رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 234129

اتصال مترو به فرودگاه امام(ره) تا اردیبهشت ۹۶

ساعت 24- معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه در حال رایزنی با چهار ایرلاین خارجی برای ورود به فرودگاه امام(ره) هستیم، از نهایی شدن ورود ۲ ایرلاین دیگر به فرودگاه امام(ره) خبر داد.

کوروش فتاحی امروز در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از طرح توسعه فرودگاه امام خمینی(ره) درباره اتصال متروی تهران به فرودگاه امام(ره) بیان کرد که این پروژه 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در اردیبهشت ماه سال 96 مترو به فرودگاه امام(ره) متصل می‌شود.

وی بیان کرد: پیشنهاد داده‌ایم در کنار احداث ایستگاه متروی فرودگاه امام(ره)، ایستگاهی در شهر جدید پرند ساخته شود تا ادامه مسیر تا پرند ادامه یابد.

وی با اشاره به احداث پارکینگ هواپیما در ضلع شمالی فرودگاه امام خمینی(ره) بیان کرد: این استند به مساحت 112 هزار مترمربع با حجم سرمایه‌گذاری 28 میلیارد تومان ساخته می‌شود.

فتاحی درباره وصول مطالبات فرودگاه امام خمینی(ره)، گفت: در 9 ماه ابتدایی امسال، وصول مطالبات ما نسبت به مدت مشابه سال قبل 77 درصد رشد داشت و به 220 میلیارد تومان رسید.

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان اینکه در وصول مطالبات با ایرلاین‌های خارجی مشکلی نداریم و پرداخت آنها به صورت روان انجام می‌شود، گفت: ایران‌ایر و آسمان بدهکارترین ایرلاین‌ها به ما هستند، البته آسمان با مصوبه‌ای که گرفت در حال پرداخت بدهی‌های خود است، اما ایران‌ایر مشکلات فراوانی دارد که در حال رایزنی هستیم تا از طریق تهاتر املاک بدهی‌های ایران‌ایر را صاف کنیم.

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، گفت: در بین ایرلاین‌های خارجی، بریتیش ایرویز که ایرلاین کشور انگلستان است، بیشترین بدهی را به ما دارد.

فتاحی گفت: در حال حاضر 50 ایرلاین خارجی و 10 ایرلاین داخلی در فرودگاه امام فعالیت می‌کنند.

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: در حال رایزنی با کشورهای کره جنوبی، سنگاپور و کانادا ایرلاین و کاناتاس استرالیا هستیم که تا چهار ماه آینده به فرودگاه امام(ره) پرواز خواهند داشت.

وی اظهار داشت: ورود ایرلاین کوالت‌ایر قبرس و LOT لهستان نهایی شده است.

وی با بیان اینکه فرودگاه امام(ره) باید بازارهای جهانی را تصاحب کند، گفت: اولین رویکرد ما توسعه وضعیت موجود از لحاظ خدمات و درآمد است. در همین راستا تلاش کرده‌ایم با برنامه‌ریزی، عمل کنیم.

معاون امور فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) گفت: در سالن‌های خروجی منتهی به هواپیما که بردینگ نام دارد، دو سالن شرقی و غربی داریم که سالن غربی تکمیل شد و سالن شرقی هم تا پایان امسال تکمیل می‌شود و 24 هزار مترمربع سالن موجود افزایش ظرفیت می‌یابد.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که برای شرکت‌های هواپیمایی و دیگر شرکت‌های فعال در فرودگاه امام(ره) سطح خدماتی تعیین کنیم تا کیفیت خدمات ارتقاء یابد.

وی همچنین درباره به‌سازی خدمات تاکسی در فرودگاه امام(ره) بیان کرد که براساس طراحی بخش مهندسی، مسیرهای تاکسی ساماندهی و مهندسی می‌شود و تا چهار هفته آینده، نرم افزار مناسب برای نوبت‌دهی و ارتباط مسافر و تاکسی خواهیم داشت.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها