رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 234195

جراحی اشتباهی دست کودک اصفهانی

ساعت 24- اولیای کودکی 2 ساله که پزشک دست چپش را به اشتباه به جای دست راست عمل جراحی کرد، اشتباه سهوی و پوزش پزشک را پذیرفتند و ابراز امیدواری کردند که در آینده درصد این اشتباهات به صفر برسد.

کودکی 2 ساله روز گذشته در یکی از بیمارستان های اصفهان از ناحیه دست چپ تحت عمل جراحی قرار گرفت و این موضوع اعتراض اولیای کودک را در پی داشت.

اولیای کودک مدعی بودند که کودک 2 ساله آنها هنگام تولد از ناحیه تاندون دست راست آسیب دیده بود و براساس توصیه پزشکان باید در 2 سالگی تحت عمل جراحی قرار می گرفت.


این کودک روز گذشته در یکی از بیمارستان های اصفهان تحت عمل جراحی قرار گرفت که پزشک معالج به اشتباه دست چپ او را عمل کرد.


پس از پیگیری خبرنگار ایرنا، روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تایید این خبر، جوابیه ای صادر کرد.


روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این جوابیه با اشاره به اینکه مورد یاد شده شکستگی نبوده و عکس و تصویر نداشته است، تصریح کرد: متاسفانه جراح در اتاق عمل اشتباه کرده است.


دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: عمل تاندونی بوده و امروز صبح تصحیح شده و دست مبتلا توسط همان پزشک، جراحی شده است.


روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره اینکه پزشک جراح، خطای خود را پذیرفته و جبران کرده است، اضافه کرد: این پزشک نیز از اولیای بیمار عذرخواهی نموده و اولیای بیمار نیز بر ناخواسته بودن این اشتباه اذعان کرده و پوزش جراح را پذیرفته اند .


در ادامه این جوابیه که در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: به رغم این امر، کلیه حقوق اولیای بیمار محفوظ است و هرگونه خسارت احتمالی با تشخیص مراجع ذیصلاح جبران خواهد شد.


دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: در این خصوص و برای ارتقای فرآیندهای بالینی و کاهش خطاهای احتمالی، کمیته کاهش خطای بالینی در بیمارستان مذکور تشکیل شده و این موضوع در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.


این دانشگاه با اشاره به اینکه خطای بالینی حتی در یک مورد نیز مورد انتظار نیست، اضافه کرد: لکن واقعیت این است که‌ در هیچ جای دنیا، چنین امری قابل پیشگیری کامل نیست و تعداد خطای بالینی اگرچه رو به کاهش هست ولی هیچوقت خطای انسانی به صفر نمی رسد.


دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: ضمن درک اولیای بیمار، تلاش مضاعفی برای کاهش این موارد در دستور کار قرار دارد و امیدواریم هر روز شاهد کاهش خطای انسانی در امور پزشکی باشیم.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها