رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 233657

این هنرمندان بدن خود را اهدا کرده اند

ساعت 24-سالانه 5 تا 8 هزار فرد دچار مرگ مغزی می شوند که حداقل نیمی از آنها قابلیت اهدا و بخشش عضو را دارند و از طرف دیگر حدود 25 هزار نفر در لیست انتظار هستند که تنها راه نجاتشان دریافت عضو است.

2
یکی از مهم ترین ابزارها برای تبلیغ در امور خیریه حضور چهره های مشهور و نامدار در عرصه های هنر و ورزش است. بسیاری از مردم با توجه به علاقه ای که به چهره های محبوب دارند ناخواسته از انها الگو برداری می کنند و چه بهتر که این الگو برداری در جهت مثبت باشد.


اکنون که موضوع مورد بحث ما اهدای عضو است باز هم می توانیم رد پای پررنگ چهره های سرشناس را در آن ببینید، چهره هایی سرشناس از وادی هنر. در واقع هنرمندان زیادی در فهرست اهدای داوطلبانه عضو در صورت مرگ مغزی قرار دارند.

در مدت اخیر تعداد هنرمندان شاخص حاضر در این فهرست بیشتر شده است، از هنرمندی که در فیلم هایش فقط گریه می کند تا هنرمند دیگری که در یکی از شاخص ترین آثارش در نقش یک شیطان ظاهر شده! اما اینجا نه خبری از شیطان است نه از بدمن. نه از زنی که نقش های منفی بازی می کند نه چهره همیشه مثبت سریال های تلویزیونی .

در میان بازیگران زن کشور مهناز افشار، مهتاب کرامتی ، یکتا ناصر، نیوشا ضیغمی، ثریا قاسمی،فاطمه گودرزی، بهنوش بختیاری، شیلا خداداد و هانیه توسلی جز بازیگرانی هستند که این انجمن را حمایت می کنند علاوه بر آن اسم خانم ها رویا تیموریان، شقایق دهقان، نگارجواهریان، گوهر خیراندیش، نفیسه روشن، شراره رخام، بهاره کیان افشار ، پرستو صالحی ، شبنم قلی خانی، بیتا سحرخیز، لیلا بلوکات و پروانه معصومی در این لیست اهدای عضو هنرمندان به چشم می خورد .

اما در این لیست اهدای عضو یا بهتر است بیان شود اهدای زندگی بازیگران برجسته دیگری همچون خانم ها بهاره رهنما، هنگامه قضیانی،هما خاکپاش، الهام پاوه نژاد، مهرانه مهین ترابی، آزیتا حاجیان، آنا نعمتی، بهنوش طباطبایی، ترلان پروانه، مهراوه شریفی نیا، ملیکا شریفی نیا، رزیتا غفاری،فریبا متخصص، سحر ولدبیگی و آناهیتا همتی در این فرهنگ سازی شریک و دارای کارت اهدای عضو هستند .

البته ناگفته نماند در این لیست اهدای زندگی اسامی بازیگران مردی چون جمشید مشایخی، پرویز پرستویی، امین تارخ،، رضا کیانیان، داریوش ارجمند که جز بازیگران برجسته کشور محسوب می شوند مشاهده می شود در ادامه همچنین بازیگران جوانی چون مصطفی زمانی، صابر ابر، نیما شاهرخ شاهی ، میلاد کیمرام ،کامران تفتی، مهدی پاکدل، رضا داوودنژاد، محسن افشانی و در این لیست جز دیگر بازیگران مرد حامی اهدای عضو هستند .

بازیگران دیگری چون ، جواد رضویان ،رامبد جوان، حسین یاری، محمدرضا شریفی نیا، محسن تنابنده ، شهرام حقیقت دوست، برزو ارجمند، سپند امیرسلیمانی، محمدرضا غفاری، ، رضا بنفشه خواه،امید زندگانی، جواد عزتی، حسن پورشیرازی، ساعد هدایتی،مجید مظفری، مسعود رایگان و نیما رییسی نیز این انجمن را یاری می کنند و خود دارای کارت اهدای عضو هستند.

البته در میان خوانندگان مطرح کشور بسیاری در این لیست قرار دارند از جمله خوانندگان حجت اشرف زاده، رضا یزدانی ، روزبه نعمت اللهی ، احسان خواجه امیری ،علی قربانی، مهدی یغمایی و شهرام شکوهی دارای کارت اهدای عضو هستند.

علاوه بر آنان مجریان نام آشنایی از جمله نیما کرمی ،علی ضیا ،احسان علیخانی ، احسان کرمی، محمدرضا حسینیان ، ژاله صادقیان ، هومن حاج عبداللهی، جواد یحیوی ، محمد سلوکی ،محمد نظری ، رضا جاویدنیا، محمد مسلمی، علی فروتن، حمید گلی، داریوش کاردان در این فرهنگ سازی مشارکت داشته اند .

طبق گفته مدیر عامل انجمن اهدای عضو ایرانیان در سال 94، اعضای بدن 808 نفر اهدا شد و این یعنی از لیست انتظار روزانه ٧ تا ١٠ نفر جان خود را از دست می دهند، افرادی که می توانستند در حال حاضر کنار خانوادهایشان وقت بگذرانند و زندگی کنند .

جام جم آنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها