رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 233449

تاکید بر تداوم سیاست ثابت ایران درباره بحران سوریه

ساعت24-عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سیاست قدیمی ایران مبنی بر تقدم آتش بس و خروج تروریست ها از سوریه بر مذاکرات و اصلاحات سیاسی و انتخابات، سیاست درستی است و همچنان باید دنبال شود.

فلاحت پیشه
حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به در پیش بودن مذاکرات صلح سوریه در شهر آستانه قزاقستان برای حل و فصل بحران سوریه اظهار داشت: در سیاست یک اصل اساسی وجود دارد مبنی بر اینکه، دیپلماسی ادامه جنگ است؛ یعنی اگر در عرصه میدانی اتفاقی افتاد، مذاکرات دیپلماتیک نیز بر همان پایه دنبال می شود.

وی ادامه داد: در عرصه میدانی سوریه مشخص است که پیروز و شکست خورده چه کسانی هستند؛ واقعیت این است که بعد از ایجاد داعش توسط برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه ای، فعالیت های این گروه به یک رسوایی بین المللی تبدیل شد و آن وقت دیدیم که خود آنها سعی در مقابله کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به شکل گیری دو جبهه صادق و غیرصادق در پی این تحرک بین المللی برای مقابله با داعش و دیگر تکفیری ها، گفت: جبهه غیرصادق شامل آمریکا و بیش از ۴۰ کشور دنیا بوده است که نه تنها مقابله ای با تروریست های تکفیری نکرده اند که عملا با اقدامات دوگانه خود به کشتار و تخریب های این گروه دامن زدند.

فلاحت پیشه تصریح کرد: در سمت دیگر، جبهه صادقی شکل گرفت که در رأس آن ایران و حزب الله لبنان قرار داشتند که با کمک های مستشاری خود بزرگترین ضربه را به تکفیری ها وارد کردند و در ادامه مسیر نیز روسیه به این جبهه پیوست.

وی با اشاره به نتایج موفقیت آمیز میدانی در سوریه در پی نبرد این دو جبهه اظهار داشت: اگر دیپلماسی بر اساس ادامه فضای میدانی شکل بگیرد، نتیجه بخش خواهد بود.

آمریکایی ها هنوز هم درباره سوریه غیرصادقانه عمل می کنند

این نماینده مجلس با اشاره به زمزمه های حضور آمریکا در مذاکرات صلح آستانه قزاقستان گفت: در شرایطی که موضع میدانی آمریکا در سوریه هنوز مشخص نیست و آنها همچنان در عرصه میدانی غیرصادقانه عمل می‌کنند و اخیرا مواضع ارتش سوریه را بمباران کرده اند و حتی ترکیه نیز هنوز این کار را می کند، به نظر می رسد حضور آنها در میز مذاکرات قطعا مفید نیست.

فلاحت پیشه خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی باید تاکید کرد که روس ها فضای منطقه ای را فدای مناسبات بین المللی خود نکنند، چراکه به نظر می رسد دعوت روسیه از ترامپ در این موضوع نیز نه به خاطر حل بحران سوریه که برای ارتقاء مناسبات بین المللی خودشان است.

وی تاکید کرد: موضع ایران مبنی بر مخالفت با حضور آمریکا در مذاکرات صلح آستانه نیز از این جهت است که آمریکایی ها و هم پیمانان منطقه‌ای آنها تاکنون هیچ صداقتی نداشته اند و تیم ترامپ نیز در حال انتقال به موضع قدرت هستند و مواضع آنها هنوز معلوم نیست.

تاکید بر تداوم سیاست قدیمی ایران درباره بحران سوریه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: اگر واقعیات میدانی سوریه نیز گرفتار تعارفات دیپلماتیک بین قدرت ها شود، قطعا دود آن به چشم مردم سوریه می رود.

فلاحت پیشه همچنین افزود: سیاست قدیمی جمهوری اسلامی مبنی بر تقدم آتش بس و خروج تروریست ها از سوریه بر مذاکرات و اصلاحات سیاسی و انتخابات، سیاست درستی است که همچنان در ارتباط با سوریه باید دنبال شود.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها