رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 234194

هلاکت ۵۰ داعشی در موصل

ساعت 24- وزارت دفاع عراق روز دوشنبه اعلام کرد که ۵۰ تروریست داعش در عملیات نظامی نیروهای عراقی در محور شمالی شهر موصل به هلاکت رسیدند.

به گزارش پایگاه خبری المدی پرس، وزارت دفاع عراق در بیانیه ای افزود: یگان نهم زرهی ارتش عراق در ادامه پیشروی های خود در محور شمالی شهر موصل توانست روستای القوسیات و روستاهای اطراف آن را از اشغال تروریست ها آزاد و تلفات سنگینی را به تروریست ها وارد کند.

در این بیانیه آمده است: در عملیات نیروهای ارتش عراق بیش از ۵۰ تروریست داعش کشته و ۶ خودروی بمبگذاری شده و کارگاه بمبگذاری خودرو تروریست ها با همکاری جنگنده های ارتش و ائتلاف ضد داعش، منهدم شد.


بر این اساس، ۵ تروریست داعشی از جمله یک سرکرده مطرح داعش در حمله هوایی جنگنده های عراقی به پایگاه تروریست ها در تلعفر واقع در شمال غرب موصل، کشته شدند.


همچنین یک منبع امنیتی افزود: جنگنده های اف ۱۶ عراق پایگاه گروه تروریستی داعش در روستای المظلومین در شمال تلعفر را هدف قرار دادند که بر اثر آن مسئول امورعناصر خارجی داعش به همراه ۴ تروریست دیگر کشته شدند.


همچنین فرماندهی عملیات بغداد در بیانیه ای اعلام کرد که ۲ عنصر تروریستی داعش در بغداد دستگیر و مقادیر زیادی سلاح و مهمات جنگی کشف و ضبط شد.


نیروهای عراقی مشغول آزادسازی موصل مهمترین پایگاه داعش در عراق هستند. تروریست ها که پس از پیشروی های گسترده نیروهای عراقی در تنگنا قرار گرفته اند برای جبران بخشی از تلفات سنگین خود از شهروندان انتقام می گیرند.


عملیات موسوم به آزادسازی موصل روز ۲۶ مهرماه (۱۷ نوامبر) با فرمان حیدر العبادی نخست وزیر عراق به صورت رسمی آغاز شد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها