رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 233856

تشکیل جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از شرکت نفت،دادستانی و بانک ملی در رابطه با پرداخت بدهی بابک زنجانی

ساعت 24- وکیل مدافع بابک زنجانی از تشکیل جلسه‌ای در روز 13 دی‌ماه امسال در دادسرای کنار اوین با حضور نمایندگانی از شرکت نفت،دادستانی،بانک ملی،‌ بانک مرکزی به همراه خود و موکلش به عنوان ذی‌نفعان پرونده خبر داد و گفت:این جلسه از آن جهت تشکیل شد که یک بانک خارجی، یک ال‌سی به مبلغ دو میلیارد یورو صادر کرده تا بدهی زنجانی را بپردازد.

بابک زنجانی
رسول کوهپایه‌زاده وکیل بابک زنجانی گفت: در تاریخ 27 دی‌ماه من به همراه رئیس شعبه 15 دادگاه انقلاب به زندان اوین مراجعه کردیم و همانطور که می‌دانید احکام قضایی از چندین بخش تعیین شده است. برای مثال مقدمه‌ و شرح مساله و مدارکی که به آن استناد شده است را دارد و در نهایت می‌رسد به آن بخشی که مجازات تعیین شده است. در زندان اوین دو صفحه انتهایی حکم که مربوط به بخش مجازات است به موکلم داده شد.

کوهپایه‌زاده افزود:در آنجا موکلم نسبت به این موضوع گلایه کرد و گفت که من می‌دانم حکم صدها صفحه است و امروز شما تنها دو صفحه پایانی آن را به من ارائه دادید که به این ترتیب مقرر شد بنده برای آنکه بتوانم از موکلم دفاع کنم و درخواست اعاده دادرسی بدهم به دادگاه انقلاب مراجعه و از حکم رونویسی کنم.

وی تصریح کرد:در روز 13 دی‌ماه امسال جلسه‌ای در دادسرای کنار اوین تشکیل شد که در این جلسه نمایندگانی از شرکت نفت و دادستانی و بانک ملی و بانک مرکزی و من و موکلم به عنوان ذی‌نفعان پرونده حضور داشتیم. این جلسه از آن جهت تشکیل شد که یک بانک خارجی، یک ال‌سی به مبلغ دو میلیارد یورو صادر کرده تا بدهی زنجانی را بپردازد؛ البته آن بانک در قبال این ال‌سی شروطی هم داشت که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

کوهپایه‌زاده اظهار کرد: در آن جلسه بانک مرکزی ایراداتی نسبت به شروط ضمن این ال‌سی مطرح کرد که قرار شد این ایرادات به قوه قضاییه ارجاع شود و قوه قضاییه آن ایرادات را به بانک ملی ارجاع دهد و در نهایت بانک ملی ایرادات را به صادرکننده ال‌سی بدهد تا ال‌سی بر همان نحوه مورد نظر تغییر یافته و مقدمات پرداخت بدهی موکلم انجام شود.

وی یادآور شد: در آن جلسه قید اسرع وقت نگاشته شد اما متأسفانه حدود 20 روز از این جلسه می‌گذرد ولی هنوز اتفاقی نیفتاده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها