رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 233710

وزیر علوم رئیس دانشگاه شهید بهشتی را عزل کرد

ساعت24-محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی از سوی وزیر علوم برکنار شد.

+*86++95
محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه شهید بهشتی را عزل کرد.

حجت‌الاسلام پورذهبی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، ضمن تایید این خبر، گفت: روز گذشته وزیر علوم در تماسی با دکتر طهرانچی پایان فعالیت وی را در جایگاه ریاست دانشگاه شهید بهشتی به دلیل پایان حکم ریاستش اعلام کرد.

وی درباره گزینه‌های احتمالی سرپرستی دانشگاه شهید بهشتی و جایگزین طهرانچی، خاطرنشان کرد: اخباری مبنی بر جایگزینی دکتر صدوق از اعضای هیئت‌علمی این دانشگاه به عنوان جایگزین دکتر طهرانچی در دانشگاه شهید بهشتی مطرح است.

به گزارش تسنیم، سیدحسن صدوق از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه شهید بهشتی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم در این زمینه، گفت: مسئولان وزارت علوم با من و برخی از اعضای هیئت علمی درباره ریاست دانشگاه شهید بهشتی صحبت‌هایی داشته‌اند، اما هنوز حکمی به بنده اعلام نشده است.

محمدمهدی طهرانچی استاد فیزیک پژوهشکده لیزر و پلاسما دانشگاه شهید بهشتی فعالیت‌های اجرایی خود را در دانشگاه شهید بهشتی از سال 1377 به‌ عنوان معاون اجرایی و برنامه‌ریزی دانشکده علوم آغاز کرد.

معاونت تحصیلات‌تکمیلی دانشکده علوم، عضویت در هیئت مؤسس پژوهشکده لیزر و پلاسما و معاونت پژوهشی آن، مدیر قطب علمی فوتونیک، معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه و ریاست مرکز نشر دانشگاهی دانشگاه شهید بهشتی و ریاست کمیسیون تخصصی علوم پایه شورای علوم، تحقیقات و فناوری از جمله سوابق طهرانچی محسوب می‌شود.

وی در اردیبشهت‌ماه سال 91 به عنوان رئیس دانشگاه شهید بهشتی معرفی شد.

سیدحسن صدوق جایگزین احتمالی طهرانچی نیز با مرتبه دانشیاری از اعضای هیئت علمی گروه جغرافیای طبیعی دانشگاه شهید بهشتی در رشته ژئومورفولوژی​ است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها