رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 234170

مسعود بارزانی: اگر نوری مالکی برگردد اعلام استقلال میکنیم / ایران بیشترین نفوذ را در عراق دارد / آمریکا نفوذی در عراق ندارد

ساعت24-رئیس اقلیم کردستان عراق گفت که اگر نوری مالکی نخست وزیر سابق عراق مجددا برای این سمت انتخاب شود، استقلال کردستان از عراق را اعلام خواهم کرد.

بارزانی
بارزانی همچنین تصریح کرد: "به نظر من آمریکا در عراق نفوذ ندارد و این ایران است که بیشترین نفوذ را در عراق دارد".

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دوشنبه 4 بهمن‌ماه، در حاشیه اجلاس جهانی داووس سوئیس در گفتگو با روزنامه "الشرق الأوسط" چاپ لندن، به این مطلب اشاره کرد و گفت: اگر مالکی نخست وزیر شود، استقلال کردستان را اعلام می‌کنم.

بارزانی: اگر مالکی برگردد اعلام استقلال می‌کنیم

وی افزود:"دقیقا لحظه‌ای که نوری المالکی به عنوان نخست وزیر عراق معرفی شود، استقلال کردستان را بدون نظرخواهی از کسی اعلام خواهم کرد و هر اتفاقی می‌خواهد بیفتد".

رئیس اقلیم کردستان عراق تاکید کرد: "بودن در عراقی که تحت حکمرانی مالکی است، ممکن نیست".

مسعود بارزانی درباره روابط اقلیم کردستان عراق با دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا تصریح کرد: مسئولان اقلیم کردستان عراق با رئیس جمهور جدید آمریکا روابط خوبی دارند.

وی گفت: ادامه حمایت آمریکا از کُردها را پیش‌بینی می‌کنیم.

بارزانی همچنین تصریح کرد: "به نظر من آمریکا در عراق نفوذ ندارد و این ایران است که بیشترین نفوذ را در عراق دارد".

وی تصریح کرد که به حیدر العبادی نخست وزیر عراق و مسئولان دولت بغداد به صراحت گفته است که عراقی‌ها در ایجاد یک نظام مبتنی بر شراکت سیاسی واقعی شکست خوردند و بهتر است که ما همسایه‌های خوبی برای یکدیگر باشیم.

وی اظهار کرد: امکان بازگشت به عراق یکپارچه بسیار بسیار سخت و مشکل است.

روز گذشته، شبکه "العربیة" به نقل از یک عضو دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق اعلام کرد: نمایندگان 5 حزب کُرد و نمایندگانی از ترکمن‌ها، کلدانی‌ها، آشوری‌ها جهت بررسی امکان استقلال کردستان از عراق به بغداد سفر کرده‌اند.

نام عضو دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق که این مطلب را به العربیه اعلام کرده است، معلوم نیست.

عصرایران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها