رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 234121

احتمال کشف تعدادی از اجساد تا عصر امروز/ عملیات جست‌وجو از تونل متوقف شد

ساعت 24- عملیات جستجو و نجات برای یافتن اجساد شهدای آتش نشانی در ضلع غربی با حضور سگ های زنده یاب در حال انجام است.

پلاسکو
با پیدا شدن چهار جسد در طبقه منفی یک ساختمان پلاسکو در بامداد امروز، از صبح امروز عملیات جستجوی اجساد جان تازه ای گرفت و تیم های زنده یاب پلیس و هلال احمر با استفاده از سگ های ویژه مشغول‌ آوار برداری در ضلع غربی هستند.

در حال حاضر امیدها برای یافتن تعدادی از اجساد تا عصر امروز قوت گرفته و با توجه به نحوه آوار برداری به نظر می رسد تیم های امدادی بتوانند به اجساد دست یابند.

همچنین با کار مداوم بیل های مکانیکی و لودر،بخش زیادی از آوار شرقی خارج شده و به نظر می رسد کار اوار برداری این قسمت به زودی به اتمام برسد.

توقف عملیات جست‌وجو از تونل شب گذشته

سخنگوی مدیریت بحران حادثه ساختمان پلاسکو از متوقف شدن عملیات جست‌وجو در تونل حفر شده شب گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سیدجلال ملکی ظهر امروز با ارائه گزارش آخرین اقدامات انجام شده از سوی آتش‌نشانی برای آوار پلاسکو، گفت: خوشبختانه عملیات آواربرداری از سه جهت در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه سرعت آواربرداری خوب است و تعداد زیادی کامیون در حال انتقال نخاله‌ها و آوار به بیرون هستند، ادامه داد: تاکنون در اثر حادثه پلاسکو 7 نفر جان خود را از دست داده‌اند که شب گذشته توانستیم در عملیات حفر تونل از طبقه منفی یک پلاسکو جسد 4 همشهری را پیدا کنیم.

سخنگوی مدیریت بحران حادثه ساختمان پلاسکو اظهار کرد: با توجه به آتش‌نشانان گرفتار در آوار و همچنین اعلام مفقودی‌های رسمی پیش‌بینی می‌شود که حداکثر 25 نفر در پلاسکو جان خود را از دست داده‌اند که تعدادی از آنها پیکرشان کشف شده است.

وی گفت: ظهر روز گذشته حفر تونل از طریق پارکینگ پاساژ کویتی‌ها به طبقات منفی پلاسکو در دستور کار قرار گرفت و نهایتا با عملیات انجام شده توانستیم بامداد امروز به پیکر 4 شهروند دست پیدا کنیم.

ملکی در پاسخ به این سوال که بنا بر شنیده‌ها تونل حفر شده شب گذشته ناامن شده است، گفت: ما این تونل را روز گذشته حفر کرده و توانستیم به پیکر 4 نفر که زیر آوار محبوس شده‌اند، دست پیدا کنیم اما بی‌حساب و کتاب و با برداشت‌های بی‌محابا نمی‌توانیم محیط آوار را ناامن‌تر کنیم و باید به صورت مهندسی و تخصصی و همچنین با احتیاط هرچه بیشتر کار را پیش ببریم.

سخنگوی مدیریت بحران حادثه ساختمان پلاسکو در پاسخ به این سوال که آیا عملیات جست‌وجو از طریق تونل شب گذشته ادامه دارد یا خیر؟ گفت: دیگر از تونل شب گذشته عملیاتی نخواهیم داشت و چیزی در مورد حفر تونل جدید نشنیده‌ام و خبری از حفر تونل جدید نداریم.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها