رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 234061

تشکیل کمیته دولت درباره فاجعه پلاسکو /شناسایی ساختمان‌های مشابه پلاسکو تا سه هفته آینده

ساعت24- وزیر کشور گفت: بر اساس تصمیم هیات دولت قرار شد کمیته‌ای با حضور وزرای اقتصادی و وزیر کشور درباره حادثه پلاسکو تشکیل شود که صبح امروز این کمیته تشکیل جلسه داد.

+989-+-*/*-98
عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه برگزاری اجلاس مشاوران استاندار و مدیران کل امور بانوان و خانواده استانداری‌های سراسر کشور در وزارت کشور در جمع خبرنگاران افزود: عملیات اجرایی حادثه پلاسکو خوب پیش می‌رود. البته سرعت آن باید افزایش پیدا کند. با برداشته شدن تیرآهن‌ها و برش مفتول‌ها از دیروز سرعت کار افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه گفت: در زمینه کمک رسانی به مردم و آسیب دیدگان در جلسه هیات دولت جلسه‌ای را دیروز در دولت داشتیم البته قبلا اقداماتی انجام شده و رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرده بود که دو ساله پاساژی را در محل پلاسکو می‌سازد و قرار است محل موقتی برای کاسبان در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: لازم است به موضوع بیمه و خسارات‌ها و مالیات توجه شود. در جلسه دیروز هیات دولت گزارشی را در این زمینه‌ها ارائه دادیم و رئیس جمهور دستور تشکیل کمیته‌ای با حضور وزرای اقتصادی و وزیر کشور داد و قرار است این کمیسیون درباره ابعاد مختلف حادثه پلاسکو مانند بیمه، خسارت و ... تصمیم گیری کند.

وزیر کشور با بیان اینکه ریزش پلاسکو حادثه عظیمی است اظهار کرد: این حادثه متاثر کننده بوده است و دولت از دقایق اول وقوع آن همه امکانات دستگاه‌های اجرایی را به کار گرفت. دستور ویژه‌ای از طرف رئیس جمهور برای پیگیری علل حادثه پلاسکو به من داده شد البته انجام این کار زمان بر است و جلسات مربوط به این موضوع را از همان روز برگزار کردیم و در این زمینه تقسیم کار شده و نقشه راه تهیه شده است. محور فعالیت‌های ما تقویت بعد پیشگیری است.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از دستورهای داده شده این است که حداکثر تا دو سه هفته آینده ساختمان‌هایی که وضعیتی مشابه پلاسکو دارند را شناسایی کنیم و دستورالعملی برای دفع خطرات احتمالی و تقویت شرایط ایمنی آنها داشته باشیم.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها