رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 233132

حضور سیدحسن خمینی در مجمع عمومی انجمن اسلامی پزشکان

ساعت24-سید حسن خمینی در مجمع عمومی انجمن اسلامی پزشکی ایران حاضر شد.

سید حسن خمینی
حجت الاسلام سید حسن خمینی دقایقی پیش در بیست و چهارمین مجمع عمومی انجمن اسلامی پزشکی ایران ایران حضور یافت.

سید حسن خمینی در مجمع عمومی انجمن اسلامی پزشکی ایران گفت:

*{با اشاره به اینکه آقای هاشمی خودش شخص گفتمان انتخابات کشور بود} در انتخابات عده‌ای از بغض به شخص دیگری رای دادند. او همیشه در انتخابات‌ها حضور داشت که رد صلاحیت شد و محور بحث بود به گونه‌ای که در مناظرات کذایی سال ۸۸ هم محور گفت‌وگو بود.

*در ٥٠ سال گذشته به جز امام که فاصله زیادی با دیگران هستند، کمتر کسی را مانند آقای هاشمی می بینیم که در همه صحنه ها حضور دارد.

* آقای هاشمی شجاعت برگشتن از خطا داشت؛ دگم نبود. موارد زیادی را از این موضوع سراغ دارم.

*یکبار که فشار روی ایشان زیاد بود گفتم امسال در عید نوروز کجا می روید؟ گفت به کیش می روم. گفتم با وجود این بحث ها، امسال هم می روید؟ گفت هرسال می رفتم؛ امسال هم می روم. هیچ وقت وضع زندگی خود را پنهان نمی کرد و ابایی نداشت که دیگران بفهمند.

*آقای هاشمی کینه نداشت؛ اما فراموش نمی کرد. در مواجهه سیاسی با افراد اگر لازم بود، آن گذشته ها را ترتیب اثر نمی داد اما فراموش نمی کرد. این ویژگی، برای جلوگیری از تکرار تجربه های تلخ، لازم است.

*یک روز در اوج حوادث بعد از ٨٨، یک خطیب در تلویزیون تندترین سخنان را نسبت به شخص ایشان گفته بود. بعد از ظهر در جلسه دانشگاه آزاد ایشان را دیدم؛ گفتند آن خطیب را بعد از سخنرانی دیدم؛ گفتم به روی او آوردید؟ گفتند نه. گفتم او چیزی گفت؟ گفتند نه! ظرفیت روحی از ویژگی های ایشان بود.

*او به فهم مردم اعتماد داشت. یکبار از جلسه ای که در مورد خودم، تلخ ترین جلسه عمرم بود، با هم به منزل برگشتیم. من به خاطر نگرانی از حال ایشان گفتم در منزل کسی هست؟ گفتند نه. تنها هستم. گفتم می خواهید من هم بیایم تا چای بخوریم و صحبت کنیم؟ گفتند نه من خوابم می آید؛ خاطراتم را می نویسم و می خوابم.

*ایشان می گفت صبح ها حدود سه و نیم بیدار می شوم و همان موقع اینترنت و شبکه های اجتماعی را مطالعه می کنم. یکبار هم نگفت من وقتی در آن ساعت بیدار می شوم، نماز می خوانم. بعدها از خانواده شان شنیدم که قرآن و نماز می خوانند.

*ردصلاحیت ایشان را در سال ١٣٩٢ پیش بینی کرده بودم و به ایشان گفتم. وقتی ردصلاحیت اتفاق افتاد، صبح تماس گرفتم و گفتم ناهار به دفترشان می روم. وقتی رفتم، ایشان را بسیار سرحال دیدم. از نظر روحی ایشان به هدفشان رسیده بودند. سپس گفتم شب در منزل خدمتتان می رسم. همان زمان تلویزیون هم خبر را اعلام کرد؛ واقعا خوشحال بود. گفت نمیدانم با این حجم کار با وجود انتظارات چه کنم؟ برخی به ایشان گفتند این حیثیت بدست آمده را برای کسی خرج نکن؛کسی هم فکر نمی کرد آقای روحانی پیروز شود. من معتقد بودم کاندیداهای موجود نباید کنار روند. ایشان می دانست با سرمایه بدست آمده، منافع ملی را بر منافع شخصی ترجیح دهد؛ البته خدا هم به ایشان کمک کرد.

ایلنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها