رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 233064

برخورد پلیس فتا با شایعه پراکنان حادثه پلاسکو

ساعت 24- رئیس پلیس فتای ناجا از برخورد با شایعه سازان و شایعه پراکنان پیرامون حادثه پلاسکو خبر داد.

حادثه پلاسکو
style="text-align:justify">سردار سید کمال هادیان‌فر با اشاره به حادثه رخ داده در ساختمان پلاسکو اظهار کرد: متاسفانه موجی از اطلاع رسانی اشتباه پیرامون این حادثه در فضای مجازی ایجاد شده است که این امر نه تنها کمکی به حل این مشکل نمی‌کند بلکه موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم کرده است.

وی با انتقاد از اینکه برخی با پخش شایعات به دنبال بزرگ نمایی و رسیدن به مقاصدی خاص از این حادثه هستند اظهار کرد: از شهروندان می‌خواهیم که اخبار مربوط به حادثه پلاسکو را از طریق رسانه ملی و همچنین رسانه‌ها و خبرگزاری‌های معتبر پیگیری کرده و به شایعات توجه نکنند.

هادیان فر با بیان اینکه قطعا تا کنون تمام ابعاد و عوامل و علل این حادثه مشخص نشده است گفت: آنچه که مشخص است این است که اولویت نخست در این حادثه عملیات جستجو و امداد و نجات است و قطعا در صورت کسب اطلاعات موثق از طریق رسانه‌های معتبر اطلاع رسانی انجام خواهد شد.

رئیس پلیس فتای ناجا با تاکید بر اینکه شهروندان و کاربران شبکه‌های اجتماعی باید از بازنشر و انتقال شایعات و اخبار غیر رسمی خودداری کنند گفت: برابر ماده 18 قانون جرایم رایانه‌ای تشویش اذهان عمومی جرم بوده و هر کس که به این قصد اقدام به انتشار اکاذیب کند تحت پیگرد قرار خواهد گرفت و مجازات آن حبس از 91 روز تا دو سال و جزای نقدی است.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع رسانی فتا، رئیس پلیس فتای ناجا با بیان اینکه پلیس با شایعه سازان و شایعه پراکنان برخورد می‌کند بار دیگر از شهروندان خواست که اخبار را از منابع رسمی پیگیری کنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها