رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 233157

تاکید بر همکاریهای مناطق ایران و روسیه

ساعت 24- مهدی سنایی سفیر کشورمان در فدراسیون روسیه با معاون وزیر توسعه اقتصادی و مسئول مناطق روسیه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

ایران و روسیه
style="text-align:justify">در این دیدار طرف روس موافقت خود را با برگزاری سومین نشست کارگروه همکاری‌های بین منطقه‌ای دو کشور در محدوده زمانی از 14 لغایت 19 فوریه به مدت دو روز در شهر ساری مرکز استان مازندران اعلام و اظهار کرد: هم اینک استان های چلیابینسک، اُمسک، آرلوف، آستاراخان، جمهوری داغستان آمادگی خود را جهت حضور در این نشست اعلام کرده اند و سایر مناطق هم بعد از تعیین قطعی زمان برگزاری نظر خود را اعلام خواهند کرد .

تسیبولسکی معاون وزیر توسعه اقتصادی و مسئول مناطق روسیه هم گفت: قرار است در تابستان و یا پاییز آتی یک همایش تجاری با شرکت استانها و مناطق مختلف روسیه در استان آستراخان برگزار شود و طی آن مناطق مختلف روسیه طرحهای مورد نظر خود را ارائه خواهند کرد.

وی ادامه داد: علاقه‌مندیم تا مناطق ایران هم در این همایش شرکت کرده و همکاریهای فی مابین گسترش یابد.
سیبولسکی همچنین پیشنهاد کرد تا در زمان برگزاری سومین کارگروه در ایران ، یک همایش تجاری با شرکت مناطق مختلف ایران برگزار شود تا بتوانند با توانمندیهای مناطق مختلف ایران هم آشنا شوند .
وی همچنین با اشاره به افزایش 79 درصدی حجم تجارت دو کشور در 9 ماهه سال 2016 اعلام کرد: این افزایش در زمانی بوده که حجم تجارت روسیه با اکثر شرکای اصلی تجاری خود کاهش بسیار محسوسی داشته است.
معاون وزیر توسعه اقتصادی و مسئول مناطق روسیه با اشاره به توانمندیهای استانهای قفقاز شمالی در بخش جهانگردی افزود: سال گذشته میلادی به نسبت سال های قبل تعداد جهانگردان ایرانی که از روسیه بازدید کرده اند 80 در صد افزایش داشته است و با امکاناتی که مناطق قفقاز شمالی دارد می تواند علاوه بر مسکو ، سنت پطرزبورگ و سوچی ، پذیرای جهانگردان ایرانی در این مناطق باشد.
سفیر کشورمان هم در این دیدار با اشاره به روند توسعه روابط دو کشور خاطرنشان کرد: امروز شاهد تحولات چشمگیر و بی سابقه ای در توسعه روابط دو کشور می باشیم و این یک نقطه عطفی در روابط دو کشور بوده که بدون شک حاصل اراده و تماسهای مستمر مسئولین دو کشور است.
سنایی با استقبال از توسعه روابط با مناطق قفقاز شمالی روسیه گفت: اشتراکات تاریخی ، فرهنگی و نیز مناطق زیبا و آب و هوای مطبوع در کنار وجود چشمه های آب گرم و معدنی قفقاز شمالی می تواند برای جذب جهانگردان ایرانی بسیار مناسب باشد که هم اینک هم بین بسیاری از مناطق ایران با قفقاز شمالی ارتباطات در حال شکل گیری می باشد و بسیار علاقه‌مندیم تا این ارتباطات با جمهوری چچن نیز برقرار شود .

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها