رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 234196

بازار لباس شب عید تامین است/ اسکان کسبه پلاسکو تا پایان هفته

ساعت 24- رییس اتحادیه صنف پیراهن دوزان تهران درباره پیامدهای حادثه ساختمان پلاسکو گفت: با وجود آسیب جدی شماری از کسبه صنف پیراهن دوزان، برای تامین بازار شب عید هیچگونه مشکلی نداریم و کالا به اندازه کافی وجود دارد.

پلاسکو
به گزارش دوشنبه تارنمای اتاق اصناف ایران، «جواد درودیان» از مسوولان نظام بانکی کشور خواست کسبه پلاسکو را برای پرداخت تسهیلات بانکی، درگیر بوروکراسی نکنند.

ساختمان تجاری پلاسکو در محدوده خیابان جمهوری تهران ساعت 8 صبح سی ام دی ماه دچار حریق شد که پس از سه ساعت و نیم تلاش آتش نشانان برای مهار آتش، 15 طبقه ساختمان به طور کامل فروریخت.


در مجموع یک هزار و ٢٠٠ واحد در مجتمع تجاری پلاسکو وجود داشت که براساس آمارها 560 واحد، فعال بود. 15 هزار میلیارد ریال خسارت به این واحدها وارد شد و سه هزار کارگر نیز بیکار شدند.


بخش زیادی از کسبه این ساختمان در صنف تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن بودند که 99 درصد آنان از این واحدها به عنوان «مرکز پخش» استفاده می کردند. همچنین 180 واحد در این ساختمان تولیدکننده و فروشنده دیگر اقلام بودند.


در این ساختمان 400 واحد پیراهن دوز، 6 واحد کشباف، هشت واحد صنف خیاطان و 20 واحد تولیدی کفش فعال بود.


رییس اتحادیه صنف پیراهن دوزان تهران اعلام کرد این اتحادیه بیش از 3 هزار عضو دارد که 402 عضو آن در پلاسکو فعالیت داشتند و متحمل آسیب های جدی شده اند.


وی افزود: این اتحادیه از توان مالی لازم برای پرداخت تسهیلات به واحدهای زیر پوشش خود برخوردار نیست. به همین دلیل منتظر اقدام ها و تصمیم های دولت برای ارایه تسهیلات به واحدهای آسیب دیده هستیم.


این مسوول درباره امکان اسکان موقت کسبه پلاسکو تا پایان هفته گفت: تاکنون سپاه و شهرداری چند نقطه را برای اسکان افراد مطرح کرده اند اما هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.


رییس اتحادیه صنف پیراهن دوزان از ساماندهی اسکان کسبه پلاسکو از پایان هفته جاری خبر داد و افزود: برنامه ساماندهی بتدریج و به صورت مرحله ای است و کسبه در مکان هایی که برای آنان در نظر گرفته می شود، اسکان داده می شوند.


به گزارش ایرنا، ساختمان 15 طبقه پلاسکو در سال 1341 به عنوان نخستین ساختمان بلندمرتبه تهران افتتاح شد.


پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساختمان‌های پلاسکو و آلومینیم در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت.


بنیاد مستضعفان اعلام کرد که تلاش می کند در مدت 2 سال این ساختمان را با رعایت ضوابط و مقررات و با کیفیت بالا بسازد و واحدهای آن را به ذینفعان واگذار کند.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها