رب، پر از خط و خش و کثیف است.
در چنین حالتی حتی قوی ترین سنسورها هم بدترین تصاویر را ثبت می کنند. پس همیشه حواس تان به تمیزی لنز دوربین باشد. برای تمیز کردن هم کافی است از یک دستمال نرم (مثل دستمال پاک کننده شیشه عینک) استفاده کنید که به راحتی لنز را از هرگونه چربی و آلودگی پاک می کند.
ترکیب بندی مناسب

اگرچه فوکوس و نورپردازی درست از اصول اساسی عکاسی است، اما ترکیب بندی و قاب بندی مناسب هم به همان اندازه اهمیت دارد.

* بدون ترکیب بندی مناسب عکس شما چشمگیر و بدیع نخواهدبود. قاعده «یک سوم» «The Rule of Thrids» مناسب ترین تکنیک برای ترکیب بندی در عکاسی است. این قاعده شامل تقسیم ذهنی تصویر با استفاده از دو خط افقی و دو خط عمودی است.
ترفندهای عکاسی با گوشی

* شما باید موقعیت اجزای مهم در تصویر را در امتداد خطوط یا محل تلاقی آن ها قرار دهید. براساس این قاعده، سوژه اصلی شما باید در راستای یکی از خط های عمودی یا در محل برخورد خطوط افقی و عمودی قرار گیرد. اگر درون قابی که برای عکاسی انتخاب کرده اید، افق وجود دارد باید هم تراز با خطوط افقی قرار گیرد تا به ترکیب بندی درست برسید.

ایده پشت قاعده یک سوم این است که ترکیب بندی اجزا خارج از مرکز عکس، تصویر جذاب تری ارائه می دهد. به این ترتیب، سوژه از بقیه تصویر کاملا متمایز به نظر می رسد و منظور عکاس از ثبت عکس به مخاطب القا می شود.

استفاده از حالت های مختلف دوربین

اپ دوربین هر گوشی هوشمندی قابلیت تصویربرداری با حالت های مختلف در شرایط های مختلف را دارد؛ مانند حالت تصویربرداری در شب یا در روزهای برفی که نویزهای مربوط به آن شرایط یا در روزهای برفی که نویزهای مربوط به آن شرایط را کاهش می دهند و موجب شفافیت بیشتر عکس می شوند. به عنوان نمونه حالت HDR یا محدوده دینامیکی گسترده (High dynamic range) یکی از حالت هایی است که ممکن است از آن به موقع استفاده نشود. این حالت برای مواقعی مناسب است که تصویر در معرض سایه ها و بازتاب های نور بیش از حد است، به طوری که تصویر واضحی دیده نمی شود (مثلا هنگام غروب آفتاب) با استفاده از این حالت عکس به شکل متعادل در می آید.

یکی دیگر از حالت های جالبی که در سال های اخیر به قابلیت های دوربین های تلفن همراه اضافه شده است، تصویربرداری با حالت پانوراماست. این حالت به خصوص در مواقعی که قصد عکسبرداری از یک چشم انداز وسیع را دارید، بسیار موثر است. شاید با حالت های معمولی عکسبرداری نتوانید همه تصویر را در یک قاب جای دهید، اما با حالت پانوراما چشم اندازی وسیع و زیبا را می توانید در یک عکس بگنجانید اگرچه اپلیکیشن های دوربین گوشی های هوشمند حالت های مختلف عکسبرداری را پوشش می دهند، اما برای دسترسی به فرم های بیشتر و فیلترهای جالب در عکسبرداری می توانید اپ های مختلف را دانلود و از آن ها استفاده کنید.

در ویرایش عکس زیاده روی نکنید

• عکسبرداری با گوشی های هوشمند دو مرحله دارد: نخست آن که بتوانید از سوژه با توجه به نکاتی که پیش تر گفتیم درست عکس بگیرید و دوم آن که با استفاده از نرم افزارهای ویرایش، عکس خام خود را به شکل مناسب ویرایش و اصلاح کنید.
ترفندهای عکاسی با گوشی

• تکنیک های عکاسی همیشه نمی توانند صد در صد به نتیجه دلخواه ختم شوند. در چنین مواقعی می توانیم با استفاده از نرم افزارهای ویرایش حالتی بهتر به عکس ها بدهیم؛ مانند این که نور زمینه را کم و زیاد کنیم یا همان طور که قبلا گفته شد تکه های اضافه عکس را برش (Crop) بزنیم.

• البته نباید فراموش کنید که زیاده روی در ویرایش عکس ها و استفاده بیش از حد از افکت های مختلف ممکن است حالت طبیعی عکس را از بین ببرد و حتی از آن تصاویری وهمناک یا سوررئال بسازد افکت های عجیب و غریب را که به چهره ها حالتی بی روح، سرد و غیرواقعی می بخشند، راموش کنید (مگر برای خلق شاهکار هنری یا همکاری با تیم برتون در فیلم بعدی اش!)

• برای تزیین عکس از قاب استفاده کنید یا Contrast, Saturation و روشنایی تصویر را کمی دستکاری کنید تا نواقص ناشی از کمبود نور یا تابش مستقیم خورشید به صورت افراد و مواردی از این قبیل برطرف شوند.

ثبت عکس های متعدد

اگر چشم تان به نمای زیبایی برای عکس گرفتن افتاد، فقط یک عکس نگیرید. با گرفتن چند عکس پشت سر هم خیال خود را از بابت این که بالاخره یکی از آن ها خوب از آب در می آید، راحت کنید. حتی در مهمانی های فامیلی و جمع های خانوادگی هم این قاعده را رعایت کنید. به این ترتیب اگر عکس اول به هر دلیلی ایرادداشته باشد، عکس های دیگری برای جایگزین کردن دارید. تابش نور روی چهره ها یا عبور ماشین ها و آدم ها از جلوی قاب ممکن است باعث تخریب سوژه عکاسی شما شود، اما با این شیوه می توانید بهترین عکس را ذخیره و مابقی را حذف کنید. حتی می توانید به سرعت عکس های گرفته شده را مرور کنید و اگر زاویه عکس، ترکیب بندی یا زاویه نور مناسب نبود، به سرعت عکس های دیگری از سوژه بگیرید. این دستاور لذت بخشی است که تکنولوژی در اختیارمان می گذارد.

لوازم جانبی و اپ های عکاسی با دوربین تلفن همراه

دستیارهای عکاس باشی

عکاسی با دوربین تلفن های همراه کار ساده ای شده است و شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام پر از عکس هایی است که روزانه با همین دوربین ها می گیریم. اما اگر خواهان گرفتن عکس هایی زیبا و ایده آل با تلفن همراه تان هستید، باید توجه داشته باشید که تنها نکته قابل اهمیت رزولوشن دوربی نیست، بلکه نکات بسیار ظریفی وجود دارد که با رعایت آن می توانید عکس هایی نسبتا حرفه ای بگیرید.

یکی از این نکات استفاده از اپ های جایگزین به جای برنامه اصلی دوربین گوشی هوشمند است. دوربین های اصلی گوشی، امکان دسترسی همه جانبه به تنظیمات را نمی دهند و آزادی عمل تان را می گیرند. نکته قابل توجه دیگر استفاده از وسایل جانبی برای ثبت تصاویر است که باعث ارتقای سطح عکس ها می شود.

Camera MX
افکت های متنوع
ترفندهای عکاسی با گوشی

«Camera MX»، اپ رایگان و مناسب گرفتن عکس و مخصوص گوشی های اندرویدی است. این برنامه علاوه بر قابلیت ثبت عکس، دارای برخی ویژگی های اضافه، افکت های ویژه و ابزارهای ویرایش عکس است. از دیگر ویژگی های کاربردی این اپ می توان به این موارد اشاره کرد: ضربه زدن روی نمایشگر برای فوکوس، زوم، تایمر و منوی FX که مملو از افکت های مخصوص عکس و قاب های زیبا است. علاوه بر این دوربین MX دارای ابزارهای قوی برای ویرایش عکساست که ویژگی هایی همچون کنتراست، تعادل، تنظیمات نور و دیگر ویژگی های یک اپ ویرایش عکس را در اختیارتان قرار می دهد.

لینک دانلود: httos://goo.gl/ctRoQ

Camera 360
تنظیمات ویژه

یکی دیگر از اپ های رایگان برای گوشی ها و تبلت های اندروید «Camera 360» است. اگرچه در آخرین نسخه این اپ بر تعداد استیکرها و افکت های عجیب و غریب و بامزه افزوده شده است، اما این طور نیست که یک اپ دم دستی و تنها برای سرگرمی باشد. علاوه بر تمام استیکرها، فیلترها وافکت ها، این برنامه دارای حالت های مختلف برای عکسبرداری است. به علاوه این اپ یکی از ایده آل ترین برنامه ها در زمینه عکس سلفی است و ابزارهای مختلفی هم برای ویرایش این عکس ها دارد. همچنین، این برنامه شما را به دیگر دوستان تان مرتبط می کند و خیلی راحت می توانید عکس های تان را به اشتراک بگذارید.

لینک دانلود: https://goo.gl/hBK75

VSCO
زیباسازی
ترفندهای عکاسی با گوشی

گوشی های آیفون یکی از قدرتمندترین دوربین ها را دارند. با این حال برخی از کاربران به محدودیت دسترسی به تنظیمات و کنترل دستی این دوربین خرده می گیرند «VSCO» یکی از اپ های مناسب و رایگان در آی تونز است. ظاهر زیبا همراه محیط کاربری جذاب، می تواند یکی از دلایل انتخاب این اپ باشد. علاوه بر این که به کاربر قدرت کنترل دستی گسترده ای می دهد و ابزارهای ویرایش عکس و افکت های متنوعی را هم در اختیار می گذارد. اگرچه برای دسترسی به ویژگی های بیشتر این اپ باید آن را خریداری کنید. همچنین این اپ در گوگل پلی برای کاربران گوشی های اندرویدی هم در دستر و قابل استفاده است.

لینک دانلود: https://goo.gl/EvD8wY

+Camera
کنترل دستی

برای این اپ مخصوص سیستم عامل آی او اس باید هزینه کنید، ولی بی شک اگر دنبال عکسبرداری باکیفیت و دسترسی به ابزارهای جالب و متنوع هستید، «+Camera» ارزشش را دارد. کنترل دستی بر تنظیمات مختلف هنگام عکس گرفتن، از جمله کنترل فوکوس، نورپردازی و تنظیم سرعت و زمان بندی عکس گرفتن از قابلیت های این اپ است.

شرکت سازنده این برنامه در تابستان امسال نسخه رایگان این برنامه را هم عرضه کرده است که البته محدودیت هایی در ابزارها و ویژگی های متنوع این برنامه دارد. اگر می خواهید خودتان تک تک امکانات لازم برای عکس گرفتن را کنترل و تنظیم کنید، این اپ می تواند بهترین انتخاب باشد.

لینک دانلود: https://goo.gl/cPZ3Z

لنزهای مخصوص موبایل

سوپروایدهای شگفت انگیز
ترفندهای عکاسی با گوشی

این لنزهای جانبی به لنز اصلی دوربین موبایل متصل می شوند و این توانایی را به شما می دهند تا حالت های مختلف عکسبرداری را تجربه کنید. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این لنزها تاثیری بر رزولوشن دوربین ندارند. مثلا اگر رزولوشن دوربین موبایل تان هشت مگاپیکسل است، همچنان عکس هایی با این رزولوشن خواهیدداشت. در ادامه برخی از این لنزها و کاربردهایشان را به شما معرفی می کنیم.

لنزهای «واید»، «سوپرواید»، «فیش آی» و «سوپر فیش آی» به عریض کردن کادر تصویر کمک می کنند و برای تصاویر با چشم اندازی وسیع یا سلفی های دسته جمعی کاربرد دارند. لنزهای «ماکرو» این قابلیت را به شما می دهند تا از سوژه های ریز در فاصله 10 تا 23 میلی متر با شفافیت و جزییات زیاد عکسبرداری کنید.

لنزهای «CPL» یا «پلاریزه» مانند یک جفت عنیک آفتابی برای دوربین گوشی شما عمل می کنند این لنزها با مسدود کردن اشعه های نور در زاویه های خاص، تشعشعات مزاحم را از بین می برند و باعث دستیابی به وضوح و رنگ های واقعی تر و روشن تر می شوند. لنزهای «تله» مشکل شما با زوم دیجیتال را رفع می کنند.

فلش های پرتابل

نور بیشتر، عکس بهتر

اهمیت نور بر کسی پوشیده نیست. می دانیم که اشیا به وسیله نور بازتابی از سطح شان قابل رویت می شوند. مهم ترین بخش در عکاسی هم تنظیم نور یا نورپردازی آن است. امروزه بیشتر دستگاه های هوشمند فلاش داخلی دارند، اما فلاش داخلی همیشه بهترین انتخاب نیست و گاهی نمی تواند نیاز شما را کاملا برطرف کند. عکاس در تاریکی از جمله بزرگ ترین ضعف ها در دوربین گوشی های هوشمند است که از کوچک بودن سنسور دوربین آن ها و همچنین به کاربردن فلاش های ضعیف در آن ها نشئت می گیرد. شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که از کیفیت و نور پایین عکس های شان خسته شده اند و می خواهند تصاویری با کیفیت بهتر و زیباتر خلق کنند؛ فلاش های پرتابل به شما کمک می کنند نور بیشتری در اختیار داشته باشید. این فلاش ها به راحتی روی دوربین ها نصب و از روی آن ها جدا می شوند. فلاش های پرتابل با داشتن لامپ های LED کوچک، نور را به خوبی در محیط پخش می کنند و باعث ثبت تصاویری مطلوب تر و زیباتر می شوند.

مونوپاد

ابزار سلفی
ترفندهای عکاسی با گوشی

یکی از وسایل جانبی دوربین های تلفن همراه که در همین چند سال اخیر وارد بازار شده است و طرفداران بسیاری هم دارد، مونوپاد است. تا دو سه سال پیش و قبل از آن سلفی معروف در مراسم اسکار، سلفی گرفتن چندان شناخته شده نبود. اما ناگهان، شاهد حجم عظیمی از سلفی ها در فضای مجازی بودیم و به این ترتیب سلفی گرفتن وارد زندگی مان شد. مونوپادها ایده آل ترین وسیله برای گرفتن عکس های سلفی هستند و بیشتر اوقات همراه خود شاتری مخصوص دارند که بدون لرزش دست و نگرانی می توانید سلفی های دسته جمعی و زیبا بگیرید.
برترینها
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها