رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 233768

سلطانی، سلیمانی و فنایی برندگان تندیس امین‌الضرب

جایگزین‌های امین‌الضرب چه میخواهند

ساعت ۲۴- مراسم نخستین دوره اهدای جایزه تندیس امین‌الضرب که از سوی اتاق بازرگانی تهران برگزار شد. مرتضی سلطانی مدیرعامل و بنیانگذار گروه زر، تولیدکننده انواع ماکارونی و پژوهشکده غلات، غلامعلی سلیمانی بنیانگذار کاله و سولیکور و محمد فنایی از گروه صنعتی کویر، ۳ تولیدکننده برتر برنده تندیس امین‌الضرب شدند و جایزه خود را از دست معاون اول رییس‌جمهور دریافت کردند.

سلطاني-1
dir="RTL" style="text-align:justify">هر کدام از برندگان تندیس امین‌الضرب توانستند به مدت کمتر از دو دقیقه صحبت کنند. مرتضی سلطانی جوان‌ترین صنعتگر ایرانی که موفق به دریافت تندیس امین‌الضرب شده است در کمترین عبارات بیان شده خواستار انتقال تجربه تولید صنعتی از سوی پیشکسوتان برنده تندیس در این جشنواره به جوانان ایرانی شد.

او گفت: جوانان ایرانی استحقاق و لیاقت بالنده شدن را دارند و می‌توانند با توجه به انتقال تجربه و با استفاده از دانش روز ایران را سربلند کنند. او گفت: برای انتقال تجربه‌های گروه صنعتی زر آمادگی دارد.

غلامعلی سلیمانی یکی دیگر از برندگان تندیس طلایی گفت: از برگزارکنندگان این جایزه تشکر می‌کنم. باید راهی را باز کنیم تا در جامعه ایرانی ده‌ها امین‌الضرب پدیدار شوند. او گفت:‌ پس از شکست‌های متوالی در آغاز کارم اما از پای درنیامدم و از ۱۳۴۸ تا امروز شمار قابل اعتنایی کارخانه راه انداخته‌ام. من برای توسعه صادرات به امریکا و اروپا شروع به کار کردم و از صادرات ۸ هزار دلار در سال به صادرات ۳۰۰ میلیون دلار رسیده‌ام و امیدوارم به صادرات یک میلیارد دلار در سال برسم.

به گزارش ساعت ۲۴، محمد فنایی نیز با خواندن شعری از مرحوم کاشانی شاعر ایرانی که اشعار گوناگونی درباره کسب و کار و مدیریت گفته است، ضمن تشکر از برگزاری این مراسم تاکید کرد باید ۳ کار انجام دهیم تا بخش خصوصی رونق بگیرد. گام اول این است که نسبت به بزرگان خویش ناسپاسی نکنیم، چون ناسپاسی به بزرگان ادامه کار را ناممکن می‌کند. کار دوم این است که حق‌الناس را محترم بدانیم و نسبت به رعایت حق‌الناس حساس باشیم و سرانجام اینکه در کسب و کار و در هر شرایطی اخلاق را فدای هیچ چیزی نکنیم.

محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در این مراسم گفت که بخش خصوصی می‌تواند راه توسعه را هموار کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها