رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 233407

جشنواره تئاتر فجر در سکوت و غم آغاز شد

ساعت 24-شب گذشته اولین شب جشنواره تئاتر فجر در حالی سپری شد که در هر سالنی پا می‌گذاشتیم، حرف از آتش‌نشان‌های فداکار بود.

02
شب گذشته اولین شب سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر در حالی سپری شد که در هر سالنی پا می‌گذاشتیم، حرف از آتش‌نشان‌های فداکار بود که در حادثه ساختمان پلاسکو زیر آوار محبوس شدند؛ اما با وجود غمی که دیروز در سالن‌های نمایش و بین مخاطبان احساس می‌شد، جشنواره تئاتر فجر هم بی‌رمق و در سکوت برگزار شد.


همچنین شب گذشته مدیر مرکز هنرهای نمایشی به همراه دبیر سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر و جمعی از هنرمندان برای همدردی با آتش‌نشان‌های فداکار به ایستگاه آتش‌نشانی رفتند و یاد شهدای این حادثه را زنده نگه داشتند.

بنا بر این گزارش، 17 نمایش صحنه‌ای در سالن‌های دولتی و خصوصی اجرا شد و 6 اثر محیطی نیز در محوطه‌های تئاتر شهر و خانه هنرمندان اجراشد. اما نکته قابل توجه استقبال اندک مردم از نمایش های روی صحنه بود. به گونه‌ای که در سالن های مختلف صندلی‌های خالی دیده می‌شد؛ البته از اجراهای محیطی نیز چندان استقبال نشده بود و علی محمد رادمنش نویسنده و کارگردان نمایش «ارت» در گفتگو با خبرگار ما اظهار داشت: برای شب نخست جشنواره تئاتر فجر، استقبال کمی از آثار محیطی شده و تصور می‌شد امشب مخاطبان بیشتری داشته باشیم اما امیدواریم در شب های آینده استقبال مردم از سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر بیشتر باشد.

نمایش «همه دختران من» به کارگردانی جواد روستایی از شهرستان ساوه در سالن سایه تئاتر شهر اجرا شد. موضوع این اثر درباره‌ دختران و زنانی بود که مورد آزار و اذیت مردها قرار می‌گیرند؛ اما بروشور این نمایش به همراه چاقویی به مخاطبان داده می‌شد که این موضوع موجب تعجب مخاطبان شده بود!

جشنواره تئاتر فجر در سکوت و غم آغاز شد

نمایش محیطی «کوچ» به کارگردانی بهنام کاوه قبل از اجرای خود به ضایعه دردناک ساختمان پلاسکو اشاره کرد و به نمایندگی مردم آبادان و خوزستان به مردم ایران تسلیت گفتند و شادی روح افرادی که به شهادت رسیدند و همچنین مدافعان شهر با یک دقیقه سکوت و قرائت فاتحه اجرای خود را آغاز کردند.

«تئاتر سعدی» و نمایش «جی» و همچنین نمایش «بازگشت در چهارشنبه آخر سال»، شب گذشته در مجموعه تئاتر شهر اجرا شد.

تماشاخانه سنگلج و تالار مولوی میزبان نمایش‌های «خاطرات هنرپیشه نقش دوم» و «دال» به کارگردانی مسلم خراسانی بودند.

نمایش «فرشته مرگ» به کارگردانی مسعود رایگان با استقبال خوب مخاطبان در سالن حافظ اجرا شد.

«حادثه در ویشی» به کارگردانی منیژه محامدی، «راهبان معبد وانگ» به کارگردانی احمد سلیمانی در تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه رفتند و نمایش «یرمای درون من» هم به کارگردانی ستاره تبریز زاده از اصفهان در خانه هنرمندان اجرا شد.

گفتنی است؛ نمایش های اجرا شده در اولین شب سی و پنجمین جشنواره تئاتر فجر بدون تاخیر آغاز شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها