رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 233206

تظاهرات اعتراض آمیز گسترده در آمریکا

ساعت 24- از نخستین ساعات روز جمعه در آستانه برگزاری مراسم تحلیف چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا گروه های متعددی در واشنگتن پایتخت آمریکا تظاهرات گسترده ای را در اعتراض به ترامپ و سیاست های آینده او براه انداختند.

ترامپ
style="text-align:justify">درحالی که قرار است دونالد ترامپ راس ساعت 12 ظهر روزجمعه به وقت محلی (8شب به وقت تهران)بعنوان چهل و پنجمین رییس جمهوری آینده آمریکا سوگند یاد کند هزاران نفر از مردم پایتخت این کشور همزمان با اعتراضات گسترده آمریکایی ها درسراسراین کشور وبیش از30 کشور درسراسر جهان ازنخستین ساعات امروز به خیابان ها ریختند و اعتراض، خشم ونفرت خود را نسبت به او با شعارهای گوناگونی ابراز کردند.

درحالی که بر اساس بر آورد مقامات محلی نزدیک به 900 هزار نفر قرار است برای تماشای این مراسم حضور داشته باشند به گزارش رسانه های داخلی گروه های مختلفی با تجمع در نقاط مختلف شهر می کوشند تا از ورود طرفداران ترامپ به محل برگزاری مراسم جلوگیری کنند.

تاکنون گزارش های متعددی از استفاده پلیس از گاز اشک آور وفلفل برای پراکننده کردن تظاهر کنندگان منتشر شده است.
تظاهر کنندگان در گفت وگو با خبر نگاران گفته اند که دلیل حضور آن ها در خیابان ها ابراز مخالفت و اعتراض به رویکرد ها و سیاست های مبنی بر جنیست گرایی ، اسلام ستیزی، نفرت پراکنی و ناسیونالیسم افراطی رییس جمهوری تازه کشورشان است.
در حالی که تا کنون بنا برگزارش ها شماری از تظاهر کنندگان به اتهاماتی نظیر قصد ضرب و شتم و یا اختلال در نظم شهر بازداشت شده و شمار دیگری در درگیری با مامورین پلیس پایتخت مجروح شده اند 'هیو کریو' سخنگوی اداره پلیس پایتخت گفته است که هنوز گزارش موثقی از مجروحیت افراد دریافت نکرده است.

سارکو سارکودی جوان 26 ساله ای که رهبریکی از گروه های تظاهر کننده را بعهده دارد در گفتگو با خبرنگاران گفته است که هدف از این تظاهرات آماده کردن مردم کشور برای مقابله با آنچه که ترامپ و معاون او قصد انجام آن دراین 4 سال را دارند است ومردم آمریکا درهفته جاری وهفته های بعد ازآن با حضور مستمر خود سعی خواهند کرد موج مخالفت های گسترده با دولت جدید آمریکا را حفظ و تقویت کنند.

یکی دیگر از رهبران گروه های معترض بنام لیسی مک اولی نیزدر گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان گفته است که ترامپ ابداع تازه ، خطر ناک و زیانباری را در مسیری تبعیض گرانه و ناعادلانه در این کشور آغاز کرده و مردم با آغاز این تظاهرات قصد پایه ریزی موج مستمری از اعتراضات و مقاومت ها در طول 4 سال آینده علیه این ابداع گری ها را دارند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها