رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 233971

رشدهای امیدوارکننده تولید و فروش صنعت و معدن در سال ۱۳۹۵

رشد صنعت امسال ۵.۳ درصد میشود

ساعت ۲۴- جامعه صنعتی ایران همانند کلیت جامعه ایرانی به دلایل گوناگون سیمای شادی از خود نشان نمی‌دهد و در ترسیم امروز و فردای خود حالت غم‌انگیز و بدبینانه را بر سیمای شاد و خوش‌بینانه ترجیح می‌دهد. شاید هم حق با آنهاست و آینده خوبی ترسیم نمی‌کنند. اما آمارهای شش ماه گذشته تولیدات صنعتی و رشد فروش صنایع بورسی که بیشترین سهم را در کل صنعت دارند حرف دیگری می‌زند و حتی برای کل امسال نیز وضعیت خوبی پیش‌بینی شده است.

معدن
dir="RTL" style="text-align:justify">بر اساس آخرین پیش‌بینی مدیران شرکت صنعتی فعال در بازار سهام تهران شاخص تولید در سال ۱۳۹۵حدود ۵.۳ درصد رشد را تجربه می‌کنند و رشد شاخص فروش در سال ۱۳۹۵ نسبت به ۱۳۹۴ رشدی معادل ۹.۵ درصد خواهد داشت.

آمارهای استخراج شده از «خلاصه تحولات صنایع بورسی در تابستان ۱۳۹۵» که از سوی موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی انتشار یافته نشان می‌دهد در شاخص تولید کل فعالیت‌های صنعتی و معدنی بررسی در نیمه نخست امسال ۵.۶ درصد رشد را تجربه کرده و رشد شاخص فروش نیز ۱۲.۷ درصد رشد داشته است.

آمارهای ارایه شده از مطالعات یادشده نشان می‌دهد شاخص تولید سیمان در سال ۱۳۹۵ رشد منفی ۱۱ درصدی دارد که بیشترین رشد منفی در میان همه گروه‌های صنعتی است و پس از آن صنعت، شاخص تولید صنعت دارو نیز با ۷.۴ درصد رشد منفی در مرتبه بعدی قرار گرفته است به جز رشد منفی شاخص و تولید در صنعت یاد شده و همچنین صنعت لاستیک و پلاستیک با ۴.۱ درصد و ماشین‌آلات با یک‌دهم درصد رشد منفی شاخص تولید سایر صنایع در سال ۱۳۹۵ مثبت خواهند شد.

در میان صنایع با ارزش افزوده بالا و سهم بیشتر در ارزش افزوده کل صنعت،‌ صنعت خودرو و قطعات با ۱۸.۴ درصد رشد شاخص تولید در جایگاه بلندی قرار گرفته است. بیشترین رشد شاخص تولید اما با ۴۶ درصد رشد به صنعت تجهیزات برقی اختصاص دارد. شاخص تولید فعالیت‌های معدنی بورسی نیز تا پایان امسال ۶ درصد رشد خواهد داشت که بسیار بالاتر از پیش‌بینی‌های اولیه است. رشد شاخص تولید صنعت غذایی و آشامیدنی در سال ۱۳۹۵ معادل ۲.۵ درصد، کک و پالایش ۱۱.۲ درصد و معدنی غیرفلزی ۷.۸ درصد خواهد بود.

شاخص پیش‌بینی فروش

به گزارش ساعت ۲۴، بر اساس آمار انتشار یافته از سوی موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی پیش‌بینی می‌شود شاخص فروش کل فعالیت‌های بورسی تا پایان امسال ۹.۵ درصد، فعالیت‌های معدنی بورسی ۴.۹ درصد، فعالیت‌های صنعتی بورسی ۹.۵ درصد و فعالیت‌های صنعتی به جز خودرو ۸.۱ درصد رشد را تجربه کنند که اعداد مناسبی است.

رشد شاخص فروش صنعت قطعات و خودرو تا پایان امسال ۲۱.۶ درصد، شیمیایی ۵.۱ درصد، غذایی و آشامیدنی ۷.۸ درصد و کک و پالایش ۱۳.۶ درصد تا پایان سال پیش‌بینی شده است. چند صنعت با رشد منفی شاخص فروش در سال ۱۳۹۵ عبارتند از: صنعت چوب و کاغذ با ۱۹ درصد رشد منفی،‌ لاستیک و پلاستیک با ۱۱ درصد رشد منفی، سیمان با ۱۱ درصد رشد منفی و صنعت دارو با ۹ درصد رشد منفی.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها