رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 233888

درز اطلاعات حمله موشکی روسیه به آمریکا

ساعت 24- یک پست توئیتری که گفته می‌شود هکرها در صفحه رسمی نیویورک‌تایمز گذاشته‌اند از حمله موشکی روسیه به آمریکا خبر داده است.

روسیه و آمریکا.jpg
div style="direction: rtl;">

بنظر می‌رسد حساب توئیتری اشتراک ویدئوی روزنامه نیویورک‌تایمز امروز یکشنبه ۲ بار توسط ۲ گروه هکری متفاوت، مورد حمله قرار گرفته باشد.


صبح‌گاه امروز بود که در حساب توئیتری سرویس اشتراک ویدئوی روزنامه نیویورک‌تایمز، خبری فوری نوشته شده به این مضمون:‌ «فوری:‌ اطلاعات درز کرده از بیانیه ولادیمیر پوتین نشان می‌دهد که روسیه با موشک به آمریکا حمله خواهد کرد.»

حدود ساعت ۱۰ صبح، گردانندگان توئیتر نیویورک‌تایمز این پیام را که گفته می‌شود توسط هکرهای گروه OurMine نوشته شده، پاک کردند ولی اعضای این گروه با انتشار بیانیه‌ای، ایفای نقش در انتشار این پیام را رد کردند.

OurMine گروهی است که معمولاً حساب توئیتری افراد مشهور و متخصصین فن‌آوری اطلاعات آمریکایی را با هدف تشویق آن‌ها به دادن پول در ازای تعلیم چگونگی بالا بردن امنیت حساب خود، هک می‌کند.

پس از آن هم چند پیام دیگر از حساب کاربری نیویورک‌تایمز منتشر شد که به گفته این روزنامه، کار هکرها بوده است.

نیویورک‌تایمز نهایتا به این مسئله واکنش نشان داد و در همین حساب کاربری نوشت: «امروز پیام‌هایی را در توئیتر یافتیم که بدون مجوز ما، از این حساب منتشر شده بود؛ ما در حال بررسی موضوع هستیم.»

این بیانیه نیویورک‌تایمز اما نتوانست سدی بر سر راه هکرها شود و OurMine با هک دوباره حساب توئیتری این روزنامه که البته این بار مسئولیتش را خود به گردن گرفتند، خطاب به گردانندگان حساب نیویورک‌تایمز نوشتند: «برای اینکه به شما بگوئیم چگونه موضوع را حل کنید، با ما تماس بگیرید.»

هنوز هیچ گروهی مسئولیت هک اول را بر عهده نگرفته است.
فارس
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها