رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 234215

ترامپ، آمریکا را از TPP خارج کرد

ساعت 24- رئیس جمهور آمریکا فرمان خروج این کشور از توافقنامه تجارت آزاد با کشورهای دو سوی اقیانوس آرام را امضا کرد.

ترامپ
style="text-align:justify">به گزارش سی ان ان، رئیس جمهور آمریکا سه شنبه فرمان اجرایی خروج این کشور را از توافقنامه تجارت آزاد با کشورهای هر دو سوی اقیانوس آرام مشهور به TPP امضا کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا روز دوشنبه و در یک پیام ویدئویی، اولویت های دولت خود را در اولین صد روز کاری اعلام کرده بود. وی در این پیام ویدئویی، بار دیگر با تکرار اینکه قصد دارد آمریکا را به یک کشور بزرگ تبدیل کند، تغییر قانون برای صدور ویزا، اخراج مهاجران غیرقانونی و خروج از پیمان تجارت TPP را جزو برنامه های نخستین روزهای کاری خود اعلام کرد.

رئیس جمهور منتخب آمریکا دیروز خطاب به مردم این کشور گفت: «این پیمان یک فاجعۀ بالقوه برای کشور ماست و من دستور خروج از پیمان تجارت آزاد فراسوی اقیانوس آرام ( ترانس پاسیفیک) را خواهم داد. در عوض، ما مذاکرات برای معاملات تجاری دو جانبه را آغاز خواهیم کرد که اشتغال ایجاد خواهد کرد و [رشد] صنعت به روی خاک آمریکا را به همراه خواهد داشت.»

پیمان ترانس پاسیفیک در سال ۲۰۱۵ میان ۱۲ کشور صنعتی جهان به امضا رسیده که تقریبا ۴۰ درصد از اقتصاد جهان را در اختیار دارند. علاوه بر آمریکا، کشورهایی مانند نیوزیلند، کانادا، استرالیا، ژاپن، چین و مالزی نیز عضو این پیمان هستند.

العالم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها