رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 234205

واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر از مدار خارج شد

ساعت 24- معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی گفت: واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر ساعت 18 روز یکشنبه - سوم بهمن- پس از ده ماه تولید مداوم ، برای تعویض سوخت و تعمیرات سالانه از مدار خارج شد.

محمد احمدیان مدیرعامل شرکت ساخت و راه اندازی نیروگاه های اتمی (سورنا)گفت: این واحد در سال 95 معادل 6600 میلیون کیلووات ساعت انرژی تولید و به شبکه سراسری برق کشور تحویل داده است.

وی افزود: برای تولید این مقدار انرژی در نیروگاه های با سوخت فسیلی نیاز به حدود یازده میلیون بشکه نفت خام است که با فعالیت واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر معادل آن در مصرف سوخت های فسیلی صرفه جویی شده است.


معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: با فعالیت واحد یکم نیروگاه بوشهر در سال 95 از انتشار حدود هفت میلیون تن انواع آلاینده های زیست محیطی نیز جلوگیری شده است.


احمدیان گفت: فرایند تعویض سوخت در نیروگاه اتمی بوشهر به گونه ای است که پس از هر ده ماه تولید برق، حدود دو ماه صرف عملیات جایگزینی سوخت های تازه و انجام بازرسی ها و تعمیرات مورد نیاز می شود.


وی این مرحله را سومین مرحله تعویض سوخت از زمان بهره برداری تجاری این نیروگاه عنوان کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته درسالهای قبل و جذب و آموزش نیروی انسانی مورد نیاز، تعویض سوخت و تعمیرات سال جاری عمدتا توسط متخصصین نیروگاه و سایر شرکت های ذیصلاح ایرانی انجام خواهد کرد.


معاون نیروگاهی سازمان انرژی اتمی اظهار داشت: انتظار می رود نیروگاه اتمی بوشهر در اوایل سال 96 بار دیگر به مدار تولید بازگردد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها