رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 234190

دستگیری کلاهبردار میلیاردی با ایجاد عکس پروفایل زنانه

ساعت 24- فرمانده انتظامی هرمزگان از دستگیری متهم فضای مجازی با یک میلیارد و 350 میلیون ریال کلاهبرداری خبر داد.

سردار «عزیزالله ملکی» فرمانده انتظامی هرمزگان با اعلام این خبر، افزود: کارشناسان پلیس فتا با رصد فضای مجازی و بررسی شبکه‌های اجتماعی متوجه شدند فردی با ایجاد پروفایل و ترغیب افراد به دوستی و تعیین شرایط برای درخواست آنان، اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کند.

وی با بیان این‌که پس از انجام استعلامات، مالک این شماره شناسایی و مشخص شد « bts » خط فوق در شهرستان میناب است، افزود: در بررسی‌ها معلوم شد 13 هزار و 950 شماره سیم کارت طی دو ماهه اخیر با تلفن شخص کلاهبردار تماس پیامکی از سراسر کشور داشته‌اند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با اقدامات فنی و تحقیقاتی پس از چندین روز تلاش، وی شناسایی و پس از هماهنگی قضائی در یک اقدام پلیسی دستگیر شد.

سردار ملکی تصریح کرد: وی که ابتدا منکر هرگونه کلاهبرداری بود درنهایت معترف شد با ایجاد صفحه پروفایل در شبکه‌های اجتماعی با شگردهای خاص و معرفی خود با اسم زنانه طعمه‌های خود را به صفحه شخصی کشانده و با ترغیب به برقراری رابطه اقدام به دریافت شارژ 100 هزار ریالی و 50 هزار ریالی می‌کرد.

فرمانده انتظامی هرمزگان با بیان این‌که پس از انجام تحقیقات جامع و استعلام از مخابرات مشخص شد که این کلاهبردار حرفه‌ای از این طریق مبلغ یک میلیارد و 350 میلیون ریال کلاهبرداری کرده است، خاطرنشان کرد: متهم با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی و از آن طریق با قرار وثیقه یک میلیاردی روانه زندان شد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها