رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 234206

برانکو: دوست دارم فکر کنم اشتباه‌ داوران سهوی است/ دو پنالتی مشکوک و کارت‌ زردها اشتباه بود/ با صبوری و سماجت بردیم

ساعت 24- سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید اگر این دیدار را نمی‌بردند، سه امتیازی که از فولاد گرفتند بی‌ارزش می‌شد.

برانکو
برانکو ایوانکوویچ پس از پیروزی یک بر صفر پرسپولیس مقابل گسترش فولاد اظهار کرد: طبیعی بود که اگر این بازی را نمی‌بردیم، امتیازاتی که از فولاد گرفتیم ارزشی نداشت. از برد امروز خوشحالم. به بازیکنانم به خاطر اراده‌ای که داشتند تبریک می‌گویم. این بازی، بازی خاصی بود که به تمرکز، صبوری و سماجت زیاد بازیکنان نیاز داشت. ما توانستیم در نیمه دوم سطح بازی‌مان را ارتقا ببخشیم. ما مقابل تیم سخت‌کوش گسترش فولاد پیروز شدیم.

سرمربی پرسپولیس درباره پیروزی برابر گسترش فولاد ادامه داد: بعد از برد هم رضایت هواداران را به همراه داشتیم و هم بازیکنان. بازیکنانم مستحق این پیروزی بودند. گسترش فولاد نیز تلاش خود را کرد و حملات خطرناکی روی دروازه ما داشت. آن‌ها دفاع خوب و سازماندهی شده‌ای را داشتند اما باور برد این قدرت را به ما داد که بتوانیم در این دیدار پیروز شویم و ما توانستیم با یک حرکت زیبا و گل زیبای بسیار زیبای طارمی به هدف‌مان برسیم.

وی درباره تراکم بازی‌ها و خستگی بازیکنان نیز گفت: آنچه به طور خاص رضایت ما را در بر داشته آن است که بازیکنانم با توجه به تراکم بازی‌ها، سطح بازی خود، نیرو و قدرت‌شان را حفظ کردند. حریف هم به سختی دنبال ما بود. به بازیکنانم تبریک می‌گویم. بازی سختی در قم در انتظارمان است اما چه کنیم که برنامه بازی‌ها این گونه است که به زودی باید به مصاف حریف‌مان برویم.

برانکو ایوانکوویچ درباره داوری این دیدار نیز گفت: من نمی‌توانم صحنه‌ها را تفسیر کنم اما به نظرم مشکوک بودند. اگر کارشناسان تایید کردند که آن دو صحنه پنالتی بود، قطعا همین طور است. همچنین کارت زردهایی که امروز به ما داده شد، اشتباه بود و باعث ایجاد عصبانیت در بازیکنانم شد، در صورتی که لازم نیست در چنین بازی‌های حساسی بازیکنانم عصبی شوند. در درگیری که بین بازیکنان ما و آن‌ها شد به جای اینکه به آن‌ها کارت دهد دو کارت زرد به ما نشان داد که دلیلش را نمی‌دانم. همان طور که شما خبرنگاران می‌گویید داوری‌ها این حس را به ما می‌دهد که شاید اراده‌ای در کار است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره برنامه این تیم مقابل صبا با وجود محرومیت سید جلال حسینی در خط دفاعی گفت: هنوز زود است در این مورد صحبت کنیم. فردا باید ببینیم وضعیت بازیکنان‌مان در تمرین به چه شکلی است. چهار روز تا بازی بعدی زمان داریم و بازی‌ها به هم نزدیک است. در چنین موقعیت‌هایی ریسک مصدومیت بسیار بالا می‌رود و این نیاز به گفتن ندارد چون بارها این مسئله را عنوان کرده‌ایم.

او درباره اظهارات فراز کمالوند مبنی بر اینکه جو موجود در ورزشگاه روی داوری تاثیرگذاشته است خاطرنشان کرد: اگر فشار تماشاگران روی داور تاثیر گذاشته باشد، پس باید سوت‌های او به نفع ما می‌بود اما داوران هم مثل ما و بازیکنان، تحت فشارند و این دلیل نمی‌شود که با فشار تماشاگران قضاوت‌شان به سمت یک تیم تغییر پیدا کند. من می‌دانم که داوری بازی‌های پرسپولیس راحت نیست و زمانی که داور اشتباه می‌کند، بزرگ‌نمایی می‌شود. من با وجود اینکه اغلب داوری‌ها به ضرر ما بوده هیچ وقت به داوری اعتراض نکرده‌ام.

برانکو ایوانکوویچ در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس مقابل تیم‌هایی که بسته بازی می‌کنند به مشکل برمی‌خورد، گفت: طبیعی است که همه تیم‌ها با انگیزه و روحیه مضاعف مقابل ما قرار می‌گیرند و این باعث می‌شود راحت نتوانیم گل بزنیم. در نتیجه می‌دانستیم باید صبور باشیم. الان هم تکرار می‌کنم این اولین شکست گسترش فولاد در بازی‌های خارج از خانه بود و آن‌ها تاکنون هفت تساوی و یک پیروزی در بازی‌های خارج از خانه به دست آوردند. من خیلی از بازی بازیکنانم در نیمه دوم راضی هستم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: به من گفتند که دو پنالتی به نفع ما گرفته نشده است. همچنین ما چندین موقعیت خطرناک و غیر خطرناک روی دروازه گسترش فولاد ایجاد کردیم. حتی زمانی که از گسترش جلو افتادیم، همچنان آن‌ها بسته بازی کردند و فقط یک شوت به سمت دروازه ما داشتند که بیرانوند آن را به خوبی مهار کرد. این را فراموش نکنیم که آن‌ها بازیکنی مثل داریوش شجاعیان که ملی‌پوش است را در اختیار دارند.

برانکو درباره تراکم بازی‌ها نیز گفت: بازی‌ها به هم نزدیک است و امکان مصدومیت بیشتر است. به مرور زمان خستگی غالب می‌شود و مهم‌ترین نکته اینکه انتظارات هواداران نیز زیاد است. به خاطر همین مسائل این برد را صمیمانه به بازیکنانم تبریک می‌گویم. صبوری و مداومت آن‌ها و تلاش زیاد آن‌ها در نیمه دوم باعث شد بتوانیم گسترش را شکست دهیم در حالی که تیم حریف نتوانست ما را تعقیب کند. در آینده نزدیک خستگی خواهد رسید اما ما تلاش می‌کنیم با ریکاوری بازیکنان را آماده نگه داریم. تمرین‌ به اندازه کافی نخواهیم داشت که بتوانیم بازیکنان را به وضعیت اول برگردانیم.

وی درباره آنالیز داوران در بازی‌های آینده نیز گفت: من فقط درباره نحوه ارائه بازی و تاکتیک‌هایم با بازیکنانم صحبت می‌کنم اما همان طور که شما می‌گویید شاید از این به بعد باید به مسائل دیگر نیز فکر کنم. من بارها گفته‌ام همه این اشتباهات سهوی است و عمدی نیست. یا حداقل اینکه دلم می‌خواهد باور کنم که این گونه است. وقتی همه شما چنین چیزی را به طور مشترک می‌گویید یعنی اینکه شاید وجود داشته باشد. همه چیز آنقدر ساده نیست به طوری که بارها و در بازی‌های مختلف تکرار شود و بازیکنانم کارت‌های بی‌مورد بگیرند.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه بازیکنان دو کارته‌ای که در این بازی محروم شدند از روی عمد سه کارته شدند تا به بازی‌های مهم از جمله تراکتورسازی و استقلال برسند نیز تصریح کرد: همان طور که قبلا گفته‌ام ما اهل حساب و کتاب نیستیم. هرچه که بخواهد اتفاق بیفتد، پیش می‌آید. دیدار با صبا به اندازه بازی ما با تراکتورسازی برای ما مهم است. همان طور که بازی امروزمان برای مان مهم بود تا بتوانیم برد پرگل‌مان در اهواز را ثابت کنیم. صبا نشان داده با تغییراتی که داشته، پیشرفت کرده و کار ما مقابل این تیم خیلی سخت است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها