رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 233424

موشک های کروز بحران هسته‌ای وزیر دفاع پیشنهادی ترامپ

ساعت24-ژنرال میتس، به دلیل آنکه از مخالفت های گسترده علیه به روزرسانی موشک های کروز هسته‌ای آگاه است در جلسه‌ی استماع خود در سنا در پاسخ به این سوال که آیا موافق به روزرسانی این سلاح است با احتیاط زیادی پاسخ داد که باید بیشتر این مورد را بررسی کند.

پایگاه خبری نشنال اینترست آنلاین در گزارشی نوشت: جیمز میتس، وزیر دفاع پیشنهادی دونالد ترامپ در جلسه‌ی استماع خود درکنگره در 12 ژانویه، د پاسخ به این سوال که درمورد طرح تریلیون دلاری دولت اوباما برای به روزرسانی زرادخانه‌ی هسته‌ای طی چند دهه‌ی آتی آمریکا چه نظری دارد؛ انتظار این بود که ژنرال میتس یک پاسخ محتاطانه را به عنوان یک نامزد جمهوری‌خواه برای کسب سمت ریاست پنتاگون در کمیته‌ی خدمات تسلیحاتی سنا که اکثریت آن جمهوری‌خواه هستند بیان کرد، اما پاسخ او غافلگیر کننده بود.

ژنرال میتس حمایت کلی خود را در حمایت از همه‌ی جنبه‌های برنامه‌ی هسته‌ای آمریکا اعلام کرد، که شامل زیردریایی‌های کلمبیا، بمب افکن‌های B-21 و حتی یک نوع موشک بالستیک دور برد است.

اما زمانی که موضوع به روزرسانی موشک های کروز هسته‌ای مطرح شد، پس از مکث گفت: باید این مورد را بررسی کنم.

او افزود: موضع من این است که این موضوع منطقی به نظر می رسد اما باید شرایط توانایی بازدارندگی آن را بررسی کنم.

اما چرا میتس در مورد به روزرسانی موشک های کروز هسته‌ای با احتیاط عمل می کند. شاید او می داند که پنتاگون احتمالا نخواهد توانست همه‌ی تسلیحات زرادخانه‌ی هسته‌ای خود را به روز رسانی کند، همچنین مورد به روزرسانی موشک های کروز هسته‌ای که حدود 20 میلیارد دلار هزینه خواهد داشت علاوه برداشتن مخالفان قدرتمند، طرفداران زیادی نیز ندارد.

در واقع، موشک های کروز، مخالفت های جدی تری را نسبت به به روز رسانی بخش های دیگر زرادخانه‌ی هسته‌ای آمریکا به خود جلب کرده است. در سال 2015 ویلیام پری، وزیر دفاع پیشین آمریکا در مقاله‌ای نوشته بود که موشک های کروز هسته‌ای باید از بین برود.

او در مقاله خود تاکید کرد که موشک های کروز هسته‌ای مخل ثبات هستند چرا که می توانند بدون هشدار پرتاب شوند.

به دلیل آنکه کشور مورد حمله قرار گرفته قادر نیست تشخیص دهد که آیا این یک موشک هسته‌ای است یا جنگی، این ناتوانی در تشخیص می تواند باعث آغاز یک جنگ هسته‌ای شود.

در حالی که موشک‌های کروز هسته‌ای توجه زیادی را به خود جلب کرده است، هیچ گونه اجماعی در مورد برنامه‌ هسته‌ای به روزرسانی اوباما میان دموکرات ها وجود ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها