رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 233144

اسکاتلندیها به دنبال رفراندوم دوم استقلال هستند

به نظر می‌آید پس از اینکه نخست وزیر انگلیس گفت روند بریگزیت "کامل" خواهد بود، شمارش معکوس برای برگزاری رفراندوم دوم استقلال اسکاتلند از بریتانیا آغاز شده است. این در حالی است که اختلاف نظر در میان اسکاتلندی‌ها هم‌چنان زیاد است.

نیکولا استورجن، وزیر اول اسکاتلند گفته است که رفراندوم دیگری برای استقلال اسکاتلند بسیار محتمل است زیرا ترزا می، نخست وزیر انگلیس در روز سه شنبه اعلام کرد که با وجود مخالفت‌هایی از سوی اسکاتلند، می‌خواهد کشور را از بازار اتحادیه اروپا خارج کند و روند بریگزیت کامل است.

استورجن روز پنجشنبه به پارلمان اسکاتلند گفت: زمان برای دولت لندن در متقاعد کردن ما درباره بریگزیت رو به پایان است، آنها باید به منافع ما نیز توجه کنند. اگر چنین اتفاقی نیفتد، اسکاتلند چاره‌ای ندارد جز اینکه به دنبال برگزاری رفراندوم دومی برای استقلال باشد.

مایک راسل، نماینده وزیر اول اسکاتلند در جریان دیدار با دیوید داویس، مسئول بریگزیت در روز پنجشنبه گفت: زمان رو به اتمام است.

مردم اسکاتلند در 2014 با 55 درصد در مقابل 45 درصد رای به ماندن در بریتانیا و عدم استقلال دادند.

اما استورجن سال گذشته میلادی گفته بود که بسیاری از مردم اسکاتلند به دنبال ماندن در اتحادیه اروپا هستند و با اقدامات دولت لندن مخالفند.

وی همچنین پیشنهاد داد که اسکاتلند در صورت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در بازار واحد بماند و پیشنهاد برگزاری یک رفراندوم دوم را نیز داد.

البته مساله مهم این است که بسیاری از مردم اسکاتلند گفته‌اند که ماندن در اتحادیه اروپا نظرشان را درباره استقلال از انگلیس تغییر نمی‌دهد.

براساس نظرسنجی صورت گرفته ماه گذشته میلادی مشخص شد که 55 درصد از مردم مخالف استقلال و 45 درصد موافق آن هستند و این درصد همانی است که در 2014 بود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها