رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 234174

روحانی به انتقادات ترامپ از توافق هسته‌ای توجه نمیکند

ساعت24-روزنامه فایننشال تایمز در گزارشی با پرداختن به واکنش ایران نسبت به اظهارات رییس‌جمهور آمریکا درباره برجام نوشت: حسن روحانی اظهارات ترامپ علیه توافق هسته‌ای را شعار می‌داند.

+989-+-*/*-98
به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران انتقادات دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود را از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 را مورد توجه قرار نمی‌دهد، آن‌ را شعار می‌خواند و هرگونه مذاکره مجدد بر سراین توافق را غیرممکن دانسته است.

رییس‌جمهور جدید آمریکا بارها از توافق هسته‌ای انتقاد کرده و آن را بدترین توافقی دانسته که از طریق مذاکره به دست آمده است. این اظهارات نگرانی‌هایی را درباره آینده این توافق که بیش از یک سال از اجرای آن می‌گذرد، بوجود آورده است. باراک اوباما رییس جمهور پیشین آمریکا تاکید کرد که برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) یک دستاورد بوده و موجب امن‌تر شدن منطقه و جهان شده است.

با این حال، انتقادات ترامپ سبب شده تا سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به بازار ایران دچار تردید شوند و با احتیاط بیشتری عمل کنند. آنها نمی‌دانند که طرح‌ها و همکاری اقتصادی خود با ایران را چگونه پیش ببرند.

تهران پس از سال‌ها مذاکره دشوار و فشرده با آمریکا، روسیه، چین، آلمان، انگلیس و فرانسه، سرانجام در ژوئیه ٢٠١٥ به توافق دست یافت و این توافق در شورای امنیت سازمان ملل نیز به تصویب رسید و شکل قانون بین‌الملل به خود گرفت. توافق هسته‌ای یک سال پیش اجرایی شد و ایران پذیرفت که فعالیت‌های هسته‌ای خود را در ازاء لغو تحریم‌های بین‌المللی وضع شده علیه تهران کاهش دهد.

روحانی گفت که مذاکرات جدید بی معنی است و حفظ این توافق به سود آمریکاست. ترامپ متوجه نیست.

وی به خبرنگاران گفت: ترامپ سخنانی گفته است که شعارهای انتخاباتی هستند و تردید دارم که وی در این زمینه به واقع کاری انجام دهد. برجام توافقی دوجانبه نیست که کسی از آن خوشش بیاید یا خوشش نیاید.

اما رییس جمهور ایران گفت: با وجود این که آمریکا سخت و بدعهد است، من به آینده خوش بین هستم.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها